Pet festivalskih filmskih favorita koje ćete voleti

autor BURO.
filmovi square update 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/09/filmovi_cover.jpg

Ovi naslovi su biseri raznih festivala, a možda ste prevideli da ih ubacite na svoju must watch listu

Postoje dva, nazovimo ih, ciklusa filmskih festivala i nagrada – prvi jesenji i drugi zimski, koji kulminiraju dodelom nagrada BAFTA i Oskar u februaru i martu. Jesenja festivalska sezona počinje gigantskim festivalom u Veneciji, na koji se nadovezuje i TIFF, zatim San Sebastijan, pa Karlove Vari i Raindance, festival u Londonu. Možda čak i “bitniji” Sundance i Berlinale dolaze u zimskom delu festivalske sezone, ali jesenja je izuzetno važna pošto, najčešće tokom nje, prvi put čujemo za filmove čiji naslovi nastavljaju dalje da odzvanjaju i ponavljaju se mesecima, sve do Oskara. Izdvajamo neke od njih koji su već postali biseri festivalske scene i imaju dobre šanse da nastave tim putem, a koje ste možda prevideli da ubacite na svoju must watch listu.

Knives Out

Režiser: Rian Johnson

 

Velika zvezda Filmskog festivala u Torontu koja donosi nešto sasvim neočekivano… jednostavnost. Klasična old-school ko-je-ubica misterija, sa poaroovskom atmosferom i sjajnom glumačkom ekipom koju predvode Daniel Craig i Chris Evans. „Knives Out“ je ono što nam nedostaje u 2019: dobra jednostavna priča, bez CGI-a, nije rimejk, a nije ni milioniti nastavak. Čini se da je Johnsonu prijalo da napusti franšizu „Ratova zvezda“, i neopterećen blockbuster brigama mogao je da napravi najklasičniju i sjajnu triler misteriju o detektivu koji istražuje neobičnu smrt glave jedne prilično ekscentrične porodice.

 

Marriage Story

Režiser: Noah Baumbach

 

Neverovatno iskrena, dirljiva i intimna priča o ljubavi i razvodu za koju Adam Driver dobija posebne aplauze i pohvale. Njegovu partnerku u ovom filmu igra Scarlett Johansson, a celokupna tako jednostavna, a tako komplikovana i sasvim sasvim životna priča dosta podseća na porodične drame poput “Obični ljudi” koju je davno režirao Robert Rredford ili modernu verziju „Kramer vs. Kramer“. “Marriage Story” počinje sa istinom koju Scarlettin lik spoznaje o sebi, o svom partneru, o odnosu, o sopstvenim željama, i ta emotivna istina i emotivno ogoljavanje postaju osnov za građenje priče. Driverov lik pratimo u prilagođavanju i navikavanju na promene i nove spoznaje. Perspektiva filma se smenjuje sa njene na njegovu i veoma uspešno zaobilazi sva opšta mesta, ali i pokriva veliki dijapazon najrazličitijih emocija koje ovakva situacija može da donese.

 

Hidden Life

Režiser: Terrence Malick

 

Novi film Terrenca Malicka je drama, smeštena u vreme II Svetskog rata, i za režisera od kog smo navikli na apstraktna, nelinearna, nenarativna ostvarenja, ovaj film predstavlja iznenađujuće vraćanje formi i strukturi, kakvu nismo imali prilike često da vidimo. “A Hidden Life” je ratna drama koje je istinski anti-ratna, i istražuje pitanje kako je harmonija prirodnog sveta i ljudskih odnosa nenadomestivo narušena konfliktima i sukobima. Film prati stvarnu ličnost, Franza Jägerstättera, koga igra August Diehl. Jägerstätter je bio poznati austrijski prigovarač, koji je odbio da se zakune na vernost Hitleru. Film je svakako protkan Malickovskom prepoznatljivom estetikom i zaštitnim znacima kao što su snena atmosfera, spektakularna fotografija, voice-over naracija, sa razlikom što je sve ovo primenjeno na istorijsku i političku temu i biografsku priču. Neobična kombinacija i priča o populizmu i ksenofobiji, i suptilna paralela savremenom trenutku.

 

Parasite

Režiser: Bong Joon Ho

 

Film koji je bio nominovan u nekoliko kategorija na Kanskom festivalu, gde je na kraju i odneo Zlatnu palmu i koji bi ukoliko osvoji još koju nagradu (što uopšte nije nemoguće) mogao da označi početak “novog doba” za korejsku kinematografiju i trilere. Porodična drama, koju mnogi porede sa filmom “Beži!” budući da ima jednako neobično postavljene i čudne situacije, ophođenje i komunikaciju likova i sasvim bizaran rasplet.

 

The Truth

Režiser: Hirokazu Kore-eda

 

Najnoviji film japanskog mastermajnda je sasvim iznenađujuće ostvarenje u kojem se govore engleski i francuski, koje je ujedno prvi film koji je postavljen van Japana, i koji okuplja istinski neverovatnu ekipu. Lagana drama-komedija, prati Fabienne, jednu od najvećih diva francuskog filma, sada penzionisanu (Catherine Deneuve), i njen problematičan odnos sa ćerkom Lumir (Juliette Binoche). Kada je Lumir i njen muž (Ethan Hawke) vrate u Pariz, u trenutku objavljivanja Fabiennenih memoara, stvari kreću da se komplikuju, istine otkrivaju, a odnos između majke i ćerke preispituje.