Misteriozni umetnik koji osvaja Instagram
Kada na Instagramu naiđete na umetnost u vidu kolaža koji spaja dve suprotstavljene realnosti kao što su more i kancelarija, leto i jesen, osećaj slobode i svakodnevne obaveze; šanse su da gledate u delo Fontanesija. Ovaj misteriozni umetnik ili grupa umetnika, koji je osvojio 200.000 pratilaca bez otkrivanja svog identiteta, već je stvorio kultni status na društvenim mrežama.
Njegove jednostavne, ali efektne fotografije spajaju dva sveta, dve emocije i dve perspektive.
Fontanesi se, baš kao i Elena Ferrante u književnom svetu, skriva iza pseudonima, dopuštajući svojim radovima da govore umesto njega. I dok identitet ovog umetnika ostaje nepoznat, njegovi kolaži govore jezikom koji nam je svima blizak, a to je svakodnevica isprepletana maštom i stvarnost iskrivljena u fantaziju.
Umetnost svakodnevice kroz kolaže
Fontanesi koristi najjednostavnije alate puput mobilnog telefona i Instagram Layout-a, kako bi stvorio vizuelne priče koje su često groteskne, ali uvek zabavne. Subjekti su ljudi, tačnije delovi ljudi, ponekad samo siluete, podeljeni na pola i ubačeni u novi kontekst. Nema fotošopa, nema složenih grafičkih trikova, već samo spontano igranje sa slikama.
Ovaj pristup oslanja se na kolaž kao tehniku, ali i na humor koji neodoljivo podseća na situacije koje svi prepoznajemo, poput slike povratka s odmora. Ove dualne realnosti čine bazu Fontanesijevog stila, u kojem se svakodnevne situacije transformišu u magične trenutke zahvaljujući oštrom oku umetnika.
Anonimnost kao umetnički izbor
Fontanesi, naravno, ne daje intervjue i ne pojavljuje se na svojim izložbama. Nakon njegove poslednje izložbe u Marsèll Paradise galeriji u Milanu, brojni novinari su pokušali da stupe u kontakt s njim, ali bez uspeha. Dok svet traži odgovore, Fontanesi ostaje u senci i dozvoljava da se nagađa o njegovom identitetu. Da li je on pojedinac ili kolektiv? Da li je odbijanje da otkrije ko je zaista, deo umetničkog manifesta ili marketinški trik?
Njegov rad je postao prepoznatljiv i izvan digitalnog sveta, to je jedino sigurno. Knjiga Grandissima Selezione, objavljena u saradnji sa izdavačkom kućom Skinnerboox, sadrži kolekciju njegovih najpoznatijih dela. Ova knjiga nije samo katalog kolaža, već i enciklopedija stvorenja iz neke druge realnosti. Kao gastronomska knjiga bez recepata, Fontanesi nam pokazuje da umetnost ne mora da ima stroga pravila. Nema tačnih mera, samo osećaj trenutka i spontanost.
Ukoliko ne pratite @fontanesi na Instagramu, verovatno propuštate jedan od najoriginalnijih profila na mreži. Njegove fotografije, naizgled jednostavne, nose sa sobom duboku poruku o našoj svakodnevici i načinu na koji se suočavamo sa svetom oko sebe. Fontanesi svojim kolažima stvara fantastične svetove iz jednostavnih prizora popu ljudi u prolazu, delova tela, zgrada, pejzaža i sve to postaje deo nadrealne slike koja je uvek na granici stvarnog i izmišljenog.
Ono što dodatno intrigira jeste kako je Fontanesijev stil uticao na druge korisnike Instagrama. Mnogi su počeli da koriste isti alat i tehniku, tagujući ga u svojim radovima, a fenomen Fontanesian practice brzo se proširio. Artribune je još pre nekoliko godina skovao ovaj termin, a danas je on postao sinonim za umetničku igru između dve realnosti u jednom kadru.
Umetnost bez granica
Fontanesi nas podseća na to koliko je važno zadržati spontanost u svetu perfekcionizma. Njegove slike nas vraćaju na trenutke kada je umetnost bila više o instinktu nego o tehničkoj savršenosti.
Dok čekamo da saznamo ko se krije iza ovog misterioznog imena, možemo da uživamo u njegovim delima i zamišljamo kako izgleda svet u kojem se dve suprotstavljene stvarnosti savršeno stapaju u jednu fotografiju. Možda je upravo to njegova najveća umetnost – stvoriti osećaj povezanosti između naizgled nepovezanih svetova, i to sve kroz objektiv običnog mobilnog telefona.
Izvor: Instagram