Otkrivamo vam neverovatna umetnička dela Faiga Ahmeda

    20.07.2023.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/Cover_Wide_faig.jpg

    Nije novost da u umetnosti tradicionalni elementi budu smešteni u savremeni kontekst. Upravo to radi i azerbejdžanski umetnik Faig Ahmad koji tradicionalne prostirke predstavlja kroz optičke iluzije. Dela ovog multidisciplinarnog umetnika vise na zidu poput slika i često izgledaju kao da se tope na podu u bazenima boja. Njegova nadrealistička interpretacija tekstilne umetnosti briše granicu između zanata, likovne umetnosti i optičke iluzije, ali istovremeno je ukorenjena u bogatoj tradiciji tkanja tepiha koja datira vekovima unazad. Kroz svoja dela, pokazuje naklonost prema istraživanju i vidi prostirku kao metaforu, umetničko delo i jezički sistem, što se ogleda u preplitanju simbola i boja.

    A ako ste se pitali koliko košta da jedno ovakvo delo krasi kuću, Ahmedove prostirke mogu se nabaviti preko galerija po ceni od 70.000 do 200.000 dolara.

    Najveća i najskuplja prostirka koju je Ahmed do sada završio zove se Doubts 2020 (2021) i počinje sa složenim šarama tradicionalnog azerbejdžanskog tepiha. Zatim, sam rad čini se da se pretapa u nadrealne vrtloge boja- crvene, plave, svetlo zelene i žute, koje se skupljaju u apstraktnom spektru boja na podu.

    Ovakav prikaz stvara takozvani glitch efekat. Dobija se nadrealnost, a Ahmed za nastanak ovih dela koristi i tehnologiju. Svaku prostirku počinje digitalnim crtežom, potom dizajn prenosi na kompjuter i prebacuje ga na poseban inženjerski papir gde je svaki čvor tepiha zabeležen. Potom, skice predaje azerbejdžanskim radnicima i proizvođačima tepiha, koji tkanje obavljaju od vune ili svile obojene prirodnim nijansama. Sam proces tkanja iznesu od dve do četiri veoma vešte žene i traje od dva i po do šest meseci.

    Ahmed je deo nove generacije azerbejdžanskih umetnika koji istražuju i proširuju mogućnosti svoje nasleđene kulture i umetničke forme. Chingiz Babayev je od sredine devedesetih godina prošlog veka gradio put za konceptualnu umetnost tepiha kada je pleo tepih od lišća i voća i izložio ga na javnim mestima, dok je multidisciplinarni umetnik Farid Rasulov prekrio celu sobu, od plafona do poda i nameštaja, za Azerbejdžanski paviljon na Venecijanskom bijenalu 2013. godine. Faig Ahmed je sam predstavljao Azerbejdžan na prvoj nacinalnoj paviljonskoj izložbi na Venecijanskom bijenalu 2007. godine.

    Saznaj više:
    Povezani članci: