We Listen & We Don’t Judge: Fenomen koji osvaja društvene mreže i zašto ga mnogi osuđuju

autor BURO.
1261

Digitalna empatija je trenutno na ceni, društvene mreže su iznedrile novi trend pod nazivom We Listen & We Don’t Judge (Slušamo i ne sudimo).

Ovaj fenomen na prvi pogled zvuči kao osvežavajuća promena u moru toksičnih komentara i polarizovanih mišljenja. Međutim, ono što je počelo kao plemenita ideja sada je na udaru kritike zbog svoje površnosti i potencijalnog licemerja.

Umesto da se oslanjamo na viralne trendove, stručnjaci predlažu povratak osnovama: stvarne razgovore sa prijateljima, porodicom ili licenciranim stručnjacima. Platforme poput TikToka i Instagrama takođe imaju odgovornost da uvedu strože smernice za ovakve sadržaje kako bi se izbeglo zloupotrebljavanje poverenja korisnika.

We Listen & We Don’t Judge – trend pokazuje koliko smo kao društvo gladni empatije, ali i koliko lako možemo pasti u zamku površnih rešenja. Možda je vreme da prestanemo da se oslanjamo na algoritme za emocionalnu podršku i vratimo se stvarnom, ljudskom kontaktu – gde slušamo, ali i odgovaramo s istinskom pažnjom, a ne viralnim hashtagovima.

We Listen We Dont Judge

ŠTA JE – WE LISTEN & WE DON’T JUDGE?

Ovaj trend postao je popularan zahvaljujući seriji TikTok i Instagram videa u kojima kreatori sadržaja otvaraju prostor za ljude da dele svoje najdublje tajne i probleme, uz obećanje da neće biti osuđivani.

U We Listen & We Don’t Judge videima, obično uz muziku u pozadini, kreatori naglašavaju empatiju i spremnost da saslušaju bilo kakvu priču – od svakodnevnih frustracija do traumatičnih iskustava.

Hashtag #WeListenAndWeDontJudge trenutno broji preko 200 miliona pregleda na TikToku. Komentari ispod objava često su preplavljeni rečima podrške, poput „hvala“ ili „ovo mi je baš trebalo danas“. U prevodu, baš nam je trebalo da čujemo da još neko ima izazove u životu, ali i moralne dileme.

43693d90869d3df81057aaf99c1fe282

GDE SE TREND „SLOMIO“?

Iako je osnovna ideja trenda We Listen & We Don’t Judge solidna, a to je da svi želimo osećaj pripadnosti i razumevanja, ljudi tvrde da je pokret daleko od svojih idealističkih ambicija.

Mnogi korisnici društvenih mreža primećuju da video snimci često više služe kao alat za prikupljanje pregleda i lajkova nego za stvarnu podršku. Ne možete obećavati ljudima empatiju u videu od 15 sekundi, a zatim ih ostaviti bez ikakve daljnje pomoći i to nakon izjava koje su zaista nekada diskutabilne.

Brojni influenseri su trend pretvorili u marketinški alat. Ljudi smatraju da ovakvi potezi devalviraju autentičnosti.

(Ne)svesno osuđivanje– Ironično, mnogi koji tvrde da ne sude, ali ipak se omaknu komentari koji sadrže pasivnu agresiju ili moralne savete.

DUBOKE POSLEDICE OVAKVIH TRENDOVA

Stručnjaci upozoravaju da ovaj trend može imati dugoročne posledice, posebno za ljude koji se oslanjaju na digitalne platforme u momentima kada traže emocionalnu podršku.

Većina kreatora nema kapacitet niti obuku da pruži odgovarajuću pomoć onima koji su prošli kroz traumu. To može ostaviti korisnike još ranjivijima nego pre.

Foto: Pinterest