Kako je BookTok postao književni fenomen

autor BURO.
1289

Kada se spomene TikTok, mnogi pomisle na plesove, izazove i viralne trendove. Međutim, postoji i jedna potpuno drugačija, ali podjednako moćna strana ove društvene mreže – BookTok. Ovaj specifični video kutak TikToka proširio je ljubav prema knjigama i postao književni fenomen koji je u velikoj meri promenio način na koji čitamo, delimo i otkrivamo književnost.

BookTok je zajednica na TikToku koja se fokusira samo na knjige.

Članovi ove zajednice, najčešće ljubitelji književnosti, dele recenzije, preporuke, reakcije i recenzije popularnih naslova i diskusije o knjigama. Pored toga, BookTok postovi često uključuju kreativne video sadržaje, tematske izazove i preporuke koje brzo postaju viralne, privlačeći sve više korisnika. Da biste postali deo ovog virtuelnog sveta, dovoljno je da u svoju objavu dodate #BookTok hashtag, a već ste ušli u globalnu književnu zajednicu.

VIRALAN EFEKAT

Jedan od ključnih razloga zbog kojih je BookTok postao književni fenomen je njegov uticaj na popularnost knjiga. Knjige koje bi možda prošle nezapaženo, zahvaljujući entuzijazmu BookTok zajednice, postaju bestseleri. Često se desi da postovi sa recenzijama određene knjige postanu viralni, zbog čega se povećava prodaja i interesovanje za tom knjigom.

Najpoznatiji primer za to je roman Akotar (A Court of Thorns and Roses) Sarah J. Maas, koji je zahvaljujući BookTok-u doživeo renesansu i postao globalni hit.

BOOKTOOK

Osim toga, mnogi autori su stekli globalnu prepoznatljivost upravo zahvaljujući BookTok zajednici, koja na TikToku stvara prostor za autore nezavisnih i self-published knjiga. S obzirom na to da TikTok omogućava direktnu interakciju sa fanovima, autori imaju priliku da izgrade posvećene zajednice čitatelja, koji ih prate kroz celu karijeru.

SUBKULTURE

BookTok je poznat po tome što stvara književne trendove. Od romansi do trilera, fantasy i historical fiction žanrovi doživljavaju procvat zahvaljujući ovoj zajednici. Ljubitelji knjiga često kreiraju tematske liste koje se brzo šire. Na primer, trend „dark academia“ koji slavi literaturu i umetnost, kao i „enemies to lovers“ romanse, postali su veliki hitovi na BookTok-u. TikTok omogućava brzu cirkulaciju novih trendova, pa čitaoci mogu biti u toku sa najnovijim književnim pravcima.

BookTok

Izdavači i knjižare nisu ostali imuni na fenomen BookTok-a. Mnoge izdavačke kuće sada aktivno prate trendove na TikToku kako bi uočile nove potencijalne hitove. Takođe, neke od najpoznatijih knjižara započele su promociju knjiga koje su stekle viralnost na BookTok-u. U Velikoj Britaniji i SAD-u, popularne knjige koje su se pojavile na TikTok-u postale su bestseleri u fizičkim knjižarama, što pokazuje direktnu povezanost između online zajednice i offline knjižarskog tržišta.

Jedna od najlepših stvari u vezi sa ovom platformom je upravo zajedništvo koje on stvara među čitaocima. Bez obzira na to da li ste ljubitelj trilera, fantastike, ili klasika, na BookTok-u možete naći ljude koji dele vašu strast prema knjigama. Video format omogućava kreativnost u načinima na koje čitaoci mogu izražavati svoja mišljenja o knjigama, od humorističnih recenzija do dubokih refleksija o temama koje knjige obrađuju.

Ovo je ujedno i platforma na kojoj se čitaoci mogu povezivati sa autorima, postavljati im pitanja, pa čak i učestvovati u organizovanim književnim izazovima i takmičenjima.

Povezivanje globalne zajednice ljubitelja knjiga omogućilo je da se autori i čitaoci međusobno inspirišu i međusobno utiču na književnu scenu, te i da svako ima prava da učestvuje i bude deo zajednice.

Foto: Pinterest