Dizajneri i kreativni direktori obožavaju da pomeraju granice u ime mode. Fashion industrija ne voli cenzuru i mnogo je fenomenalnih modnih kampanja – od YSL za parfem Opium do svih Tom Fordovih reklama iz 2000. koje su se zbog svoje provokativne (riskantne?), a pre svega sugestivne prirode urezale u kolektivnu svest.
Predstavljamo 12 fashion kampanja koje do danas ne možemo da izbacimo iz glave.
Calvin Klein
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 1 fashion calvin klein](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-calvin-klein--1024x683.webp)
Osamdesetih godina XX veka brend Calvin Klein angažovao je tada petnaestogodišnju Brooke Shields, za novu fashion kampanju, koja je u seriji print i TV reklama izgovarala tada, prvi put, danas već poznatu frazu: „Do you know what comes between me and my Calvins? Nothing.“
Reklama je izazvala kontroverze zbog njene mladosti i zabranjeno joj je emitovanje na CBS-u i ABC-u.
Yves Saint Laurent
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 2 ysl fshion](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/ysl-fshion-.webp)
Fashion brend Saint Laurent privukao je veliku pažnju ovom sugestivnom reklamom u kojoj model Sophie Dahl reklamira parfem (YSL Opium) i leži na svili poptuno gola. Nakon što je primila gotovo hiljadu pritužbi, ova YSL reklama našla se na samom vrhu svetske liste sa najviše žalbi koju je primio neki oglas.
Gucci Men’s
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 3 fashion gucci men](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-gucci-men-.webp)
Tokom svog mandata na čelu kuće Gucci, Tom Ford je transformisao brend u simbol seksi luksuza, gde je model koja šeta pistom u tangama bila norma. Isto je bilo i sa muškom odećom, kada je Ford angažovao tada vrlo popularno fashion fotografa Terryja Richardsona, za kampanju FW 2001, na kojoj izvajani muški model drži ivicu svog kaiša.
Sisley
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 4 fashion sisley](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-sisley-.webp)
Terry Richardson slikao je Sisley fashion kampanju na farmi, gde se među gomilom slika izdvojila ova na kojoj model, Josie Maran, muze kravu i konzumira mleko direktno „sa izvora“.
Yves Saint Laurent
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 5 fashion ysl 2](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-ysl-2-.webp)
YSL reklama za parfem iz 2002. godine bila je prva reklama nekog modnog brenda koja je prikazala totalnu mušku golotinju. U reklami Samuel de Cubber pozira tako da podseća na nude snimak samog Yves Saint Laurenta, koji je napravljen 1971.
Kreativni direktor ove reklame bio je Tom Ford, a njegovo pojašnjenje za „kontroverznost“ reklame bilo je sledeće: „Parfem se nosi na koži. Zašto onda sakrivati telo?“
Gucci
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 6 fashion gucci 20023](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-gucci-20023-.webp)
Još jedna genijalna kampanja iz Tom Fordove ere za Gucci, nastala je za proleće – leto 2003, na kojoj manekenka Carmen Kass pozira sa izloženim stidnim dlačicama, oblikovanim u uredan Gucci „G“ logo. Uprkos tome što ju je fotografisao Mario Testino, a stilizovala Carine Roitfeld, ova fashion kampanja naišla je na negativnu reakciju u javnosti. Okarakterisana je kao krajnje štetna po raznim standardima, a zabranjena je u Velikoj Britaniji.
Sisley
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 7 fashion sisley 1 1](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-sisley-1-1-1024x683.webp)
Još jedna provokativna fashion kampanja koju je fotografisao Terry Richardson, nastala je za brend Sisley 2003. godine. I ovakampanja naišla je na oštre kritike zbog provokativne seksualne konotacije. Iako kampanja govori o ženskoj želji, upoređivanje muške seksualne energije sa borbenim bikom naljutilo je mnoge.
Gucci
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 8 fashion gucci parfem xxx](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-gucci-parfem-xxx-1024x819.webp)
Još jedna kampanja za parfem kuće Gucci, na kojoj ukrštaju kreativne snage Tom Ford i Terry Richardson, ali ovog puta za miris za žene.
Diesel
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 9 diesel fashion](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/diesel-fashion--768x1024.webp)
Diesel SS 2010. kolekcija definitivno će ostati upamćena zbog fashion kampanje i marketinške strategije. Slogan „Seks prodaje… ali, nažalost, mi prodajemo farmerke“ upotpunio je slike golišavih modela.
Bulgari
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 10 bulgari 2010](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/bulgari-2010.webp)
Kampanja Juliane Moore za Bulgari iz 2011. godine smatrana je toliko skandaloznom da je zabranjena na bilbordima u Veneciji. Iako je glumica na slici prekrivena torbom i dva lavića, venecijanski gradonačelnik Giorgio Orsoni rekao je da je fotografija previše skandalozna da bi visila na Trgu Svetog Marka. Umesto toga, na bilbordu je postavljena druga slika na kojoj je Moore bila odevena.
Sisley
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 11 sisley fashion poslednja](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/sisley-fashion-poslednja-.webp)
Ovo je jedna od kampanja koja je svuda zabranjena, vrlo brzo pošto je puštena, zato što glorifikuje upotrebu droge.
Eckhaus Latta
![SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja 12 fashion sex](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/02/fashion-sex--1024x512.webp)
Kampanja brenda Eckhaus Latta prikazala je stvarne parove u fizičkoj intimnosti. Uz blago osvetljenje i strategijsku pikselizaciju, kampanja, ipak, deluje pre senzualno nego pornografski. Reklame ovog popularnog brenda, koji promoviše rodnu fluidnost, uglavnom žele da istaknu to kako odeća, ili njen nedostatak, naglašava najličnije, sirove trenutke u životu.
Fotografije: Pinterest