Upoznajte Qiuhao, kineski odgovor na Phoebe Philo

autor BURO.
Qiuhao

Qiu Hao, koji je pre 21 godinu osnovao svoj modni brend Qiuhao, do sada je proizveo samo jednu kolekciju, ali sa 38 iteracija.

– Poslednjih 21 godina sam usavršavao istu kolekciju, isti kroj. Reč je o doslednosti, rekao je Qiu o svom ženskom modnom brendu, Qiuhao, sa sedištem u Šangaju, a koju organizuje ne po sezonama, već numerički.

Qiu, koji koristi najfiniju vunu, svilu i druge prirodne materijale iz celog sveta za svoje kolekcije, kaže da je brend Qiuhao namenjen ženi koja ima istančan ukus i ne stidi se da pokaže svoju nežniju stranu. Definitivno, to je žena koja voli brendove Phoebe Philo i The Row, koji inače inspirišu inspiraciju.

Qiuhao dizajn kao kombinacija 5 čula

U najnovijim kolekcijama brenda Qiuhao može se osetiti lični dodir dizajnera, posebno u proizvodima koji otkrivaju isečak promišljenog života – složena suknja asimetričnog dizajna sa motivima yoyo-štepanja (kolekcija 38), haljina na preklop koja telo oblikuje poput Noguchi lampe (kolekcija 37), torba od kože sa siluetom ikebane (kolekcija 29), srebrna ogrlica napravljena da liči na niz baroknih bisera (kolekcija 38) ili nedavna kolekcija parfema, koju je Qui Hao kreirao sa svojim dečkom i poslovnim partnerom, Junom Huangom, a koja nosi nazive: Vetar duva, Ostrvo bez ljudi i Zagrljaj ljubavnika.

Qiu ima 46 godina i dovoljno je mlad da se uklopi u masu mladih kreativaca u centru Šangaja. Ipak, njegova karijerna putanja, koja uključuje atipično iskustvo u maloprodaji i rani uspon ka slavi, na kraju postaje priča o snalaženju na tržištu.

QIUHAO 5

Nakon diplomiranja na odseku za prostorni dizajn, Qiu 2003. lansira komercijalni brend ženske odeće sa poslovnim partnerom Chuqiao Wang. U to neko vreme događala se pandemija SARS-a, a on je iskoristio prazne radnje i otvorio multibrend prodavnicu u kojoj je izlagao radove svojih prijatelja dizajnera. U njoj je držao upaljena svetla od 17 do 2 ujutru – praksa koja mu je pomogla da privuče lokalnu modnu publiku.

Kasda se razišao sa poslovnim partnerom godinu dana kasnije, oprostio se i od karijere dizajnera za mainstream modni brend i odlučio da studira kreiranje ženske odeće na klasi kod Louise Wilson na Central Saint Martinsu.

QIUHAO 777777

Qui Hao dolazi u sukob sa Wilson — pravi inicijacijski obred — ali je dobijao savete od Phoebe Philo, koja se nakratko vratila profesiji profesora, kad je napustila brend Chloé.

– Rekla mi je da sam već pronašao svoj dizajnerski jezik, ali da treba da eksperimentišem sa elementima koji mi se ne dopadaju. Rekla je da ako nastavim da radim ono što mi se dopada, postaću ograničen. Bio je to njen način, otkrio je osnivač brenda Quihao, koji je pod Phoebinim uticajem počeo da eksperimentiše sa gomilom sjajne kože.

Qiu Hao je prvi i za sada jedini kineski dobitnik internacionalne Woolmark nagrade (2008. godine). Iako ga je ta nagrada stavila pod svetla reflektora svetske modne scene, on za to nije bio zainteresovan, već se vratio kući, promenio broj telefona i povukao u anonimnost.

Osnivač brenda Qiuhao postao je hiperfokusiran na izgradnju novog brenda sa malim timom od šest zaposlenih i to je format koji je zadržao skoro 20 godina.

Qiuhao 2

Tek u poslednjoj deceniji, brend Qiuhao postepeno je proširivao svoje polje delovanja na modne dodatke, kožnu galanteriju, obuću i parfeme. Za kolekciju fall 2024 Qiu je u dizajn uključio par tabi cipela (Maison Margiela uticaj). Proširio se i na Japan, otvarajući tri prodajna salona u Tokiju.

– Svoju kompaniju nazvao sam Bonsai, jer želim da utelovljuje duh bonsaija. Mali je i lep, ali može da živi i do hiljadu godina, rekao je Qui.

Fotografije: Pinterest, Instagram