Cena Balenciaga majice sa likom Kim Kardashian iznova šokira

Majice su lansirane neposredno nakon što su na profilu brenda objavljeni selfiji ambasadora.

autor BURO.
balenciaga

Već smo navikli da modna kuća Balenciaga provocira, tako što lansira kontroverzne odevne predmete i aksesoare po još kontroverznijim cenama.

Ovoga puta, poziva nas da razmislimo: da li bismo platili 825 dolara za majicu sa likom Kim Kardashian?

balenciaga
instagram balenciaga

BALENCIAGA MAJICE SA LIKOVIMA POZNATIH: NOVA PROVOKACIJA

Majica je deo kolekcije Brand Ambassador Fanclub, dizajnirane u čast nekih od svojih najpoznatijih partnerskih odnosa sa slavnim ličnostima. Ovaj brend visoke mode već dugo je poznat po svojoj popularnosti u streetwear kulturi, donoseći avangardni dizajn u svakodnevne odevne komade garderobe.

Kolekcija majici uključuje brend ambasadore kao što su Kim Kardashian, Nicole Kidman, Michelle Yeoh, Isabelle Huppert i tajlandsku zvezdu PP Krit Amnuaydechkorn. Modna kuća dodaje svoj prepoznatljiv pečat na proizvode inspirisane 90-im godinama, stvarajući majice sa dizajnom kolaža koji prikazuje portrete svakog ambasadora, uz posebnu tipografiju koja doprinosi vizuelnoj estetici.

balenciaga1
instagram balenciaga

Sa dodatkom potpisa slavnih ličnosti na poleđini majica, one postaju ekskluzivni kolekcionarski komadi za fanove.

Majice su lansirane neposredno nakon što su na profilu brenda objavljeni selfiji ambasadora. Sada su dostupne online, po ceni od 825 dolara.

SKANDAL OD KOG SE BALENCIAGA JOŠ NIJE OPORAVILA

Čini se da je „zlatno doba“ ove modne kuće odavno prošlo – a na njihov pad najviše je uticao skandal iz 2023. godine. Božićna kampanja je prikazivala dečijeg modela kako stoji sa plišanom medom u kožnoj odeći koja navodno podseća na BDSM stil. Medvedi su zapravo bili plišane torbe koje brend prodaje kao deo svoje kolekcije prazničnih poklona.

Druga kampanja prikazivala je Balenciaga x adidas torbu u kancelarijskom okruženju, smeštenu na hrpe papira, fascikli, pravnih dokumenata i laptopa. Problem je nastao zbog pravnih dokumenata. Jedan od njih izgleda da prikazuje tekst iz odluke Vrhovnog suda u vezi sa slučajem dečje pornografije. Hashtag #cancelBalenciaga postao je trend na Twitteru i TikToku, dok su optužbe za odobravanje pedofilije i eksploataciju dece preplavile internet.

Dok su detalji produkcije dve kampanje nepoznati, tri strane su uključene u obe: Balenciaga, agencija North Six i dvojica fotografa koje je angažovao Balenciaga, Chris Maggio i Gabriele Galimberti.

Dana 25. novembra 2022. godine, Balenciaga je podnela tužbu od 25 miliona dolara protiv North Six, optužujući ih za odgovornost za kampanju. Međutim, tužba je kasnije povučena zbog optužbi za traženje žrtvenog jarca.

Predstavnik agencije North Six rekao je za New York Post da kompanija nije imala kontrolu nad sadržajem kampanje. Fotograf Chris Maggio nije dao izjavu. Gabriele Galimberti je rekao da ni njemu nije bila data kontrola nad kreativnim sadržajem božićne kampanje, osim nad detaljima poput kadra i osvetljenja. Sadržaj, kao što su dečji modeli koji drže torbu u obliku meda, bio je već definisan pre nego što je bio angažovan.

Nakon skandala, modna kuća se izvinila i osudila zlostavljanje dece u svim oblicima. U februaru 2023. godine, Demna Gvasalia, kreativni direktor, osvrnuo se na propuste koji su doveli do pogrešnih tumačenja u intervjuu i izrazio svoje kajanje.

Balenciaga je takođe preduzela značajne korake kako bi „ispravila“ situaciju. Brend je uspostavio trogodišnju saradnju sa Nacionalnim savezom za decu (NCA), naglašavajući svoju posvećenost sigurnosti i dobrobiti dece. Pokrenuta je i interna reorganizacija, uključujući poboljšane uredničke kontrole i obrazovne programe, kako bi se sprečile slične kontroverze u budućnosti.

Fotografije: instagram balenciaga