Imamo prve torbe koje je Jonathan Anderson dizajnirao za Dior

Komentari su podeljeni.

autor Božica Luković
torbe

Dok čekamo Dior Men reviju 27. juna u Parizu, na kojoj će Jonathan Anderson debitovati kao novi kreativni direktor francuske modne kuće, već su objavljene prve torbe koje je dizajnirao sa istorijski brend, ali i koncept kojem će se očigledno voditi.

Dior je na zvaničnoj Instagram stranici podelio dva vizuala sa Andersonovog mood boarda, a u pitanju su portreti umetnika Jeana-Michela Basquiata, kao i ikone stila Lee Radziwill, koje je fotografisao Andy Warhol.

„Dok sam započinjao ovo putovanje, neprestano sam se vraćao tim fotografijama Basquiata i Radziwill, koji su za mene oličenje stila“, napisao je Anderson.

Ipak, daleko više pažnje, ali i podeljenih mišljenja, izazvale su prve torbe koje je Anderson, takođe na zvaničnom Instagram profilu, predstavio za Dior.

Evo kako izgledaju.

DIOR BOOK TOTE TORBE U IZVOĐENJU ANDERSONA

Dior Book Tote torbe prvi put su predstavljene 2018. godine kao deo kolekcije za proleće/leto, koju je dizajnirala Maria Grazia Chiuri, umetnička direktorka Diora od 2016. godine.

Inspiraciju je pronašla tokom posete Diorovim arhivama i putovanja u Meksiko, gde je primetila izvezene tradicionalne tkanine. Originalni dizajn torbe je u potpunosti ručno izrađen, sa fokusom na vezeni canvas (platno) i prepoznatljiv motiv Toile de Jouy, koji je Dior popularizovao još pedesetih godina.

Sada, u Andersonovoj interpretaciji, ove torbe imaju bukvalnije tumačenje i dizajn. Prvi model torbe je omaž kultnom gotičkom romanu Drakula Brama Stokera, u oštrom kontrastu jarkožute i krvavo crvene, dok je druga omaž romanu Opasne veze, koji je napisao Choderlos de Laclos.

Tu je i treća torba sa jednostavnim natpisom Dior by Dior.

image 1469192
instagram dior

Komentari na Instagramu su podeljeni – tu su oni koji se pitaju da li je ovo veštačka inteligencija i prisećaju se skandala sa ovim torbama (kada je otkriveno da se proizvode za pedesetak dolara), dok su drugi radosni zbog dolaska novog kreativnog pravca u modnu kuću.

Nema sumnje da Andersona u Dioru čeka ogroman izazov: brend je modni gigant sa prepoznatljivošću imena koje daleko prevazilazi granice industrije (za poređenje, Loewe ima 6,5 miliona pratilaca na Instagramu; Dior ima skoro 50 miliona).

Takođe, poseduje uspešne linije kozmetike, šminke, nakita i kućnog dekora – među mnogim drugim segmentima poslovanja – sa kojima će Anderson sarađivati kako bi oblikovao viziju kuće.

„Mislim da moram da pronađem novi način da nešto razbijem. Izgradio sam nešto – ili ću to ponovo razbiti i izgraditi ispočetka, ili će to uraditi neko drugi. Mislim da moram ponovo da izađem iz zone komfora i budem izazvan od estetike na koju nisam navikao“, rekao je za New Yorker u martu, neposredno pre nego što je potvrđen kao kreativni direktor Dior Men’s linije.

Fotografije: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP / Profimedia; instagram dior