Kako se dogodilo da je TikTok prešišao Google i zvanično postao najposećeniji domen?

autor BURO.

Verovali ili ne, godinu završavamo vešću da je TikTok platforma prešišala čak i Google. Kada uzmemo u obzir da je uticao na modu, doneo nam nove i oživeo stare hitove (sigurni smo da ste određene pesme milion puta čuli na TikToku), podsetio na lepotu uradi-sam projekata a od mesta za koreografije i zabavu postao platforma za aktivizam, to zapravo i nije (toliko) iznenađujuće. Ili ipak jeste?


TikTok isprva je bio samo još jedna platforma u nizu. I to ona za klince. Bila je virtuelni prostor u kom se gubi vreme na gluposti. Skroluje u nedogled. Otkrivaju nove beauty rutine na koje smo isprva odmahivali glavom: od zaleđenog krastavca do daleko stručnijih saveta od strane ljudi sa kredibilitetom. TikTok nas je naučio brojnim trikovima, od onih kućnih do modnih. Pridružili su mu se sportisti, a potom i ljudi sa svojim biznisama. Postao je izvor informacija. Baza digitalnog aktivizma. I ko zna šta još. Kako?

Zahvalnost duguje generaciji Z koja ozbiljno rekonstruiše stvarnost, kako virtuelnu tako realnu, u kojoj živimo, konstatno je preispitujući i menjajući joj granice. Oni su zapravo ti koji su svega pet godina staru aplikaciju uspeli da smeste čak ispred Google-a. Koliko je to zapravo neverovatno govori činjenica da je Google bio broj 1 petnaest godina. I niko nije mogao ni da mu priđe. 


Drugi razlog je, ili bi to možda trebalo da bude prvi, činjenica da su u pitanju kratki formati, a sa našom raštrkanom pažnjom koja kao da samo nazaduje kako vreme prolazi, oni jedino i imaju prođu. Ponovo, posebno kod mlađih generacija. 

Prošle godine TikTok je bio iza Google-a, Facebook-a, Microsoft-a, Apple-a, Netflix-a i Amazon-a. Jedan izveštaj procenjuje da se oko 167 miliona TikTok video snimaka strimuje svakog minuta svakog dana, stoga nije iznenađujuće da je postao broj1 u trci za digitalno vođstvo. Kakve li nam (virtuelne) promene donosi naredna godina? Ostaje nam samo da vidimo.