Možda se sećate vremena kada je Kate Moss lansirala svoju prvu saradnju sa nekim brendom. Njen partner u tom prijektu bio je britanski Topshop i praktično su uspostavili skinny jeans kao koncept življenja. Ali ovih dana se čini da su, isto kao i džins sa kojim ih povezuju, postali passé.
Iz neshvatljivih razloga tokom ovih godina, Topshop je prestao sa inovacijama, utihnuo sa kreativnim rešenjima, a počeo da povećava cene. Žene preko 30 koje su bile njihove verne mušterije kada su bile tinejdžerke, odrasle su i sazrele i prestale da kupuju brend koji im je nekada bio glavna stavka u ormaru. U isto vreme propustili su sve prilike koje su im se pružale u dizajnu i iskustvu sa mušterijama koje su ostali brendovi potpuno savladali i privukli veliki deo tržišta koji čini generacija Z.
Poslednji trzaj koji su učinili jeste bio dovođenje mega uspešnog imena – Beyoncé. Sa njom su dogovorili globalnu saradju 2016. i pokretanje njenog brenda Ivy Park, koji je bio predodređen za uspeh. Ali zatim se dešava novi obrt…
Topshop prodaja je sve više opadala zbog razloga jer nisu uspevali da se nose sa drugim fast-fashion brendovima, kao ni sa online prodavcima kao što je Asos. Potom je 2018. godine Philip Green, vlasnik Topshopa, milijarder i jedan od glavnih igrača u modnoj industriji, optužen za seksualno uznemiravanje, vređanja na rasnoj osnovi kao i za fizičke nasrtaje. Žene zaposlene u njegovoj kompanije optužile su ga da ih je hvatao kad god je stigao, jedom od crnaca koji je bio na vodećoj poziciji je rekao da je „njegov problem to što i dalje baca koplja u džungli“, a dve zaposlene su dobile odštetu nakon što su ga optužile da ih je zgrabio za lice i izvršio džudo zahvat nad njima. Ubrzo nakon ovoga, kupci počinju sa bojkotom brenda, padaju vrednosti deonica, Beyoncé odlučuje da Topshop-Ivy Park saradnja prestaje i potpisuje ugovor sa Adidasom. Sve ovo rezultiralo je rapidnim opadanjem prodaje koji je kompaniju doveo do bankrota u Americi i jučerašnjeg saopštenja da zatvaraju sve radnje koje tamo imaju. Sunday Times je sklonio Greena sa liste bogataša, nakon što mu se bogatstvo smanjilo za pola, izjavili su da više nije milijarder, navodeći da mu je kompanija „bezvredna“.
Topshop završetak američkog sna svakako postavlja mnoga pitanja. Da li su kupci napokon stekli svest i moć da kazne moćnike koji su pogrešili? Da li su ovi slučajevi nasumični? Da li je #metoo toliko dobio na snazi da napokon osnovna pravila ponašanja postaju norma, a ne izuzetak?