SPF i Gwyneth Paltrow: da li smo nešto naučili iz (najnovijeg) skandala

autor Manda Javorina
gvinetskver

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/04/gvinetcover.jpg

Priznajem, pristrasna sam.

Priznajem isto tako da od Gwinnie ima mnogo važnijih stvari u životu – osim ako je ne prepoznate kao simbol jedne od najgorih stvari koje celebrity kultura ima da nam ponudi, a to je slepo verovanje kultu i sistematsko zaglupljivanje, kao i skretanje pažnje sa stvari koje zaista jesu važne (ali za to nije kriva samo ona, da ne grešim dušu). U tom slučaju, neke stvari su važnije, ali im se broj znatno smanjuje u odnosu na bezazlene (ili ne) beauty savete.

Priznajem i da sam se nekoliko dana premišljala da li da uopšte nešto napišem na ovu temu iz prostog razloga što znam da svaki tekst, a ovo mi je drugi od kad postoji BURO. Srbija, podrazumeva engagement za Gwinnie i Goop.

Mislim da je svakom sa pola mozga jasno da Gwyneth Paltrow igra na kartu karikature koju je sama o sebi stvorila u javnosti, da u njoj na neki način uživa skoro u istoj meri kao što uživa u gomilanju novca u banci. A gomila ga na razne načine: od ljudske gluposti, od ljubavi, od kontroverzi, od tuđe nesreće, od neprijatelja, i od onih koji je kao ja – više ne podnose iako je dobra glumica. Ono što sam imala da kažem na tu temu, već sam velikim delom rekla.

Ono što me interesuje jeste: Da li smo – i šta – iz cele ove bure novo naučili?

Odgovor bi realno trebalo podeliti na dva dela.

Prvi se svakako odnosi na činjenicu da su dermatolozi neznani i znani, kao i mnogi ljudi koji se kozmetikom bave profesionalno i godinama, odmah digli glas u pokušaju da nas sve kolektivno spasu posledica njenih dobronamernih saveta. Praktično nema nijednog profesionalca iz te branše na društvenim mrežama koji se nije oglasilo i komentari su zaista veoma usklađeni i koordinirani. Kada odslušate jedan ili dva, praktično ste čuli sve kada su u pitanju naučne činjenice. Pod uslovom, naravno, da vas nauka interesuje. Uvek postoji i ona druga mogućnost, a to je da vas nauka baš kao i Gwinnie ne interesuje nimalo. U tom slučaju, verovatno sam vas već iznervirala, i prijateljski vam savetujem da ne čitate dalje.

Suma sumarum, ono što smo naučili, a vezano je za negu kože – neki naučili, neki samo ponovili gradivo – formulisala je najkonciznije genijalna Caroline Hirons. Ja samo prenosim pošto nemam šta da dodam i bolje prepričavam, a svoje primedbe ograničavam na zagrade.

Vama toplo preporučujem da ga pročitate u celosti. Vrlo je precizno i odnosi se na velik broj detalja iz spornog videa, a upućeno je direktno Gwinnie. Dakle:

  • Preterana upotreba eksfolijatora nije dobra za kožu.
  • Nanošenje seruma na bazi ulja ispod SPF-a može negativno da utiče na učinkovitost SPF-a.
  • Nanošenje preskupog proizvoda za negu kože oko očiju preko seruma na bazi ulja je besmisleno bacanje para (pošto ne može da prodre u kožu preko ulja), a truditi se da preparat prodre u kožu uz pomoć vibrirajuće zlatne spravice čini da izgledaš kao moron (Carolinine reči, samo citiram).
  • Osim ukoliko nisi u mojim godinama (Caroline Hirons ima 50 godina) ili nemaš hronično suvu kožu, krema Weleda Skin Food je verovatno preteška za tebe i bilo bi bolje početi sa Light verzijom iste.
  • Nanosi SPF preko celog lica, ušiju, vrata i dekoltea ukoliko su otkriveni. I to količinu od 2-3 prsta.
  • SPF ide poslednji, ne ispod tvoje najnovije Goop hidratantne kreme. Ovo bi znala kada bi ih zaista i koristila.
  • Ne postoji „clean skincare“.
  • Ono što kupuješ u radnji ili apoteci nije otrovno, Industrija ne pokušava da te ubije.
  • Kozmetika i preparati za negu kože su bezbedni.
  • Sve na svetu je hemikalija. Sve.
  • Niko od naučnika nije umro i postavio EWG na mesto Boga. Oni zarađuju i to mnogo.
  • Sunce te “stvarno hvata” svuda.
  • Preparati za negu kože ne sadrže antifriz. Radi se o etilen glikolu i zaista zvučiš kao moron kad ponavljaš takve stvari.
  • Širenje pogrešnih informacija nije deo (industrije) zabave.
  • Istina je odgovornost.
  • Sram te bilo, Gwyneth.

Gwyneth sigurno nije sramota, niti će je biti. Ovo je samo još jedan njen “pljunite mi pod prozor” nastup u nizu. Ok. Ali šta ćemo sa platformom koju joj je dao američki Vogue, ista ona kompanija koja je prekinula saradnju sa njom na štampanom izdanju magazina Goop zato što je Goop odbio da proverava činjenice koje iznosi? Nije verovatno sramota ni njih, broje ljudi klikove.

I tu dolazimo do drugog dela potencijalne lekcije: Istina jeste da slepo ne treba verovati nikom, nevezano za to kakvu titulu ima ili nema, pre svake titule ide prvo pitanje toga kakav je ko čovek. Mi, isto tako, živimo u vremenu u kom činjenice imaju sve manju vrednost, a brzina njihovog protoka često znači da ih niti obrađujemo niti proveravamo. Da li ovo znači da automatski treba da speremo odgovornost sa svake platforme jer „eto, to je tako“? Ne, treba da tražimo upravo suprotno.

I, da, treba da uključimo mozak.