Povezano
Jesen je u punom zamahu, Halloween dekoracija je svuda, već se polako čuju božićne pesme, ali želimo da usporimo vreme i još malo uživamo u idiličnom godišnjem dobu koje brzo prolazi – a filmovi su idealni za to.
Uoči američkog praznika Noći veštica koji je osvojio svet, nema boljeg izgovora da u svoj raspored uguramo što više horor filmova. Ali ponekad, samo želimo da uživamo u udobnoj jesenjoj atmosferi bez maskiranih ubica i ukletih kuća.
Naravno, ovo je sezona jezivih priča, ali isto tako je i vreme promena, tihih pomeranja, obojenih u nijanse narandžaste i braon.
Za mnoge, jesen je omiljeni deo godine zbog nostalgije koju budi. Odjednom, činjenica da nemamo planove u petak uveče ne deluje toliko loše kao leti – sada imamo savršen izgovor da se utoplimo u ćebe i podsetimo se koji su to filmovi stvoreni za uživanje u ušuškanoj atmosferi.
Evo koji filmovi nisu horor, a savršeni su za jesenji period.
Jesenji filmovi: Submarine
Kada je izašao 2010. godine, bio je pravi mamac za Tumblr – svi ti tmurni kadrovi snimljeni 16mm kamerom prikazivali su nespretnu romansu Olivera i Jordane, uz melanholičnu muziku Alexa Turnera.
Ali čak i sada, 15 godina kasnije, ima savršenu atmosferu, kada su jesenji filmovi u pitanju. Brz i oštar, film oslikava tinejdžerske tuge i haos pokušaja da se pronađe svoje mesto u svetu, sve kroz porodične rasprave, prve ljubavi i stil koji uveliko duguje francuskoj nouvelle vague školi.

Mnoge scene prizivaju taj prepoznatljivo cozy osećaj boravka kod kuće u jesenju školsku noć, kada večeri deluju duge, a toplo svetlo dopire iz dnevne sobe. Kada Oliver nije kod kuće, obično je pored mora sa Jordanom, ušuškan u svoje duffel kapute, uz muziku poput pesme Hiding Tonight. Submarine je savršena mračna komedija za gledanje dok noći postaju duže.

A Tale of Autumn
Éric Rohmer je imao film za svako godišnje doba, bukvalno. Počevši od A Tale of Springtime iz 1990-ih, francuski režiser je stvorio kvartet Four Seasons, koji se završava objavljivanjem A Tale of Autumn osam godina kasnije.
Film je još jedna očaravajuća Rohmerova romantična komedija, u kojoj njegova česta saradnica Marie Rivière igra udovicu čiji prijatelji koriste svoja poznanstva kako bi je naterali na više sastanaka, očajnički želeći da ponovo pronađe ljubav.

Radnja je smeštena u francusko selo, a Magali, u interpretaciji Rivière, ima vinariju. Film nudi mnoštvo zadivljujućih kadrova koji odražavaju promene godišnjih doba. Kao i priroda, Magali se nalazi u prelaznom periodu, učeći da se otvori ideji romanse.

Autumn Sonata
Autumn Sonata Ingmara Bergmana je prava dragocenost u njegovom opusu – film koji objedinuje decenije majstorstva u monologe koji pogađaju direktno u srce i zapanjujuće vizuale, uz kameru Svena Nykvista. Ceo film je obasjan bogatim narandžastim sjajem, kao da je zarobljen u beskrajnom zalasku sunca, savršeno odražavajući podtonove gubitka, krivice i neizrečenog.

Film donosi Ingrid Bergman u neverovatnoj završnoj ulozi majke čiji složeni odnos sa ćerkom, u tumačenju Liv Ullmann, izaziva velike tenzije i emotivne potrese.
Umesto da jesen koristi kao pozadinu za tradicionalne horor scene, Bergman istražuje stvarne strahove u životu – lošu komunikaciju i napete porodične odnose.
The Double Life of Veronique
The Double Life of Veronique Krzysztofa Kieślowskog duboko istražuje ženski identitet sa tihim, poetskim dodirom, prateći neobičnu povezanost između dve žene (Weronika i Véronique) koje se ne poznaju, ali su nekako povezane.

Njihovi životi teku u jezivoj paraleli, kao da su negde na putu podeljene na pola, a taj čudan osećaj da nešto fundamentalno nedostaje nežno lebdi nad obe, piše Far Out Magazine.
Kao što se i očekuje od Kieślowskog, film je prava vizuelna poslastica. Sve je u zlatnim tonovima i mekanim zelenim nijansama, savršeno za jesen. Tinjajuća tuga filma pristaje kišnim večerima.

When Harry Met Sally
Jedna od najboljih romantičnih komedija ikada snimljenih,koju je napisala Nora Ephron, prati priču o ljubavi koja se razvija tokom nekoliko godina, kulminirajući kultnom scenom na dočeku Nove godine.
Iako se radnja filma ne odvija striktno u jesenjim mesecima, ima dovoljno jesenjih scena, poput razgovora prikazanog na podeljenom ekranu ili šetnje Njujorkom u debelim pletenim džemperima.
Fotografije: instagram mubi; cinema_of_kieslowski; pritamcy
