Pretraga

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa?

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa?

Tekst: Milica Nedeljković

Od početka pandemije, vreme kao da drugačije teče, razvuklo se, visi u vazduhu oklembešeno, a mi ne znamo šta ćemo sa čitavom tom neizvesnošću. I dalje smo u nekakvom loopu i more nas upitanosti koje su glavni gosti naše (pod)svesti, sa pandemijom ili bez nje.. A šta je sa 2022? Kakva su, globalno gledano, predviđanja i pretpostavke? Gledano iz prizme kulture, dešavaju se izvesna pomeranja, promene, prilagođavanja ali i odstupanja. 

Uspon Metaversa

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa? (фото 1)

Ovo je, do sada, valjda postalo potpuno jasno. No, šta će to tačno značiti'? Gotovo sve iz kategorije "tehnologija" isprva je ličilo na daleku, još uvek nedodirljivu budućnost dok nas svaka od stvari iz te grupe nije tresnula po sred čela.

Reč "već?" lebdi u vazduhu taman toliko dok se određena (ciljna) grupa ne navikne ili, nasuprot tome, radosno dočeka (pozdrav generaciji Z) novo stanje stvari. Nakon inicijalne zbrke, frke, panike ili na opšti hajp, reklo bi se tiho i naizgled neprimetno  "novo" postane deo svakodnevice. I šta god se sa Metaversom u krajnjoj liniji bude desilo, neupitno je da postoje ozbiljni napori i ozbiljne šanse da se (na oko) impresivna alternativna stvarnost kreira brže nego što to trenutno možemo da pojmimo.

A šta više jednom iznurenom, izmorenom i smorenom čoveku današnjice treba nego beg u neku drugu stvarnost? Samo se čini da zaboravljamo da i tamo vrlo lako možemo da se izgubimo i pogubimo i naposletku zasitimo i vratimo se na ono od čega smo bežali: iznurenost, izmorenost i smorenost.

Nema sumnje, ideja o virtuelnim posetama najboljim muzejima sveta zvuči impresivno, kreativno i napredno ali i dalje, makar za mene, (samo) virtuelno, koliko god to kontraintuitivno zvučalo. Uostalom, da li čak i jedan Metaverse može današnjem homo sapijensu toliko držati pažnju? Uz pozdrav svim, ruku na srce, održivim zamislima punih potencijala, čovek nikada do sad nije uspeo da se zaustavi na dobroj nameri pre nego što je izvojevao pregršt načina da apsolutno sve zloupotrebi, pa zašto to ne bi, svesno ili nesvesno, učinio i sada?

(Potencijalno) poslednje zbogom Crvenom tepihu

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa? (фото 2)

Nije vezano samo za pandemiju i činjenicu da je ona sprečila nekoliko prethodnih izdanja, nego o jednom prevaziđenom konceptu i opštem progresu koji se dešava izvan iste. Unutar industrije, dodela nagrada i dalje će biti the thing, svakako u manjoj meri, ali ono što je sigurno jeste da će za publiku imati još manju vrednost, a valjda se ona naposletku računa?

Oni (više) ne praštaju rasizam, oštro osuđuju karbonski otisak privatnih letova i sve druge, u poslednje vreme prilično izražene nuspojave ovog koncepta. Osim toga, zvezde odavno nisu samo na crvenom tepihu u svojim najboljim izdanjima, milionskim toaletama i fejk osmesima, nikada nam nisu bili dostupniji (kao da nam je to ikada trebalo) uvidi u njihovu isfiltriranu verziju intime, na TikToku dele svoje rutine, otkrivaju unutrašnjost svojih domova, znamo i koje ljubimce imaju, pa i kako se zovu.

Kontent kreatori - nove zvezde 

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa? (фото 3)

Monetizovanje digitalnog sadržaja nije ništa novo, ali (o da, ponovo moramo da je pomenemo) pandemija je sve to digla na viši nivo. Inicijalni momentum iz 2020. godine će tek će dobiti svoje mesto na pozornici pod reflektorima, kao i kreatori sadržaja, u koje su sve oči uveliko uprte.

Ono što je zapravo novina, odnosno predikcija jeste da će se sve veći broj brendova okretati upravo njima, stoga će influenser marketing nastaviti da cveta. Jezikom brojki, više od 50 miliona ljudi širom sveta sebe već smatra kreatorima sadržaja, a taj broj će samo rasti. Prostom računicom, lako je shvatiti zašto toliko stručnjaka tvrdi da nikada nije bilo bolje vreme da postanete kreatori.

NFT više nije sinonim za wtf

Zašto će 2022. biti naša prelepa katastrofa? (фото 4)

Osim što je NFT je nova opsesija sveta poznatih, realno je da je mnogima i dalje potpuno stran pojam. Okej, možda znate puku definiciju, ali kako zapravo ova složena art-kripto infrastruktura funkcioniše?

Glavna stvar je da ljudi koji ulažu novac, vreme i svoju kreativu u projekte nad svojim radovima mogu da zadrže oblik vlasništva pre nego što se isti otisnu od kuće i bespovratno odu put NFT-a, a članove tog sveta tamo čekaju VIP opcije poput pristupa konferencijama, okupljanjima, kako virtuelnim tako i realnim, pa čak i žurkama.

Ideja je da se naslovnice, poglavlja knjiga ili delovi filmova mogu iznova monetizovati, kao što se to radi sa stvarima u realnom svetu (fair enough), s tim da digitalno, koje je odavno preuzelo kormilo, preti da nas odvede ka nekim horizontima koje trenutno ne možemo ni da naslutimo.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor