SEX SELLS: 12 najprovokativnijih fashion kampanja

autor BURO.
1 16

Dizajneri i kreativni direktori obožavaju da pomeraju granice u ime mode. Fashion industrija ne voli cenzuru i mnogo je fenomenalnih modnih kampanja – od YSL za parfem Opium do svih Tom Fordovih reklama iz 2000. koje su se zbog svoje provokativne (riskantne?), a pre svega sugestivne prirode urezale u kolektivnu svest.

Predstavljamo 12 fashion kampanja koje do danas ne možemo da izbacimo iz glave.

Calvin Klein

fashion calvin klein
Calvin Klein 1980.

Osamdesetih godina XX veka brend Calvin Klein angažovao je tada petnaestogodišnju Brooke Shields, za novu fashion kampanju, koja je u seriji print i TV reklama izgovarala tada, prvi put, danas već poznatu frazu: „Do you know what comes between me and my Calvins? Nothing.“

Reklama je izazvala kontroverze zbog njene mladosti i zabranjeno joj je emitovanje na CBS-u i ABC-u.

Yves Saint Laurent

ysl fshion
YSL 2000.

Fashion brend Saint Laurent privukao je veliku pažnju ovom sugestivnom reklamom u kojoj model Sophie Dahl reklamira parfem (YSL Opium) i leži na svili poptuno gola. Nakon što je primila gotovo hiljadu pritužbi, ova YSL reklama našla se na samom vrhu svetske liste sa najviše žalbi koju je primio neki oglas.

Gucci Men’s

fashion gucci men
Gucci Men’s 2001.

Tokom svog mandata na čelu kuće Gucci, Tom Ford je transformisao brend u simbol seksi luksuza, gde je model koja šeta pistom u tangama bila norma. Isto je bilo i sa muškom odećom, kada je Ford angažovao tada vrlo popularno fashion fotografa Terryja Richardsona, za kampanju FW 2001, na kojoj izvajani muški model drži ivicu svog kaiša.

Sisley

fashion sisley
Sisley 2001.

Terry Richardson slikao je Sisley fashion kampanju na farmi, gde se među gomilom slika izdvojila ova na kojoj model, Josie Maran, muze kravu i konzumira mleko direktno „sa izvora“.

Yves Saint Laurent

fashion ysl 2
Yves Saint Laurent 2002.

YSL reklama za parfem iz 2002. godine bila je prva reklama nekog modnog brenda koja je prikazala totalnu mušku golotinju. U reklami Samuel de Cubber pozira tako da podseća na nude snimak samog Yves Saint Laurenta, koji je napravljen 1971.

Kreativni direktor ove reklame bio je Tom Ford, a njegovo pojašnjenje za „kontroverznost“ reklame bilo je sledeće: „Parfem se nosi na koži. Zašto onda sakrivati telo?“

Gucci

fashion gucci 20023
Gucci 2003.

Još jedna genijalna kampanja iz Tom Fordove ere za Gucci, nastala je za proleće – leto 2003, na kojoj manekenka Carmen Kass pozira sa izloženim stidnim dlačicama, oblikovanim u uredan Gucci „G“ logo. Uprkos tome što ju je fotografisao Mario Testino, a stilizovala Carine Roitfeld, ova fashion kampanja naišla je na negativnu reakciju u javnosti. Okarakterisana je kao krajnje štetna po raznim standardima, a zabranjena je u Velikoj Britaniji.

Sisley

fashion sisley 1 1
Sisley 2003.

Još jedna provokativna fashion kampanja koju je fotografisao Terry Richardson, nastala je za brend Sisley 2003. godine. I ovakampanja naišla je na oštre kritike zbog provokativne seksualne konotacije. Iako kampanja govori o ženskoj želji, upoređivanje muške seksualne energije sa borbenim bikom naljutilo je mnoge.

Gucci

fashion gucci parfem xxx
Gucci 2007.

Još jedna kampanja za parfem kuće Gucci, na kojoj ukrštaju kreativne snage Tom Ford i Terry Richardson, ali ovog puta za miris za žene.

Diesel

diesel fashion
Diesel 2010.

Diesel SS 2010. kolekcija definitivno će ostati upamćena zbog fashion kampanje i marketinške strategije. Slogan „Seks prodaje… ali, nažalost, mi prodajemo farmerke“ upotpunio je slike golišavih modela.

Bulgari

bulgari 2010
Bulgari 2010.

Kampanja Juliane Moore za Bulgari iz 2011. godine smatrana je toliko skandaloznom da je zabranjena na bilbordima u Veneciji. Iako je glumica na slici prekrivena torbom i dva lavića, venecijanski gradonačelnik Giorgio Orsoni rekao je da je fotografija previše skandalozna da bi visila na Trgu Svetog Marka. Umesto toga, na bilbordu je postavljena druga slika na kojoj je Moore bila odevena.

Sisley

sisley fashion poslednja
Sisley 2007.

Ovo je jedna od kampanja koja je svuda zabranjena, vrlo brzo pošto je puštena, zato što glorifikuje upotrebu droge.

Eckhaus Latta

fashion sex
Eckhaus Latta 2017.

Kampanja brenda Eckhaus Latta prikazala je stvarne parove u fizičkoj intimnosti. Uz blago osvetljenje i strategijsku pikselizaciju, kampanja, ipak, deluje pre senzualno nego pornografski. Reklame ovog popularnog brenda, koji promoviše rodnu fluidnost, uglavnom žele da istaknu to kako odeća, ili njen nedostatak, naglašava najličnije, sirove trenutke u životu.

Fotografije: Pinterest