Ispod radara: Enfants Richés Deprimes
Moda u svojoj najprefinjenijoj formi provocira, preispituje i poziva na bunt, a upravo to su ključna načela identiteta brenda Enfants Richés Deprimes.

Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, persepktivama. Ovoga puta, predstavljamo vam Enfants Richés Deprimes.
Moda u svojoj najprefinjenijoj formi provocira, preispituje i poziva na bunt, a upravo to su ključna načela identiteta brenda Enfants Richés Deprimes.
ENFANTS RICHES DEPRIMES: PUNK ZA DECU IZ INTERNATA
Brend Enfants Riches Déprimés je francuski luksuzni modni brend koji je stekao popularnost zbog svojih provokativnih kampanji, kao i odeće koja namerno krši sve konvencije – kako estetike, tako i materijala. Osnovao ga je Henri Alexander Levy 2012. godine u Los Anđelesu.
Pre nego što je započeo svoj brend, radio u industriji mode, a inspiraciju za svoj rad crpi iz kontradikcija između bogatstva i depresije, što je i odraz imena brenda.


Ime „Enfants Riches Déprimés“ u prevodu znači „depresivna bogata deca“, što na neki način odražava socijalni komentar o mladima koji dolaze iz privilegovanih slojeva društva, a suočavaju se s emocionalnim i psihološkim problemima.
„Ime je u suštini opis mene i mog odrastanja. Hteo sam da stvorim nihilistički luksuzni brend“, rekao je Levy za The Guardian.
Brend je poznat po svojoj provokaciji, a kreiraju dekonstrusanu odeću s izraženim grafičkim printovima, logotipima i elementima visoke mode, ali sa dubokim značenjem i često subverzivnim tonovima.
Njegove kolekcije kombinuju elemente visoke mode s grunge stilom i punk uticajima, stvarajući jedinstvenu mešavinu luksuza i subkulture.
Visoke cene odeće (koje se kreću od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dolara) u kontrastu su sa punk estetikom, koja tradicionalno signalizira antikapitalizam.
„Cena nije samo pokazatelj vrednosti, već je suštinski deo same stvari. Nema dva ista komada i sve je ograničeno. Nemam nikakvog interesa da pravim pristupačne komade za mase“, bio je jasan Levy.

Ubrzo nakon osnivanja, brend je privukao pažnju i postao popularan među poznatim ličnostima, što je dodatno podstaklo njegov rast i priznatost u modnoj industriji.
Često su izazivali podeljene reakcije zbog svoje provokativne prirode, ali to je samo dodalo njegovu kultnom statusu u svetu mode – jer najgore što možete kao dizajner je da izazovete ravnodušnost. Na primer, zvezda njihove praznične kampanje 2024. godine je bio Marilyn Manson, koji se suočavao sa optužbama za nasilje i seksualno zlostavljanje – ali su u januaru tužioci odlučili da neće podići optužbe.
Piste na Enfants Richés Deprimes revijama uvek oponašaju filmski set, sa nijansiranim likovima koji proširuju tradicionalnu definiciju modela. Kao što je Henri Levy primetio u jednom intervjuu, njegov proces kastinga nije posvećen potrazi za modelima, već traži „likove“ koji pričaju priču.
Ovaj pažljiv i promišljen pristup kastingu prevazilazi konvencionalne standarde, stavljajući prioritet na dubinu i autentičnost osoba koje utelovljuju njegove dizajne.

Birajući pojedince koji donose istinski karakter na pistu, Levy podiže uticaj svojih odevnih komada, dopuštajući tim „pravim“ likovima da udahnu život u odeću i prodube narativ svake kolekcije.

Svake sezone, kolekcije ove prkosne modne kuće pomeraju granice i prenose rezonantnu poruku: svaka kolekcija poziva svoju publiku da razmisli o nadolazećim pritiscima modernog života.
Levy odgovara kroz jezik mode, stvarajući delikatan balans između umetničkog napretka i neumoljive društvene kritike. Svaka kolekcija je putovanje u modernu provaliju, gde se pukotine stvarnosti razotkrivaju kroz subverzivnu eleganciju i sirovost emocija.
Fotografije: instagram enfantsrichesdeprimes