Slučaj Forever 21 govori koliko je teško održati uspešnu prodaju u današnjem vremenu

    30.09.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/09/forever21_cover.jpg

    Danas je objavljena vest da je modni lanac jeftine garderobe Forever 21, koji je pre nekoliko godina zabeležio ogoman bum u tržnim centrima širom Amerike, podneo zahtev za bankrot baš u Americi. To znači da zatvaraju sve radnje koje tamo poseduju, što je nastavak trenda zatvaranja njihovih radnji u Japanu – korak koji su najavili da će se desiti do kraja oktobra zbog loše prodaje. U saopštenju stoji da zatvaraju svih 178 radnji koje poseduju u Americi, sa planovima da zatvaranja nastave i u Evropi i Aziji. Jedino gde će fizički ostati prisutni jeste u Meksiku i Južnoj Americi.

     

    Ova vest nije došla kao veliko iznenađenje poznavaocima prilika. U poslednjih pet godina stvari nisu funkcionisale na pravi način i potezi koje je kompanija povlačila nisu uvek bili ispravni ili u skladu sa promenama koje su se dešavale u poslovnom svetu. Ili nisu uspeli da se prilagode trendovima poslovanja ili ukusima potrošača koji ih kozumiraju što je dovodilo do konstantnog pada prodaje. Poslednji „skandal“ koji je bio vezan za njih i koji je izazvao dosta pažnje bila je tužba koju je protiv njih podnela Ariana Grande. Ona ih je optužila da zarad bolje prodaje svojih stvari koriste bez njenog odobrenja manekenku koja veoma podseća na nju i na taj način pokušavaju da Arianu povežu sa svojim brendom i tako profitiraju od njene popularnosti.

    Situacija u kojoj su se danas našli nije jedinstvena i retka – od 2017.  godine mnoštvo proizvođača u Americi bilo je prinuđeno na isti korak. Razlog je bio uglavnom taj što nisu uspeli da se prilagode novim tendencijama, a tu najviše mislimo na online prodaju, i bili su primorani da zatvore sve svoje fizičke radnje i da prebace poslovanje na platforme kao što je Amazon. Među njima su i legendarna imena kao što su Sears i Toys R Us.

     

     

    Još neki od razloga njihovog pada svakako jeste jačanje sličnih brendova kao što su Zara i H&M. Dok su se ostali brendovi bavili poboljšanjem prodaje, lansiranjem sopstvenih online radnji, praćenjem trendova kao što su održivost i etičnost u modi, Forever 21 kao da je te korake preskočio ili ih jednostavno prevideo. Dodatni problem je bio nedostatak jasnog koncepta brenda, što može biti veliki problem. Jer nikada nisu uspeli da se vremenom diferenciraju od veoma sličnog konkurenta kao što je H&M.

    Uslovi i prezentacija u njihovim radnjama je opadala drastično prošle godina. Kupci su sve negativnije ocenjivali izgled radnje, kao i prezentaciju odeće u istim, što je dovelo do opadanja interesovanja kao i želje da se u te radnje vrate da kupuju.

    Ako volite stvari iz Forever 21 nemojte da budete nesrećni. Ovaj potez ne znači da se brend gasi, već da jednostavno fizički prestaju sa postojanjem u ovim regijama. Online će i dalje biti dostupni, kao i u radnjama u Evropi koje nisu (još) zatvorene. Oni se nadaju da će ovim konsolidovanjem uspeti da se reorganizuju i povrate brendu nekadašnju popularnost. Uskoro ćemo i saznati koliko će biti uspešni u tome.

     

    Saznaj više:
    Povezani članci: