Povezano
Izložba Hvala Raši Todosijeviću, zahvalna Srbija, čini jedinstven pregled radova umetnika Raše Todosijevića, koji su nastajali u periodu od kraja sedemdesetih do recentnih akvarela iz 2019. godine. Izdvojeni radovi inicirani su kroz značajne međunarodne muzejske postavke i nalaze se u brojnim kolekcijama. Izmeštanjem iz zaštićene zone integriteta institucije muzeja u privatno-javni izložbeni prostor, otvara se osetljivo polje (ne)prihvatanja i mogućeg, željenog kritičkog suda javnosti i publike. To je planirani efekat, očekivana reakcija na radove koji su afirmisani i pre više od 40 – godina, a koji danas podjednako izazivaju i provokativno deluju. Nastajali iz urbane, gradske pozicije umetnika na sve što ga okružuje i dotiče, u specifičnostima vremena u kom živimo dobijaju novo potvrđivanje.
Među izloženim radovima u Bioskopu Balkan, centralnu poziciju u nekadašnjoj bioskopskoj sali zauzima rad Balkanski banket – svastika formirana od 17 kafanskih stolova, prekrivenih crnim stolnajcima sa ostacima kuvanog pasulja, hleba i piva, gde zadržava centralnu poziciju u svečanoj sali nekadašnjeg bioskopa Balkan tokom celokupnog trajanja izložbe.
Nakon večere sa zvanicama, muzikom i pićem, ostaci hrane dobijaju svoju svrhu kao deo izložbene postavke, koju prate akvareli kao priprema za grafike, Fuxus Piano, video i foto zapisi Was its kunst Marinela Koželj? I kao centralni motiv, koji nije izložen ali je promovisan na koricama kataloga i kroz tekst Stevana Vukovića – naravno, Marinela Koželj, supruga umetnika, izdvojena na fotografiji sa izložbe u SKCu, Drangularijum, iz 1971. godine.
Izložbu prati dvojezična publikacija, na srpskom i engleskom jeziku, autora Stevana Vukovića. Kustos postavke je istoričarka umetnosti Ksenija Samardžija. Postavka će biti otvorena svakog dana od 10-20h, izuzev ponedeljkom kada je prostor zatvoren za javnost. Uz postavku su planirana i posebna stručna vođenja.
Izložbu organizuje i podržava Fondacija Saša Marčeta.