Nova izložba Nan Goldin postavlja pitanje umetnicima: Jeste li uradili nešto pogrešno?

14.10.2024.
nan goldin njujork
RECOMMENDED

Ako postoji nešto što Nan Goldin čini bolje od drugih, to je skidanje svih slojeva ljudske duše. Američka fotografkinja u svakodnevnim trenucima pronalazi one bolne istine koje svi mi uporno pokušavamo da sakrijemo. Izložba You Never Did Anything Wrong u galeriji Gagosian prikaz je tih ogoljavanja, njenog prodiranja u ono najintimnije – opet. Postavka nije samo serija slika i filmova; ona je dokument jednog života.

Nan Goldin između ljubavi, melanholije i ironije

You Never Did Anything Wrong su radovi o ljubavima, gubicima i melanholijama. Nan Goldin sve tričavosti života posmatra sa ironične distance prema svetu umetnosti, otkrivajući njegove nedostatke koji se često skrivaju pod maskom elitizma.

Goldin se ponovo vraća svojim temama — ljubavi, intimnosti, prolaznosti — ali ih sada prelama kroz prizmu apstrakcije i eksperimentalnog filma, kao da želi da nam kaže da su osećaji isti, samo su oblici drugačiji. Njena nova dela, kao što su You never did anything wrong, Part 1 i The Stendhal Syndrome, ne samo da proširuju granice njenog umetničkog izraza već i provociraju pitanja o tome gde prestaje umetnost, a gde počinje život. I obrnuto.

2024 NY522 GOLDI 004 1

Kroz objektiv Super 8 i 16mm kamere, uz zvučnu pozadinu koja priziva mističnost prirode, Goldin istražuje tamnu stranu lepote totalnog pomračenja sunca, kao da sugeriše da ono što je skriveno u senci nije ništa manje stvarno od onoga što je u svetlu. Paviljoni, dizajnirani u saradnji sa arhitektom Halom Vardeom, nisu samo prostori za izlaganje, već svojevrsni hramovi kontradikcije — kao da nas podsećaju da i arhitektura može biti deo narativa, baš kao i fotografija.

U The Stendhal Syndrome Goldin povlači paralelu između klasične umetnosti i sopstvene istorije, spajajući portrete svojih prijatelja sa slikama renesansnih i baroknih majstora. I dok jedni slave uzvišenost, a drugi svakodnevicu, zajednička nit ostaje: svi ti pogledi, geste i nijanse boja pričaju priču o ljubavi, gubitku i umetničkoj dekonstrukciji hijerarhija koje dominiraju svetom umetnosti.

GOLDI 2024.Hermaphroditus CRP
Ref Image

Ironiju Nan Goldin kroz narativ u kojem se očitava jasna poruka: hijerarhije se ruše upravo zahvaljujući umetnici koja nije dozvolila da je umetnost zauvek definisano remek-delo; za nju je umetnost ono što je preživelo životne oluje, kao stare fotografije na zidu koje još uvek odbijaju da izblede. To je trenutak kada Nan Goldin, u svom svom paradoksalnom sjaju, potvrđuje da umetnost ne mora biti savršena da bi bila istinita.

Izložba Nan Goldin You Never Did Anything Wrong traje do 19. oktobra u Gagosian galeriji u Njujorku. Ako ne pronađete nešto svoje u njenim delima, možda to samo znači da gledate iz pogrešnog ugla — jer prava umetnost često ostaje u zoni neudobnosti, gde se ironija, tuga i lepota susreću.

PetCemetery 3
04 03 2

Foto: Gagosian

Saznaj više:
Povezani članci: