Zašto smo toliko nostalgični za ranim 2000-im?

    17.03.2021.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/03/megancovernarov.jpg

    Da je prošlost osoba, mogla bi da se opiše kao šarmantan ali nepouzdan prijatelj. Dobrim danima? Pravi spas i antipod mizeriji. Lošim danima? Uzrok neverovatne melanholije. Uzmite za primer naše telefone. Koji su bukvalno postali pasoši tokom prošle godine. Uteha za neke, ali iritantno za mnoge koji su očajni za novim iskustvima, i mnogo bi se radije opredelili za njih nego da besomučno skroluju kroz stara iskustva. Ali ako zakopate malo dublje iza površine, fetišizacija prošlih vremena je zapravo duboko signalizirajuća, govori nam mnogo, i daje tragove i naznake, za nesigurnu budućnost ka kojoj se krećemo.

    Iako deluje da se tek oporavljamo od mamurluka izazvanog još jednom renesansom 90-ih, kultura je promenila svoj fokus. Otputovala je unazad kroz vreme u rane 2000-te. Zamislite ovu scenu: vi ste TV ili filmski producent, lupate glavom da smislite novu, originalnu ideju. U prevodu, ovih dana nemate ništa. Kreativni sokovi su presušili. Ali… šta ako napravite rimejk nečega što je već jednom bilo sjajno, prvi put kada se pojavilo? Ova misao je kako stvari stoje počela da se javlja svima i previše upotrebljava i deluje kao da ne može ni nedelju dana da prođe a da se ne najavi još neki nastavak ili rimejk iz 00 ere. “Prijatelji”, “Bafi ubica vampira”, “Seks i grad”, “Coyote Ugly”- svi dobijaju reboot tretman. Odakle opsesije da se vraćamo unazad? Za sve nas koji smo gledali ove serije kada su prvi put izašle, gledati ih opet, pritiska one dugmiće u nama koji su izgubljeni dolaskom streaming servisa kao Netflix.

    “Nekada si morao da čekaš ove serije da se pojave na televiziji, to je bilo pravo uzbuđenje” Maud, 31, kaže. “Način na koji smo tada konzumirali sadržaj je bio toliko drugačiji nego danas, kada nam je većina sadržaja samo neka pozadinska buka. Očigledno, još uvek ima serija oko kojih se napravi hajp unapred, ali mislim da taj faktor iščekivanja, ta igra čekanja nije jaka kao što je bila kada sam ja bila tinejdžerka”.

    I Y2K stil aka stil 2000.ih takođe cveta. Jedna od dražih platformi Vestiaire Collective je zabeležila porast u potrazi za vintage torbama na rame, bandanama, cargo pantalonama, majcama sa logoom. I na Nedelji mode u Parizu smo videli kolekcije prepune MTV era vajba i atmosfere, i čini se da će jesen/zima 2021. biti gotovo sasvim u tom maniru. Chanel je, na primer, predstavio i mini haljine sa naborima, i bluze koje se vezuju na struku. (Voleli ili mrzeli: to je bio look). S druge strane Lanvin je našao inspiraciju u muzičkom spotu Gwen Stefani iz 2004. za pesmu “Rich girl”. Reči ove pesme su nedvosmisleni omaž izobilju. Glamuru. U suštini, sve u potpunosti suprotno od sasvim ne-raskošnih života koje većina nas, pogotovo ovih dana, vodi.

    IF I WAS A RICH GIRL (NA, NA)

    SEE, I’D HAVE ALL THE MONEY IN THE WORLD, IF I WAS A WEALTHY GIRL

    NO MAN COULD TEST ME, IMPRESS ME, MY CASH FLOW WOULD NEVER EVER END

    CAUSE I’D HAVE ALL THE MONEY IN THE WORLD, IF I WAS A WEALTHY GIRL

    THINK WHAT THAT MONEY COULD BRING

    I’D BUY EVERYTHING

    CLEAN OUT VIVIENNE WESTWOOD

    IN MY GALLIANO GOWN

    NO, WOULDN’T JUST HAVE ONE HOOD

    A HOLLYWOOD MANSION IF I COULD

    PLEASE BOOK ME FIRST-CLASS TO MY FANCY HOUSE IN LONDON TOWN

    To međutim, naravno da ne znači da 2000-te nisu bile teške i bolne (uostalom svako ko je gledao “Framing Britney Spears” će to moći i da potvrdi). Bilo je to haotično vreme, glasno, problematično- i baš zbog toga zanimljivo za obnavljanje decenijama kasnije. Twenty Twenty – podkast koji su pokrenule “dve samoproklamovane ljubiteljke pop kulture koje su odrasle na Internetu”. Simran Hans and Tara Joshi pitaju da li smo spremni da se vratimo u 2000-te, i u svojim emisijama se bave svime od Destiny’s Child do “Velikog brata” praveći na duhovit i pametan način paralele između nekada i sada.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/03/1615992058318362.png

    Ipak, postoji jedan glavni razlog zašto se vraćamo baš u ovu eru. Stil, zvuci, vizuali sve čemu je ovaj period dao život, što je stvorio i proslavljao je nešto sa čime smo danas na rezervi. Sve je čega smo željni, nakon meseci zatvorenosti. A to su zabava, površnost, uživanje. Kao što stara izreka kaže: pre ili kasnije, sve što je staro će ponovo postati novo.  

    Ovaj članak je prvobitno objavljen na buro247.com

    Saznaj više:
    Povezani članci: