
Da li Balenciaga može da promeni priču i ostane na vrhu
Pre dve nedelje, magazin "Vogue" je objavio veliki intervju sa kreativnim direktorom Balenciage u kom je Demna prvi put progovorio o skandalu koji je ozbiljno potresao brend. Demna je izjavio da odustaje od provokacija i poruka koje je svojom odećom i kampanjama slao godinama. Balenciaga je na neki način bila kritičar modernog društva i doza ironije je uvek bila prisutna u njegovom radu, sve dok se ta ironija nije ozbiljno obila o glavu celom Keringu. Demna tvrdi da je sve bila jedna velika greška i niz propusta koji su na kraju rezultirali onom "dečijom" kampanjom koja ih je konačno bacila u ralje cancel kulture. Kako je odlučio da pristupi problemu?







Zaokretom i povratkom samoj odeći. Izjavio je da ga je šivenje odeće spaslo u jeku skandala kada je primao pretnje smrću: „Zatvorio sam se u kuću, pronašao nekoliko vintage sakoa i počeo da šijem," rekao je Demna u intervjuu.
Revija je bila oličenje smirenosti. Bez pompe, bez Kardashiana koji uvek izazovu stampedo, bez velikog seta koji košta milione dolara. Ceo fokus je bio na odeći i modelima. Kolekcija je i dalje ispoštovala kodove brenda - igra volumena, naglašena ramena, moto estetika i neizostavni cvetni motivi.







Naglasak se zaista vratio na odeću i umeće kroja. Pitanje je samo da li će ova redemption Balenciaga izazvati emociju kod kupaca? Brend je već godinama na vrhu najpopularnijih i to dobrim delom mogu da zahvale fami koji su konstantno dizali oko sebe. Nikad nemojte podceniti moć pr-a, ambasadora i celog paketa koji prodaje neki brend, a Balenciaga se u svemu tome okružila najrelevantnijim ličnostima. Kanye West (pre svih skandala) je napravio veći pr za Demnu i Balenciagu nego Vogue i sve svetske modne publikacije zajedno. Isto je učinila i Kim Kardashian svojim Instagramom i celim nizom kombinacija u koje ju je Demna oblačio od jutra do sutra. Nekako se čini da Demna sada stoji sam, ogoljen od pr mašinerije i popratne pompe. Da li će mu javnost oprostiti?






