Dodela Oskara uvodi novinu koja menja način gledanja

Ceremonija se seli...

autor BURO.
Oskar

Dodela Oskara, najvažnija filmska manifestacija, više se neće emitovati na televiziji. Umesto toga, prelazi na platfotmu YouTube.

Počevši od 2029. godine, sa 101. izdanjem, najvažnija ceremonija globalnog filma biće strimovana u ekskluzivnoj svetskoj distribuciji na Google platformi, koja će držati prava do 2033. godine.

Do 2028, uključujući stogodišnju godinu, sve će ostati kao što je bilo više od pola veka, pri čemu će ABC ostati istorijsko domaćinstvo Oskara.

Kako će izgledati dodela Oskara na Youtube-u?

Kako piše Variety, dogovor je navodno zaključen za sumu od devet cifara, nadmašivši ponude Disney/ABC i NBCUniversal, koje su se kretale na vrednostima značajno nižim od otprilike 100 miliona dolara godišnje koje je Disney do sada plaćao.

To je cifra koja govori ne samo o finansijskoj moći YouTube-a, već i o tome šta je u igri za Akademiju, koja već dugo traži novi dom, sposoban da ponovo pokrene globalni uticaj ceremonije u radikalno transformisanom medijskom pejzažu.

Oskar
Foto: A.M.P.A.S. / PictureLux / Profimedia

Na YouTube-u, dodela Oskara će biti dostupna besplatno i uživo širom sveta, a podrazumevaće i izveštaje sa crvenog tepiha, backstage sadržaje, Governors Ball i dodatne formate.

Reklamiranje će ostati, ali logika distribucije će se promeniti, sa ciljem da se dodela Oskara učini pristupačnijom međunarodnoj publici putem titlova, višejezičnih audio zapisa i globalnog lansiranja, bez fragmentacije tipične za lokalne televizijske ugovore.

Decenijama je linearna televizija bila mesto prenosa važnih događaja, ali danas je ta uloga sve ranjivija, ako ne i otvoreno zastarela. YouTube, nekada odbačen kao prostor za kratke, besmislene sadržaje, postao je epicentar dugometražnog pripovedanja.

Tročasovni podkasti, maratonski intervjui i strimovi koji traju čitave dane su formati koji su učinili ovu video platformu najdugovečnijom društvenom mrežom u istoriji interneta, a da nikada nije izgubila svoju relevantnost.

U tom kontekstu odluka Akademije počinje da ima savršen smisao. Oskari su, već godinama, format u krizi unutar industrije koja je još više pogođena. Predugački za emitovanje na televiziji, previše rigidni za publiku naviklu da se slobodno kreće kroz sadržaje, platforme i jezike, piše nss magazine.

YouTube, za razliku od toga, ne nameće vremenska ograničenja, ne zahteva prisilne skraćivanja i ne traži da se emisija ugura u „termin“ dizajniran za drugo vreme. Može biti tročasovna ceremonija, sa pristupom događanjima iza scene, produženim crvenim tepihom, paralelnim sadržajem, komentarisanjem u realnom vremenu…

Stoga nije slučajno što i drugi giganti preispituju kako se distribuiraju veliki događaji. NFL, ultimativni simbol američkog televizijskog zabavnog programa, već je premestio svoju Božićnu utakmicu na Netflix, definitivno legitimizujući striming kao prirodan prostor za velike događaje uživo. Ne zato što televizija više ne postoji, već zato što više nije neophodna. Ili, preciznije, više nema vodeću medijsku ulogu.

Naslovna fotografija: GoffPhotos.com / Goff Photos / Profimedia