Pretraga

Škola života: Kako lakše podneti loše vesti

Tekst: BURO.

Nema im kraja, često se ni ne razlikuju... Loše, ružne i stresne vesti bombarduju nas sa svih strana bilo da se radi o ekologiji, ekonomiji domaćoj ili svetskoj politici. Danas ih, baš kao i sav drugi onlajn sadržaj, konzumiramo konstantno i gotovo bezumno. Ukoliko je ovo počelo da uzima danak na vašem duševnom miru (a nije da nam se nije desilo slično), evo kako da pomognete sebi.


zašto čitamo vesti 

Škola života: Kako lakše podneti loše vesti (фото 1)

Na ovo pitanje postoji bezbroj odgovora.

Nekome su vesti neophodne zbog posla, bilo da se bavi modom ili finansijama, nekom je jednostavno potrebno da vreme u kom živi stavi u istorijski, politički, sociološki i kulturološki kontekst.

Sa druge strane, tu su i oni kojima je čitanje vesti način da provedu slobodno vreme, ali i oni koji "beže" u vesti kako bi izbegli bavljenje sopstvenim ličnim problemima. Čitanje vesti kao oblik prokrastinacije je, nažalost, veoma često.

Suštinski, razlog zbog kog čitamo vesti je vrlo često manje bitan od jednog drugog pitanja, a to je "kako se zbog tih silnih vesti osećam?" Isto tako je važno razlučtiti razliku između običnog čitanja vesti i zavisnosti od vesti, koja, verovali ili ne, zaista postoji i nekada se ne razlikuje puno od nekih drugih oblika zavisnosti poput one od slatkog, izgaranja na poslu, čak i alkohola ili seksa.


kako se nositi sa stalnim prilivom loših vesti

Škola života: Kako lakše podneti loše vesti (фото 2)

Ukratko, kao i sa svakim drugim oblikom stresa.

Reakcija našeg tela na stres je ista, bilo da o teškim stvraima čitamo ili smo u problemu na poslu ili u životu. Dakle, reakcija tela na stres ne zavisi od njegovog uzroka. Svaki put kada smo izloženi nečemu negativnom, naš mozak daje signal da smo u opasnosti što dovodi reakcija u našem nervnom sistemu, luči se adrenalin, mišići postaju jače prokrvljeni, telo se sprema da se bori ili za beg. Nakon izlaganja stresu, sve se istina vrati vremenom u normalu, ali tragovi tzv stress response-a ostaju negde zabeleženi.

Ukoliko smo dugo izloženi stresu, ne možemo pobeći iscrpljenosti koju on izaziva. Upravo to je jedan od razloga zbog kojih produžena anskioznost često dovodi do depresije: adrenalin razlaže receptore za serotonin i kao rezultat toga osećamo umor, postajemo iritabilni i osetljivi, gubimo snagu.

Na koji način se vi oslobađate stresa? Odgovor na ovo pitanje pružiće vam informaciju o tome koliko ste otporni na stres. Velik broj ljudi se "prazni" upotrebom alkohola ili nikotina, na primer. na žalost, ovakve supstance predstavljaju drugačiju vrstu napada na organizam i on jednostavno nema vremena da se regeneriše, a nema ni čime.

Što su vaši načini za oslobađanje od stresa raznovrsniji - i zdraviji - to je telu, a i vama samima, lakše da funkcionišete, pa posledično i da se nosite sa lošim vestima. Pronađite neki aktivan način koji vam odgovara da to redovno radite. Na raspolaganju su vam razne vrste fizičkih aktivnosti ali i vežbe disanja, meditacija, kontakt sa ljudima koji vam prijaju, isto kao i životinje (koje su odličan način "punjenja baterija").

Gde pronaći snagu

Osećaj da nemate snage može biti jedan od prvih znakova da nešto nije u redu. Ako se tako osećate nakon čitanja vesti, probajte sledeće:

- Odaberite izvore sa kojih čitate vesti i držite ih se, rečju, ograničite broj izvora informacija. Naravno da informacije treba da dolaze sa različtitih strana, ali tih strana ne treba da bude bezbroj. Odaberite nekoliko kojima verujete i držite ih se. 

- Odredite vreme koje posvećujete čitanju vesti i dobro pazite da vam to vreme ne ugrožava kvalitet života. Možete vestima "filovati" dan, ako vam tako odgovara, odnosno čitati ih u određeno vreme između drugih aktivnosti (idealno, bar neke od tih aktivnosti treba da budu opuštajuće).

- Ukoliko se jako uznemirite zbog nekih vesti, razgovarajte o tome sa prijateljima tako da ne obrađujete informacije i emocije sami. 

- Ukoliko ste krenuli da radite nešto drugo i odjednom se našli kako skrolujete kroz vesti, zaustavite se i zapitajte se: zašto ovo radim / kako se osećam / o čemu razmišljam. Jedna od najvažnijih tehnika koje treba da naučimo jeste kako da se zaustavimo kada radimo nešto što nam ne prija i tako sebi pomognemo. 

- Isključite sve notifikacije u vezi sa vestima. One su tu da vi njih čitate kada vama odgovara, ne da vas maltretiraju i proganjaju.

- Ustanovite dnevne intervale za digital detox, na primer od 21 sat uveče do 9 ujutro.

- Čuvajte oči. Ne čitajte u ležećem položaju, već sedeći i uspravno.

stavite sebe na prvo mesto 

Škola života: Kako lakše podneti loše vesti (фото 3)

U svemu je potreban balans, sve u životu ima dve strane, pa je to slučaj i sa našim odnosom sa svetom. Nekada jednostavno sebe treba staviti na prvo mesto i to je izuzetno važno za naše mentalno zdravlje. Kada se udaljimo od sveta i okrenemo sebi, to je kao da udišemo vazduh. Sa druge strane, okretanje svetu je poput izdaha. Ipak, taj svet ne čine samo vesti, već na svu sreću, i svi drugi ljudi među kojima su oni koji su nam bliski i koje volimo. I njima je često potrebna vaša pažnja, a zaslužuju je više nego gomila ružnih vesti kojih nikada ne manjka. Pružite im je, umesto da skrolujete.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor