Povezano
Na ovogodišnjem 78. Kanskom filmskom festivalu, prisustvovali smo panelu Women in Motion Talk čija zvezda je bila glumica Charlotte Gainsbourg. Ćerka proslavljenih Jane Birkin i Serge Gainsbourg–a podelila je uspomene vezane za ovaj filmski festival, osvrnula se na dosadašnju karijeru, buduće projekte i otkrila da li se trenutno nalazi u eri komedije.

Kan očima Charlotte Gainsbourg
Na Kroazeti se pojavila još u crno-beloj eri. Međutim, nije bila oduševljena. “Bila sam veoma mlada i previše izložena.” Ljubav prema festivalu počinje da oseća zahvaljujući Antihristu Lars von Trier-a za koji je osvojila Zlatnu palmu. “Kad sam osvojila nagradu bila sam u Parizu. Dobila sam poziv u kome mi je rečeno da se vratim, film je nagrađen. I to je sve.”
Više od deceniju kasnije, na istom mestu, predstavljala je dokumentarac Jane by Charlotte u kome je dobila prilku da svoju majku sagleda kao osobu.
“Mislila je da će to biti dokumentarac o njenoj karijeri, a onda se osetila kao da je upala u zamku, kao da ću je optužiti da je loša majka. Poenta je bila da joj se približim na duže vreme. Na početku joj se ništa nije svidelo i tražila je da prestanemo. I prestala sam na dve godine. A onda smo krenuli ispočetka i to je bila fenomenalna avantura. Plašila sam se, do tačke sujeverja, da će ona preminuti tokom snimanja. Kada sam saznala da dolazimo u Kan, ponovo sam se plašila jer sam znala koliko je bolesna. Doletela je helikopterom u poslednjem trenutku i bila podjednako iznenađena koliko i ja. Podelile smo poseban trenutak.”

Rediteljsko oko
Jane by Charlotte nije glumičin rediteljski prvenac. Režijom je počela da se bavi skoro slučajno, pod mentorstvom Lars von Trier-a. “ Ja sam njega zamolila da snimi prvi spot sa posebnog i poslednjeg albuma koji sam izdala, a on me je odbio. Rekao je da će mi objasniti šta tačno treba da radim i da ga samo pratim. I jesam. Ličilo je na vežbu. Pratila sam tačno šta mi je rekao. A onda sam se oslobodila.” Ipak, sebe ne opisuje kao režisera. “Imam viziju i želju, ali ne za pričanjem priče, već za nečim čudnim. A to još uvek nisam pronašla.”
“Nervocity” kao pokretač
U glumačkoj karijeri, Charlotte Gainsbourg pokreću izazovi. Voli da bude ispred kamere, ali ne i da gleda i promoviše završni proizvod. Iako vodi miran život, često igra u pompeznim projektima. U filmu 21 gram igra ženu koja ne može da ostane u drugom stanju, a pritom se na audiciji za isti pojavila u poodmakloj trudnoći. “Volim provokaciju. Pogotovo provokaciju Lars von Trier-a. Podseća me na provokaciju mog oca. To je druga era. Ne bih bila u stanju da to radim bez njih.”
U najnovijem projektu, seriji Étoile, čiji kreatori stoje iza Gilmorovih, ponovo se suočava sa krajnostima. “Bilo je malo čudno što sam pristala nakon pola pročitane sezone, ali dopalo mi se šta su rekli o seriji. Igram svoju suštu suprotnost. Ljudi smatraju da sam krhka, nežna, a u stvari sam veoma jaka. Ona, pak, deluje snažno, a u suštini je ranjiva i krhka.”
U seriji, Charlotte Gainsbourg priča i na engleskom i na francuskom jeziku što joj, ističe, nije predstavljalo problem. Izazov je, pak, bio tempo teksta. “Bilo mi je potrebno malo vremena da se prilagodim jer sam ja sva spora. To je pridodalo određenom osećaju “nervocity” (smeh) što mi je bilo i zabavno.”

Pogled u budućnost Charlotte Gainsbourg
“Nervocity” joj trenutno izaziva uloga advokatice Gisele Halimi. “Nisam verovala da mogu da igram tako jaku ženu. Nisam znala da je ona ta koja je postavila temelje za Zakon o abortusu. Film je o slučaju Bobigny, o šesnaestogodišnjoj devojci koja je silovana. Pročitala sam sve što sam mogla o Gisele Halimi. O tome šta je radila, šta je radila pre toga u Alžiru, branila vojnike. Nisam verovala da mogu da je odglumim.”

Ipak, pre povratka drami, Charlotte Gainsbourg ćemo gledati u epizodnoj ulozi u filmu Ves Anderson-a The Phoenician Scheme čija premijera je održana na ovogodišnjem Kanskom festivalu. “Bilo je divno. Ubačeni ste u svet koji nema smisla. Nisam znala šta treba da radim. Bill Murray igra Boga (smeh). Sve bilo tako duhovito. To je film Ves Anderson-a.” O tome da li je trenutno u eri komedije kaže: “Dogodila mi se tragedija u vidu smrti moje majke. Život je bio težak. Biti u komediji je lepo, zabavljate se, to je prava prilika, Moja majka je uvek govorila da sam rođena za komediju.”
Uz podršku brendova Black ‘n Easy i IZIPIZI, BURO. Srbija u partnerstvu sa MCF Megacom Srbija, donosi ekskluzivne priče sa 78. Kanskog filmskog festivala.
Uz Black’n’Easy, pravu tursku, ne morate se odricati svog omiljenog rituala, gde god da ste. Spremna da putuje, lako se i jednostavno pakuje i još lakše priprema. Potreban je samo minut, jedna kesica i vrela voda, da se prepustite uživanju u pravoj turskoj.
IZIPIZI već više od 10 godina mami osmehe ljudima širom sveta, kreirajući lagane, fleksibilne i pristupačne naočare za celu porodicu – uz posvećenost svakodnevnom smanjenju uticaja na životnu sredinu.
MCF Megacom Film, vodeća distributerska kuća na Balkanu, poslednje dve decenije domaćoj publici donosi relevantne, nagrađivane i autentične filmove svetske kinematografije.
Foto: Katarina Stefanović