
HIV je etiketa - prva nacionalna kampanja o HIV virusu
Kada ste poslednji put čuli nešto o HIV-u? Kada ste poslednji put uopšte razgovarali o HIV-u? Da li kao društvo poznajemo sve aspekte života sa ovim virusom?
Izborom teme kampanje, a to je osvešćivanje ljudi o HIV virusu i sprečavanje diskriminacije prema zaraženima, kreativni tim Direct Medije poslao je snažnu poruku da misle i na one kojima se javnost trenutno ne bavi u značajnoj meri.

Od početka 2020. godine fokus svih nas je na pandemiji korona virusa. Međutim, u međuvremenu smo zaboravili i prestali da pričamo o najvećoj pandemiji savremenog sveta – pandemiji HIV-a čiji broj obolelih iz godine u godinu ne opada, a uprkos stalnim naporima da se ne samo podigne svest ovoj bolesti, već i sa nje skine stigma, čini se da predrasude i dalje prednjače.
Upravo ovim pitanjima bavi se organizacija POTENT.rs u partnerstvu sa agencijama Direct Media i Fusion communication u kampanji „HIV je etiketa“, koja je inspirisana ličnim pričama i nastala je sa ciljem da vrati fokus na ovu važnu temu, kao i da podstakne javnost da sebi postavi ista pitanja, a onda i da se edukuje, što je moguće učiniti na njihovom sajtu.

Pored toga kako izgleda život ljudi čiji je status “pozitivan” i koliko se osećaju “obeleženo”, organizacija svakodnevno podseća na to da se savetovanje i testiranje na HIV preporučuje svim seksualno aktivnim osobama jer je to jedini način da bilo ko sazna HIV status, kao i na to da u slučaju pozitivnog rezultata testa, lečenjem može da se spreči razvoj bolesti i smrtni ishod.
Uprkos prisutnoj diskriminaciji, ohrabruje činjenica da se u odnosu na 80-te godine slika epidemije kada smo gledali užasne slike mladih, bolesnih ljudi koji su umirali, potpuno promenila. U prilog tome da je danas na ulici gotovo nemoguće razlikovati obolelu od zdrave osobe, ide kampanja čije fotografije prikazuju tela mladih ljudi bez vidljiviih tragova bolesti.

“Zato što su nam polazna tačka autentične ljudske priče, želeli smo da prikažemo realne, neobrađene fotografije tela – realnih ljudi. Jednostavnost kompozicije, osvetljenja i položaja tela naglašava da rešenje problema diskriminacije leži u jednostavnim mehanizmima, odnosno u razgovoru na ovu temu i edukaciji šire javnosti”, istakao je Kosta Đuraković, direktor fotografije i vizuelni umetnik.

“Tim Direct Media Creative se rado odazvao pozivu da učestvuje u kampanji, jer želimo da pričamo i o temama koje su zaboravljene a bitne, ne samo za pojedince sa HIV virusom i njihove porodice i prijatelje, već za čitavo društvo. Kada je reč o samoj izvedbi, rukovodili smo se time da u vreme kada smo izloženi enormnoj količini informacija, vizualima i različitom sadržaju, kampanja mora da bude autentična, unikatna i realna kako bi privukla pažnju i podigla svest o određenoj temi. Verujem da smo to uspeli ovim pristupom.”, nadovezao se Stefan Gajić, kreativni lead Direct Medije i art director kampanje.
Aktivnost se sprovodi u saradnji sa Ministarstvom zdravlja i Globalnim fondom za borbu protiv side, tuberkoloze i malarije, zavodima i institutima za javno zdravlje uz snažnu poruku da je život sa HIv-om moguć i normalan.