Od kada je Phoebe Philo napustila Celine, 2017. godine svi su sa nestrpljenjem iščekivali njen sledeći karijerni potez. Četiri godine nakon odlaska iz brenda najavljeno je da će od sada u modnoj industriji nastupati sama ispred svoje eponimne etikete, kako bi imala svu slobodu da luxury tržištu ponudi svoj autentični, beskompromisni estetski identitet. Konačno, 2023. godine, objavila je svoju internet stranicu i svečano otvorila Instagram profil, koji je već u prvih par dana zapratilo nekoliko desetina hiljada korisnika ove mreže.
Nestandardan marketing
Ubrzo potom je predstavila svoju prvu kolekciju. Bila je to Phoebe u svom apsolutnom sjaju tihog luksuza, ono što je ipak bilo neobično to je da šetnje po pisti, ni naklona nakon revije nije bilo. Osim tog izostajanja sa svih Nedelja mode, možda još čudnija činjenica je da nije ni otvorena Phoebe Philo prodavnica. Međutim, od nedavno se odeća i aksesoari mogu pogledati/ probati /kupiti u Bergdorf Goodman i Corso Como u Milanu, a najavljena su i neka nova mesta gde će stvari ovog brenda biti dostupne od sledeće godine.
Pre dva dana, bez mnogo pompe, Phoebe Philo Ltd. Objavila je fotografije svoje druge kolekcije, koja će biti dostupna za kupovinu početkom 2025. godine.
Sama i svoja
Za svakog preduzetnika, start-up je posebna lekcija, naročito ako ste ranije radili za LVMH, koji ima sredstva, znanje, pa i uigran tim za otvaranje prodavnica. Phobe je vlasnica svog biznisa, uz manjinsku investiciju od strane LVMH-a. U vremenu kada modni analitičari spekulišu o tome ko će biti sledeći kreativni direktor u Chanelu ili koji dizajneri su u preleću iz brenda u brend, Phoebe Philo sama sebi krči put. Ona je jedno od retkih velikih imena u novije istorije mode, koje je preuzelo rizik osnivanja sopstvenog brenda. I očigledno ne oseća obavezu da prikazuje više kolekcija godišnje, kao što to rade skoro svi veliki brendovi, niti da se marketinški eksponira. Dala je samo jedan intervju, za New York Times, i to pre nekoliko meseci.
Vansezonski casual
Phoebe Philo je posebna i na drugi način: ne samo da je predstavila garderobu bez sezona za žene — umesto da besciljno menja stilove i koncepte svakih šest meseci — već ima i jasnu viziju žene. Ponovo, ta praksa nije tako uobičajena među dizajnerima kao što biste pomislili. Za Philo, to je žena koja mora da se snalazi u modernim prostorima kao što su kancelarije i metroi, koja mora da razmišlja o prelazima sa poslovnih sastanaka na večere u restoranima, i koja želi da izgleda stilizovano i smart, ali i udobno. Ako je neki stil glamurozan prema njenom mišljenju, onda mora biti bez napora — kao što je tunika u boji slonovače sa asimetričnim rubom, iz prošlogodišnje kolekcije. Možete je nositi samu, kao mini haljinu, ili uz pantalone. Ostali dizajneri visoke mode kao da su sasvim zapostavili faktor praktičnosti i udobnosti, ali Phoebe definitivno nije jedna od njih. Toliko toga što je privlačno u njenoj viziji potiče iz sportske tradicije.
Nesporan uticaj na trendove
Njena intuicija se pokazala kao uspešna kada je u pitanju uticaj. Ona je započela trend za podignute kragne, rekonstruisala opuštena odela sa oversized pantalonama- preuzetim iz muške mode, plasirala cipele sa kvadratnim vrhom i visokim jezičkom, crne satenske rolke sa ekstra dugim rukavima i velike, mekane kapute. Nemoguće je ne primetiti njen konstantan uticaj na trendove i krojeve sezonskih kolekcija brže mode.
Philo i njen tim iz Londona doneli su veći deo nove kolekcije u Pariz krajem septembra kako bi je prikazali modnim novinarima. Ono što se lako da zapaziti u ovoj kolekciji jesto to da je razvila određene stilove, i unela neke potpuno nove.
Najupadljiviji komadi su bili topovi od čvrstog pamučnog materijala sa širokim šlepom koji se spušta do poda. U crnoj ili beloj boji, imaju jednostavnu i svestranu dozu glamura; i možete ih baciti u mašinu za pranje. Jedan top bez rukava sa „šlepom“ ima postavljen leđni deo, za blagi efekat visoke mode. Materijal je pamuk, iako izgleda skoro kao satenska tkanina. Takođe postoji i tunika-haljina na jedno rame od tamne vune — rame je naglašeno postavom — sa asimetričnim rubom, što je bilo lepo proširenje njenog prethodnog tunika-izgleda. Druga haljina dugih rukava, nazvana Slice zbog dubokih proreza, može se zategnuti spreda pojasom kako bi se otkrilo više kože.
Jednostavnost i funkcionalnost
Ali svi ovi stilovi postavljaju isto pitanje: Do koje granice neprirodnosti treba da idete sa odevanjem i šminkom da biste se osetili doterano? Već neko vreme, mnogo modne odeće sa pista izgleda preterano ženstveno i bizarno svečano, verovatno zbog uticaja crvenog tepiha i društvenih mreža. S druge strane, luksuzni brendovi poput The Row nude ozbiljnu jednostavnost. Ipak, u nekim slučajevima može postojati nedostatak pravog dizajna.
Kod Phoebe Philo, međutim, dobijate istu jednostavnost i funkcionalnost, ali dobijate i prepoznatljiv modni izgled i visokokvalitetne materijale.
Razlika koju je Philo napravila sa svojim brendom i njegovim pažljivo osmišljenim detaljima i tkaninama, jeste u tome da dobijate i prepoznatljiv modni izgled i visok nivo funkcionalnosti.
Redizajniranje sopstvenog dizajna
Njene popularne BMX pantalone, nekada od vune, sada će biti izrađene u čvrstom pamuku. Redizajnirala je svoje košulje sa prugama i dodala novi stil u oštro belom pamuku sa kvadratnom kragnom koja delimično ide niz prednji deo, evocirajući izgled muškarca sa razvezanom belom kravatom. Krojevi sada imaju više draperije. Bomber jakne, od kože ili svilene viskoze, dobijaju oštro rame. Nakon što je tekstura njenih čupavih, wrap kaputa postala deo njenog zaštitnog znaka, Philo još nije spremna da se udalji od tog stila. Zaista, smislila je izvanrednu verziju u crnoj pufnastoj tkanini sa ugrađenom teksas jaknom.
Bez sumnje, kolekcija pravi suptilan pomak ka glamuru, kako u dizajnu, tako i u stilizovanju. Tu je jakna od ovčije vune u vanila nijansi, koja podseća na 1940-e, i sjajna dugačka, naborana suknja sa dubokim, pletenim pojasom, tako da je možete povući gore i nositi kao letnju haljinu. Phoebe je outfite upotpunila jednako diskretno- glamuroznim ogrlicama u boji srebra.
Ako ste intuitivan tip dizajnera i takođe vam je stalo da pravite odeću koja je realistična, te ideje ne dolaze svaki dan, zato je važno strpljenje, pa i sam tajming u dizajniranju. Nova kolekcija će se prodavati od početka 2025. do maja. Njena kompanija je nedavno objavila da će, počevši od sledećeg meseca, slati proizvode u Australiju, Hong Kong, Japan, Singapur i Južnu Koreju.
Foto: Instagram