Pretraga

Kako je to TikTok uticao na modu 2020?

Kako je to TikTok uticao na modu 2020?

Tekst: BURO.


Pre koju godinu TikTok nije bio ništa više od mračnog zabačenog kutka interneta po imenu Music.ly koji su korisnici koristili za lip-syncing videe i komične skečeve. Premotavamo unapred i sada je to aplikacija koja se najviše skida po celom svetu, u čemu je pobedila i Zoom i Facebook ali i mesto na kome nastaju najviralniji modni trendovi, od haljine na jagode koju je potpisala Lirika Matoshi pa sve do štrikanog kardigana za koji nam je JW Anderson na kraju dao mustru i koji je postao jedan od komada koji su obeležili celu 2020. U godini koja je naopačke izvrnula sva modna predviđanja i učinila da se zapitamo koliko su nam modne piste potrebne (ko je još mogao da zamisli da će se i Anna Wintur javno pokazati u crvenom donjem delu trenerke), stilsku inspiraciju počeli smo da pronalazimo na neočekivanim mestima, poput rijalitija o agentima za nekretnine (da, krivi smo) i mini-spotovim na društvenim mrežama - a TikTok se tu našao da ispuni prazninu.

"Pošto su se ljudi našli sa viškom vremena kod kuće, modna industrija svoju publiku sada angažuje na drugaačije naine nego pre," kaže Abi Buller koji se bavi istraživanjem i predviđanjem trendova u kompaniji The Future Laboratory. "Ljudi nekada šetali po radnjama i inspiraciju tražili u street style-u, sada za te stvari imaju na raspolaganju samo društvene mreže. TikTok je uspeo da spoji taj element otkrića i zabave na veoma zanimljiv način."

UČINIO JE DA (PONOVO) ZAVOLIMO URADI-SAM PROJEKTE

@lilbittylivie

I made myself a knock off of harry styles’ jw anderson cardigan lmao #fyp #foryou #foryoupage #harrystyles

♬ original sound - Liv

Sa svim tim ekstra vremenom koje smo provodili u kući, 2020. je učinila da ljudi počnu da se bave svojim mini projektima od kojih su se mnogi ticali igala za štrikanje i heklanje. TikTok je, sa svojim kratkim formatima idealnim za informativne how to videe, postao najomijenija destinacija za sve koji su počeli da se bave ovakvim aktivnostima. Lily Fulop, koja vodi TikTok nalog @mindful_mending i objavila je knjigu "Wear, Repair, Repurpose: A Maker’s Guide to Mending and Upcycling Clothes", tvrdi kako su videi na kojima ljudi sami prave svoju odeću doveli do toga da moda postane održivija i da ljudi ovakvu odeću zavole. "Ove videe je zabavno gledati i, iako se na ubrzanim klipovima sve čini jako lako što je mač sa dve oštrice, na ovaj način se srušila barijera koja je sprečavala ljude da jednostavno i sami počnu da se bave ovim stvarima." tvrdi Lily. 

Uradi-sam groznica koja je planula TikTok zajednicu poput šumskog požara bio je, naravno, #harrystylecardigan challenge u okviru kog su nebrojeni fanovi probali da ispletu svoju verziju JW Anderson pečvork džempera koji je Styles nosio na probi za The Today Show u februaru. Trend je dostigao takve razmere (hešteg do danas ima 47.2 miliona pregleda) da je brend bukvalno obelodanio originalnu mustru po kojoj je kardigan napravljen i svi su mogli da je skinu sa zvaničnog sajta. Muzej V&A je originalni džeper otkupio za svoju stalnu postavku i tako ga učinio delom modne istorije. TikTokeri su takođe pravili i svoje verzije Giambatista Valli haljine koju je nosila Kendall Jenner, pretvarali upcyclovane dizajnerske kese u topove i šili svoje varijacije na temu Loewe bandana košulje i pantalona koje je nosio A$AP Rocky.

POŽELELI SMO JEDNOSTAVAN ŽIVOT

@officialhambly

I know I love everything I make but this strawberry dress is truly

Nijedan trend ne dočarava nepredvidljivost ove godine bolje nego cottagecore čiju estetiku predstavljaju lepršave haljine koje kao da su došle iz serije “Mala kuća u preriji” i film “Male žene”, pletene korpe pune tek ubranog voća i karirani stolnjaci. Iako na Tumblru postoji još od 2018. trend je dostigao nove visine popularnosti tek na TikToku ove godine zahvaljujući kolektivnoj potrebi da se iz muka 2020. pobegne u romantizovanu pastoralu. Hešteg #cottagecore ima više od 4.7 milijardi pregleda (i taj broj samo raste), a njegov uticaj proširio se i na našu garderobu u vidu nebrojenih “haljina za dremku” i svilenih marama koje su dominirale letom.

U teškim vremenima skloni smo nostalgiji i traženju utehe u prošlosti pa možda i nije neko iznenađenje da je cottagecore procvetao baš ove godine. “Ljudi su ove godine imali znatno manje interakcije u smislu društvenih događanja i to ih je navelo da razmišljaju o prošlosti, bilo svojoj ličnoj bilo u istorijskom smislu,” objašnjava Abi. “Pored toga, okrećemo se i održivosti i opštem usporavanju tempa, a sve ove stvari se odražavaju i na digitalni svet.”

Oličenje cottagecore trenda sve sa svojim puf-rukavima i zašećerenim dezenom na jogode, jeste haljina sa potpisom Lirika Matoshi, ona roze od tila koja je postala TikTok senzacija prošlog leta. Ljudi su postavljali videe u kojima je otpakuju ili kako prave sopstvene varijacije na temu, a po modnom pretraživaču Lyst, pretraga za ovom haljinom koja košta skoro $500 dolara u avgustu je porasla za 103%. Iako ni jedna jedina haljina nije dostigla status one Zarine (znate na koju mislimo), ovaj ružičasti model joj je, verovatno, stigao najbliže.

Luksuz je razvio smisao za humor

@gucci

@orynbassaranel from the #GucciModelChallenge, will take part in a new project launching soon on #Gucci’s #TikTok. Voice by @morganpresleyxo

♬ original sound - Gucci

Od TikTok izazova do virtuelnih kolekcija za Animal Crossing, 2020. je godina u kojoj je luksuzna moda uspela da delom strese sa sebe elitistički imidž i postala mnogo zabavnija! Jedan od najboljih primera bio je viralni #Guccimodelchallenge u kom su ljudi oblačili raznu odeću iz svoje garderobe jednu preko druge dok voiceover svodi maksimalističku Gucci estetiku na jednostavnu formulu: počnite “bilo kojom rolkom”, preko nje obucite “neku košulju koja se sa njom ne slaže”, zatim preko svega “nekakav prsluk” zato što je “slojevitost bitna” i završite maramom na glavi što je “od presudne važnosti”. Baš kao i JW Anderson, brend je prihvatio zabavu ovog izazova i postavljao videe sa TikToka na svoju zvaničnu TikTok stranicu.

“TikTok je definitivno prodrmao celu industriju u smislu toga kako se povezujemo sa modom i luksuzom uopšte,” kaže Abi. “Svedoci smo sve više kritika upućenih na račun nepromišljenog i neumerenog trošenja, pogotovo za vreme pandemije. To je princip koji ljudima više jednostavno ne odgovara i velik broj luksuznih brendova morao je da pronađe potpuno nove načine da se poveže sa svojim kupcima. Tako su postali mnogo više koncentrisani na sadržaj, prigrlii memove i čak počeli da ohrabruju ljude da prave svoje verzije nekih komada.”

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar