Dok su smoothie činije i avo-tostovi vladali Instagramom, oni koji vole supu sada zauzimaju svoje mesto i postaju simbol topline, zahvalnosti i domaćinstva. U sezoni brzih planova, sve više nas bira supu i toplinu koja ispunjava stan. Zato, ako već dugo niste, napunite lonac za supu, naseckajte povrće i dodajte malo soli. Jer možda, između svih novih trendova, ono što nam najviše treba jeste upravo tanjir tople supe.
Ljudi ponovo imaju potrebu da se povežu sa svojim korenima, probude porodične vrednosti, ali i eksperimentišu sa drugim kulturama.

Povratak comfort hrane, probajte supu
Poslednjih godina, primećujemo trend povratka tzv. comfort fooda, hrane koja nas vraća u detinjstvo, u kuhinje naših baka, u mirise koje znamo napamet. Supa je u tom smislu kraljica nostalgije. Nije slučajno što se pojavljuje u svim kulturama, od japanskog ramena, preko francuskog bouillona, do domaće pileće supe. Ona ima univerzalan jezik: toplotu, nežnost i mir.
Bone broth i bouillon barovi
Na Zapadu, „nova era supe“ počela je s trendom bone broth-a, gustog, bogatog bujona od kostiju koji se prodaje u čašama umesto kafe. U Njujorku, Londonu i Berlinu niču bouillon barovi, minimalistički lokali gde se pije supa kao zdrav eliksir. Kod nas, ovaj trend dobija svoj prepoznatljiv, „balkanski“ ton: domaći bujon od kokoške, povrća i začina, poslužen u keramičkoj šolji uz hleb i maslinovo ulje, postaje simbol jednostavnog luksuza.

Hrana za dušu i telo
Tokom prehlada, iscrpljenosti i preopterećenja, supa nije samo obrok, već i lek. Naučno je potvrđeno da topli bujon smanjuje upale, pomaže imunitetu i hidriranosti organizma. Ali ono što je možda važnije vraća nam ritam.
Pravljenje supe više nije samo stvar ukusa, već i ritual. Ljudi snimaju kako čiste povrće, slažu šargarepe i celer, dodaju biber u zrnu, dele recepte svojih baka, kao da svaka šerpa krije neku priču i verujemo da krije. Supa je postala društveni fenomen, ali i forma brige o sebi.
Foto: Pexels
