Povezano
Preporučeno
Kada je tokom pandemije TikTok doživeo pik svoje popularnosti, okarakterisan je kao aplikacija koja se najpre koristi za zabavu. Sećate se svi smešnih viralnih videa, videa u kojima se pleše uz popularne muzičke hitove, različite anegdote i parodije. Uz par mimova u video formatu i po koju „društveno odgovornu“ temu, ova platforma delovala je kao da zaista može da postane ono što se zove društvena mreža. Nije bilo mnogo plaćenih reklama, algoritam je bio pravedan prema svima, popularnost ste mogli da steknete veoma jednostavno, a sve što je bilo neophodno da se proslavite jeste – iskrenost.
Za samo nekoliko godina, TikTok postao je ono čega smo se svi potajno plašili. Poput Instagrama i FaceBooka, algoritam više nije friendly nastrojen. Ne samo to, momenat u kom neki video postaje viralan obično sadrži sadržaj koji je bizaran. Takođe, kao i po pitanju bivšeg Twittera ili sadašnje mreže X, širenje dezinformacija i uznemiravajućeg sadržaja dostigao je vrhunac.
Ukoliko se družite sa generacijom Z, primetićete da je nihova zainteresovanost za ovu aplikaciju značajno opala. TikTok je prvenstveno privukao ljude koji čeznu za originalnim, kreativnim i zabavnim sadržajem. Kako je upravo taj glavni adut aplikacije pao u drugi plan, tako su i korisnici koji su tu došli zbog zabave odlučili da je vreme da napuste „zabavu“.
Koja je (sada) poenta TikTok-a?
Pored svega toga, TikTok je pored informativnog sadržaja po kojem je takođe bio popularan, uveo drugu novinu koja kao da ga je degradirala u društvu. Reč je o čestim, napornim reklamama i sponzorisanim objavama.
Sponzorisane objave postale su toliko naporne, što korisnicima poručuje jedno. Ukoliko želite da ostanete u toku sa različitim trendovima u društvu i vetsima, moraćete da prihvatite reklame koje iskaču u količinama koje velikom broju ljudi uopšte više nisu prihvatljive.
I dok je TikTok postao unosna platforma, nedavna iskustva korisnika su prema istraživanju Pew Resrarch-a iz 2023., uglavnom, loša. Tu je podatak da je čak 67% američkih tinejdžera izjavilo da TikTok-u nedostaje nekadašnja zabava i spontanost. Kada više od polovine korisnika koji pripadaju vašoj ciljnoj grupi izjavi da je nova politika firme postala štetna, ne možete a da se ne zapitate gde ste pogrešili.
Ono što je za nas najveći problem jeste to što su korisnici koji nisu uspeli da se proslave na društvenim mrežama poput Instagrama i Twittera, slavu pokušali da steknu na TikTok-u, oslanjajući se na lovačke priče u kojima se uz samo jedan viralan klip stiče popularnost. Baš zbog toga, sada, kada biste otvorili TikTok, postali biste u veoma kratkom vremenskom periodu svedok konfuzne i naporne mešavine smešnih pokušaja ljudi da postanu viralni.
Zaključak je, TikTok za mnoge postaje krindž. Velika količina dezinformacija, konstantna najezda mikro trendova od kojih su mnogi izmišljeni, preveliki broj sponzorisanih objava i reklama, uz gomilu ljudi koji pokušavaju da steknu slavu bez mnogo truda, doveli su do toga da aplikacija i na našem telefonu samo što nije deinstalirana.
Foto: Pinterest