Chanel se vraća u Pariz za kolekciju Métiers d’Art

autor BURO.
chanel revija cover 2

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/chanel_revija_cover.jpg

A mi smo oduševljeni!

Da li je Chanel svemoćan? Da li može da pomera planine i razdvaja mora? To ne znamo, ali znamo da ne može protiv štrajka javnog prevoza. Jučerašnja Métiers d’Art revija koja se održava jednom godišnje u decembru, pomerena je za jedan dan unapred kako bi se izbegla prazna mesta na reviji zbog štrajka koji je zakazan za danas. I tako su uspeli da spasu dolazak ljudi, a kada je u pitanju bio povratak Chanel tim je učinio sve što je bilo u njihovoj moći da ispregovaraju sa British Airways kako zvanice ne bi morale da postavljaju pitanje „kako ću se vratiti kući?!“

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1575557533615175.jpg

Možda ni to ne bi trebalo da bude pitanje ili problem nakon spektakularnog prizora kojem su prisustvovali. Jer ova Chanel Métiers d’Art revija pružila je ono što možda nismo mogli da vidimo dugo vremena: moderno. A „moderno“ danas znači 80-te i 90-te. I imate legendarnu kuću koja prodaje torbe kao luda koja sada napokon pravi i stvari koje ne morate kupovati u Saint Laurent ili Celine buticima. Jer uvek je išla priča kako je Karl bio ispred svog vremena. A u današnje vreme kada mladi potošači žele sve sada i odmah Virginie Viard, Karlova naslednica na čelu modne kuće Chanel, daje im upravo to – ništa ispred vremena već stvari koje mogu kupiti odmah i u kojima će izgledati moderno kao i u ostalim brendovima koji poseduju taj hajp. A to je, morate se složiti, veoma dobra poslovna strategija.

Na pisti se mogla videti promena koja je nastavak onoga što je Virginie uradila sa prethodnom kolekcijom, koja je bila njena prva samostalna kolekcija nakon Karlove smrti. Morate razumeti i da je Virginie bila Karlova desna ruka preko trideset godina, ali mnogi su se plašili šta će se sa brendom desiti nakon odlaska tako jake figure, modne legende koja je bila dovoljna da uz ime Chanel obezbedi dobru prodaju. Strah je nestao nakon pristizanja brojki koje su pokazale da je upravo ta njena prva samostalna kolekcija jedna od najprodavanijih u istoriji ove modne kuće. To znači da čak i ako ljudi ne znaju da je to njen dizajn, ili misle da je možda i dalje nešto što je Karl radio pre smrti, videli su nešto što im se dopada i to su i kupovali. Isto će se sigurno desiti i sa ovim komadima inspirisanim osamdesetim. Vidite na prvi pogled promenjen pravac, promenjenu siluetu. Privlače vas komadi, aksesoari. Intrigira vas lančić koji se proteže do ispod kolena (da, dobro ste pročitali), ne možete se načuditi kavez-torbi koja podseća na reklamu za parfem Coco iz 1991. godine u kojoj se Vanessa Paradis kao ptica klati na prečki u zlatnom kavezu.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1575557535277017.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1575557607682886.jpg

Virginie se nije zaustavila samo na garderobi. Kao i uvek, Grand Palais, u kom se održavaju sve Chanel reviju u Parizu, trebalo je transformisati u neko novo magično mesto. Ona je odlučila da Sofia Coppola bude ta koja će joj u toj transformaciji pomoći. Setićete se da ovo nije prvi put da sarađuju jer je Sofia već snimila kratki film za Chanel. One su ovaj prostor pretvorile u dom Coco Chanel tako da su svi elementi podsećali na legendarnu 31 Rue Cambon adresu. Bile su tu i stepenice, i kamelije, i police sa knjigama, išlo se čak u toliko privatne detalje da je postavljena i kristalna kugla jer je Coco bila veoma sujeverna. Ako niste znali, brojevi 5, 19 i 21 nisu se pojavljivali bez razloga na Chanel proizvodima, a takođe su i butike otvarali u zgradama koje su bile na ovom brojevima. Veoma, veoma bitno je napomenuti da se ovaj put ljudi iz produkcije nisu rasipali već je skoro cela dekoracija iznajmljena, što znači da će biti kasnije ponovo korištena za nešto ili reciklirana. 

Bravo, Virginie. Navijamo za tebe!