Ljubav u Holivudu: Fauxmance, showmance i prave romanse

    25.08.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/08/lazneveze_cover.jpg

    Kristen Stewart i Robert Pattinson, Taylor Swift i Harry Styles, Taylor Swift i Tom Hiddleston (kad se malo bolje razmisli Taylor i bilo ko), Zac Efron i Vanessa Hudgens, Tom Cruise i Katie Holms… lista se nastavlja i nastavlja u nedogled, a završava sa najsvežijim imenima Shawna Mendesa i Camile Cabello. Tačno, svi oni imaju nešto zajedničko, i u pitanju je onaj procenat holivudskih parova za koje se opravdano ili ne, tvrdi da su im veze lažne, prazne, marketinški trik, prikrivalica, prilika za zaradu, i tako dalje. Ovaj koncept nije nepoznat od kad je Holivuda, ali kako se danas vesti znatno brže i eksplozivnije šire, tako deluje da je ovaj trik sve češće marketinško oruđe, ili barem onaj koji donosi siguran hajp i brz povratak iz senke u centar pažnje.

     

    Da se vratimo malo unazad. To jest deceniju i nešto unazad, u 2006. kada se desila verovatno najznačajnija fauxmance u novijoj istoji. Ona između Nicole Richie, zvezde TV realitija „The Simple Life“ i Steve-O koji je bio poznat po kaskaderskom ludaštvu za „Jackass“. Iako na prvi pogled ne sasvim kompatibilni kao par, ličilo je da bi to ipak mogla da bude jedna od onih veza koje bi zapravo stvarno mogle da funkcionišu. Oboje su izgledali malo divlje, malo na svoju ruku, i kao neko ko bi uprkos razlikama mogao da “klikne”, pa smo ih nekako i zgotivili, i verovali u njihovu priču dosta dugo. To jest, sve dok Steve-O nije otvorio dušu i rekao da je jedina istina bila da je Nicole želela da bude u centru pažnje zbog još nečega, pored mršavosti i druženja ili svađa sa Hilton naslednicom. “Sve je bila velika farsa za javnost.” Od tada malo češće se, kada vidimo neki popularan par, priupitamo jesu li stvarno zajedno ili rade na promociji novog projekta on i off screen. Simultano smo postali malo cinični, ali i svesniji da poznate ličnosti zaista neretko završavaju u lažnim vezama, i to iz različitih razloga.

     

    Agenti i menadžeri, vođeni ovakvim zlatnim primerima, i znajući da će vest o novoj vezi između dva bombastična imena sigurno dobiti mnogo pažnje javnosti, podržavaju a nekada i dogovaraju lažne veze ne bi li dodali popularnosti poznate ličnosti za koju rade. Tako se veoma često nakon uzleta neke romanse ispostavi da je spadala u neku od dve kategorije fejk veza. “Showmance” kada se glumci “zaljubljuju” u stvarnom životu i njihova veza traje gotovo tačno onoliko koliko i trajanje serije na kojoj rade, ili tokom hajpa oko filma, ili “fauxmance” kada veza dobar deo svog postojanja duguje zapravo uslugama PR tima. Malo paparazzo fotografija, malo dodatnog hajpa i sjajna prilika da se provuče novi projekat. Ili pak zataška neki neuspeli. Nije baš najčasnija, i najiskrenija stvar na svetu ali hej its showbiz, skupa zabava i veliki ulozi, i menadžeri ne biraju sredstva za promovisanje.

     

    Međutim, veliku ulogu u započinjanju ovakvih veza ima i “bearding”, kada jedna poznata ličnost a nekada i obe, kriju svoju seksualnost ne bi li sačuvali vrstu i nivo poželjnosti, ri eputaciju, koju imaju u okviru industrije i kod publike. Ovo je praksa koja u glumačkim krugovima ima dugu tradiciju, pa tako iako tadašnja publika i javnost nisu imali pojma o tome, sada je poznato da su zvezde poput Katherine Hepburn i Spencer Tracyja (koji su bili jedan od najznačajnijih parova zlatnog doba Holivuda) tokom svoje dugogodišnje veze praktikovali istopolne veze sa strane, ali su za javnost ostajali zvanično par. Stavovi prema gej parovima su se na sreću mnogo promenili, postali mnogo otvoreniji, i transparentnost i iskrenost se danas cene više nego ikada (ili se barem na njima insistira više nego ikada), pa i nema potrebe da se nečija seksualnost krije, naprotiv. Ovakva vrsta PR angažmana je sve ređi slučaj, i nadamo se na putu ka svom umiranju, jer zašto bi bilo ko trebao da isplanirano bude nešto što nije i gradi imidž u kom se ne pronalazi? A i čini se da industrija i menadžeri vide veći profit u drugim metodama. Međutim, još uvek nije u potpunosti izumrla budući da se imena George Clooney, Taylor Swift, Shawn Mendes prečesto pominju u ovom kontekstu. Uprkos tome što živimo u vreme u kom živimo kada se o seksualnostima priča intenzivno i iskreno podržava, izgleda da industrija zadržava svoje licemerstvo na određenom nivou, gde za neke ličnosti jednostavno nije moguće da budu ono što stvarno jesu. Ili pak oni lično beže od toga. Što bi lik Toma Cruisea u seriji “South Park” rekao dok se krije u ormaru: “I’m never coming out! I’m never coming out!”

     

    Svakako, da ne bude da showmances uvek imaju samo biznis kraj, rukovanje i podelu para, naravno da postoje i one veze koje jesu započele svoj život za marketiškim okruglim stolom, i na tabli na zidu, ali su procvetale i porasle u nešto značajnije i veće. Svi se sećamo govorkanja oko Roberta Pattinsona i Kristen Stewart, koji su kao zvezde jedne od najpopularnijih tinejdž franšiza bili ohrabrivani na vezu i van ekrana, kroz koju bi priča o pravoj ljubavi nastavila da se prodaje „Twilight“ fanovima. Njihova veza možda jeste počela kao dobar dogovor i biznis, ali je prerasla fotografisanja i pojavljivanja na crvenom tepihu, i postala nešto daleko realnije. Ako ni zbog čeg drugog a ono kako se završila. Kada je Stewart započela aferu sa režiserom Rupertom Sandersom, ona i Pattinson su bili već u četvorogodišnjoj vezi, uselili se, imali kućne ljubimce. Sve je izgledalo savršeno, osim što nije bilo, pa su potom raskinuli i svako je otišao na svoju stranu, u istraživanje sebe i sveta. Veoma ljudski, realno i bez puno marketinga. Kako bi i trebalo da bude.

    Saznaj više:
    Povezani članci: