Beauty bullies: vreme je da se neko obračuna i sa nasilnicima u kozmetičkoj industriji

autor Manda Javorina
bullying square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/10/bullying-cover.gif

Od Weinstein skandala počelo je zapravo da se priča o maltretiranju u industriji zabave. Sada izgleda da se neki od čelnih ljudi izvlače iz istog tog skandala bez realnih posledica i odgovornosti, ali to je druga tema (ili možda, i nije?). Dok je svako skretanje pažnje na probleme u društvu apsolutno potrebno i za ceniti, nekako se uvek desi da se priča vrti oko onih aktera koji su, za početak, lepi i vidljivi pa onda sve ostalo. To nikako ne umanjuje ničiju patnju, ali razumete šta govorim, zar ne? Upravo ovo jeste jedna od “snaga” poznatih: da privuku fokus na probleme na koje možda ne bismo obratili pažnju na drugi način. Istina jeste da smo, kao društvo, postali vrlo neosetljivi kao posledica selfie pomame na svim poljima.

 

Ipak, nepravde se ne dešavaju samo mladim i lepim glumicama, glumcima i modelima. I to je istina. Isto tako, nisu sva maltertiranja seksualne prirode. U kulturi koja je opsednuta efikasnošću i koja od vas traži više, brže, bolje, sve i odmah, postoje i drugi načini da radno mesto postane nepodnošljivo i toksično. To što je burnout sindrom priznat kao dijagnoza, govori sasvim dovoljno. Modna industrija ima posebno lošu reputaciju, a poznato je da mladi često pucaju i za vreme školovanja. Možemo, naravno, da se vadimo na Lagerfeldovo “ako želite društvenu pravdu, idite da radite u socijalnoj službi, a ne u modi”.

 

Beauty industrija je jednako “mala bara puna krokodila”. Uvek će se za jedan posao takmičiti njih ko zna koliko, a tempo je ludački. A nekako, tek ovih dana, o tome počinje da se priča.

U beauty industriji su, ako je suditi po komentarima, vrlo rasprostranjeni homofobija, body shaming i rasizam

 

Instagram nalog Estée Laundry je anonimna beauty zajednica koja svoju platformu koristi da ukaže na mnoge probleme u industriji kojoj pripada, od lažnih reklama do održivosti i ekologije. Pre nekoliko nedelja, tačnije krajem spetembra, startovala je peticiju na The Change.org pod nazivom “#SayNoToBullying in the beauty industry”. Hiljade potpisa čiji broj uporno raste, kao i broj komentara koji se samo nižu, poslužio je kao okidač da se razgovor raširi i po široj javnosti.

 

Maltretiranje na radnom mestu može se odvijati na puno načina, od onih najočiglednijih kao što su vikanje i psovanje pa sve do pasivno-agresivnog zadržavanja informacija neophodnih za obavljanje posla i širenje tračeva. U beauty industriji su, ako je suditi po komentarima, vrlo rasprostranjeni homofobija, body shaming i rasizam. Mnogi ljudi su počeli da prijavljuju ozbiljne napade anksioznosti i depresiju kao rezultat stalnog maltretiranja na poslu, a neki zbog toga napuštaju beauty industriju u celini.

 

Imena nekih kompanija se pojavljuju češće od drugih. “Izgleda da iste kompanije stalno maltretiraju ljude i to mora da se zaustavi. Treba da ih pozovemo na odgovornost i postaramo se da nešto odmah preduzmu po tom pitanju.” kažu sa naloga Estée Laundry “Kao inasjderi, znamo za ljude koji rade u tim kompanijama i koji samo čekaju da stvari malo slegnu. Stotine ljudi nam je poverilo svoje priče i osećamo da je naša odgovornost da nešto preduzmemo kako se ova kultura maltretiranja ne bi nastavila.” Kroz peticiju koju su pokrenuli, u kolektivu se nadaju da će velike kompanije biti primorane makar da obrate pažnju na svoje zaposlene i da započnu da se nose sa ovim problemom. “Želimo da podignemo svest o ovom pitanju kako bi se pokrenule promene. Želimo da brendovi priznaju da problem postoji i da se obavežu da će omogućiti bolje uslove rada za svoje zaposlene.”

U svetu u kom se standardi lepote menjaju i u kom se čini da i modna i kozmetička industrija sve više prihvataju različitosti, cela ova priča je neprijatan sudar sa stvarnošću.

 

U svetu u kom se standardi lepote menjaju i u kom se čini da i modna i kozmetička industrija sve više prihvataju različitosti, cela ova priča je neprijatan sudar sa stvarnošću. A svest o tome da velik broj ljudi, bez obzira na to šta se marketinški spinuje, i dalje radi u mentalno toskičnim uslovima je podsetnik da su naslovi u medijima samo početak. Insistiranjem da se o ovoj temi i dalje razgovara i pozvanje kompanija na odgovornost je neophodno u kontinuitetu ako želimo da se ovim stvarima ne bave i naša deca. Jako je lepo što je serija poput “Euforije” apsolutni trend ali ni to neće značiti ništa ako ostane virtuelni #inspo u virtuelnom svetu.