Pretraga

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas?

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas?

Tekst: Jordan Cvetanović

Uvek sam voleo Gwyneth Paltrow. Još dok je bila aktivna kao glumica, imao sam potrebu da je branim, kada god bi se za stolom povela rasprava, a obično se sve završalo na zaključku da je u pitanju samo još jedna razmažena plavuša iz bogataške porodice. Međutim, zaista je dugo vremena prošlo, ali i njenih transformacija, od njenog čuvenog plakanja na dodeli Oskara 1996. Godine za filma “Shakespeare in Love”, traumatičnih raskida sa Brad Pittom, Ben Affleckom, a kasnije i sa Chris Martinom, pa sve do pokretanja njenog ličnog biznisa u vidu concept online platforme koja se na kraju pretvorio u imperiju vrednu više stotina miliona dolara.

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas? (фото 1)

Ova odlična glumica i trendseterka kada je u pitanju stil života, bila je na vrhuncu svoje karijera, sa više od 30 filmova, kada je odlučila, naizgled preko noći, da napusti A listu Holivuda, kako bi postala vlasnica i izvršna direktorka sada već nesumljivo popularnog, ali i kontroverznog carstva - Goop. Naravno, sve što je dobro i isplativo ne pada s neba, te tako se i njen biznis nije razvijao munjevitom brzinom, kao što neki to misle sada, s obzirom da se retko ko seća njenih početaka. Tokom poslednje decenije, njen početni newsletter, pretvorio se u posao kao vrhunski primer e-trgovine sa vrlo stabilnim interim brendovima u najrazličitijim kategorijama od odeće do kozmetike i mirisa, a onda se proširio i na posedovanje sve većeg broja prodavnica za prodaju opeke. Strpljivo je gradila svoju gigantsku korporaciju, materijalizovanu u web sajt naizgled površan i pretrpan filozofijom za bogate žene, i ne potcenjujući svoje pratioce zapravo je sve vreme svoju veliku bazu podataka pametno pretvarala u posao unosnih ideja koja danas izgleda kao biznis o koji svi žele da se ovajde.

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas? (фото 2)

Ako ste je pratili dosledno kao i ja, shvatili biste da je njena osnova strategija traženje oblasti života koji nisu zauzeti, tačnije potraga za brisanim prostorom u kome ona slobodno može da postavlja trendove umesto da ih slepo prati. Dobar primer za to je trenutak kada je objavila svoju kulinarsku knjigu "My Father’s Daughter", a odmah zatim i |It’s All Good", fokusirajući se na recepte bez glutena, šećera i povrća. Kada su knjige ugledale svetlost dana i ušle u prodaju, svi su mislili da je pala s Marsa, međutim danas tržište proizvoda bez glutena doseže vrednost preko 23 milijarde dolara u Americi i prosto tu kategoriju sada doživljamo kao ljuti mainstream. Ubrzo nakon toga bacila se na kozmetičke proizvode i lansirala čistu liniju za negu kože, reklamirajući je kao nešto izuzetno bez upotrebe tipičnih sulfata, parabena i formaldehida. Samo dve godine kasnije, Sephora pokreće sličnu liniju i potražnja za ovim proizvodima ne jenjava ni danas.

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas? (фото 3)

Jednostavno, o njoj možete misliti šta god želite, ali da žena ume da namiriše šta će da postane planetarni hit, to ne možete. Ona zapravo želi, pored očigledne zarade, da pomogne ljudima da žive život poput njenog. I baš kako ona vremenom menja svoje statove, tako i menja sekcije na svom sajtu ili ulaze u projekte koji je u tom trenutku opsesivno zanimanju. S toga i ne čudi da je baš u određenom trenutku kada je shvatila da je status single osobe za jednu ženu dosta oslobađajući, nekako se čini da je istovremeno sa dešavanjima u privatnoj sferi, počela sve više da uvodi teme seksa i oslobađanja u Goop prostor. Tako je nastala čuvena sveća od 75 dolara pod nazivom "This smells lika my vagina" i niko nije verovao da će ta mala količina voska postati toliko viralna i biti rasprodata za svega nekoliko dana, što je bio još jedan šamar za sve skeptike koji se uglavnom nerviraju kada su u pitanju slični sajtovi koji pod okriljem surove prodaje govori o načinu života.

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas? (фото 4)

Sve više i više su počeli da osporavaju i unose sumnju u namere Gwyneth Paltrow sa svojim potrošačima, međutim, to nju nije sprečilo da nastavi da radi sasvim nove stvari, pa samim tim da dođe i do Netflix produkcije i lansira serijal iz šest delova "The Goop Lab With Gwyneth Paltrow", u kome četvoro zaposlenih u Goopu šalje na isceliteljsko putovanje na Jamajku, na kome isprobavaju razne psihodelične supsance i čarobne pečurke, pokušavajući da dođu do svoje suštine. Mnogi su pomislili da je u pitanju još jedna budalaština, još jedna proizvoljna igračka osnivačice Goop carstva, međutim uspeh je bio toliko veliki da je Netflix odlučio da poptiše ugovor za još jednu seriju - ovog puta o seksu i orgazmu. Naime, "Sex, Love and Goop" u nekoliko epizoda prati realne parove koji žele da poboljšaju svoje odnose i prodube intimu uz pomoć stručnjaka, seksologa i same Gwyneth koja se pojavljuje u funkciji voditeljke.

BURO. istražuje: Da li je Goop postao erogena zona svih nas? (фото 5)

Dok čekam da vidim kako će da izgleda seksualno savetovalište iz vizure milionerke koja svake sekunde obrće neviđenu količinu novca, razmišljam o tome kako sam bio ubeđen da je velika šteta što je ona uopšte prestala da glumi. A zapravo, svi su izgledi da nije pogrešla uopšte, s obzirom da je sama izabrala ulogu života, da bude na vrhu operacije koja menja navike potrošača, možda daleko više od same filmske industrije. Doduše, za to ne može da dobije još jednog Oskara, ali zato može mirne duše da ide do bankomata i da uživa u svemu što joj padne na pamet. Čini se da je u tome više nego uspela.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor