Pretraga

Kao saliveno - zašto je ovoliko dugo trebalo da marke donjeg veša počnu da prave veš za stvarne žene?

Kao saliveno - zašto je ovoliko dugo trebalo da marke donjeg veša počnu da prave veš za stvarne žene?

Zapratite ove brendove

Tekst: Manda Javorina


Nikada nisam bila fan Victoria's Secret. Sećam se kada sam prvi put ušla u neku njihovu radnju i ostala maksimalno razočarana uglavnom zato što im je te sezone tigrasti ciklama dezen na 100% poliester-satenu bio “glavni”. Odmah sam znala da je ceo paket za mene jedno veliko “ne”. Mirišljave vodice za telo na okolnim policama koje mirišu na žvake i jagode nisu pomogle. Nije to imalo nikakve veze sa feminizmom ili samosvesti, jednostavno mi se veoma nije sviđalo. Seksi zamka, za to kako treba da izgledaju i veš i žena u njemu, u koju jesam upala bila je Eva Herzigova za Wonderbra. Možda je se sećate? Hello, boys?

 

 

Iako sam tek postala tinejdžer, kupila sam i beli i crni satenski model (isto 100% poliester ali mi tu nekako nije smetao) i… Patila svaki put kada sam ih nosila. Na slici su savršeni, dobro su izgledali i kad sam se gledala u ogledalo ali za život, stvaran život, nisu bili ni pod razno. Sigurno nisam jedina koja je u srednjoj školi trčala za autobusom. Rećiću vam samo ovo: trčanje, ma kakvi, ni najblaže savijanje nije bilo predviđeno za tadašnji Wonderbra grudnjak. Kakvo je sad stanje, ne znam, odavno nisam njihov kupac.

 

 

Nije lako otarasiti se nametnutog arhetipa u sopstvenoj glavi. Godinama sam pokušavala sa raznim duboko izrezanim varijantama koje makar podsećaju na onu “prvu”, doduše bez tapacirunga. A onda sam shvatila da me nerviraju i prešla na trouglastu čipku sa žicom ili, nekad, mikrofiber seamless modele. I lepi su mi, i sama sebi sam lepa u njima i mogu da živim u njima - jedini problem je što ih nije baš bilo puno u ponudi. Na svu sreću, promene u kolektivnoj svesti - što iz pravih razloga, što iz straha od kritike - donele su promene i na tom polju.

 

 

Neko se opsetio da minimalizam u odeći i aksesoarima zapravo nema svog parnjaka kad je donji veš u pitanju. Zbog čega bi bilo koja žena sa takvom estetikom kupovala ciklama tigraste modele? Odeća koju prave The Row, Valentino, Loewe, na primer, jednostavno ne zahteva tu vrstu “podizanja” kada su grudi u pitanju. Pored toga, opšti trend prihvatanja svih oblika i veličina, doneo je talas uvažavanja raznih ženskih potreba. Od funkcionalnih do estetskih. Konačno se veš pravi za ženu, ne za nekog imaginarnog muškarca koji će je gledati. Ironično, žene do sada baš i nisu imale mnogo uticaja na formiranje ideje toga šta je seksi. Danas se više baziramo na senzualnosti i tome kako se žena oseća. Tako već može.

 

 

 

Trenutak u kom je sve počelo da se menja? Možda je to kraj 2013. godine kada je revija brenda Victoria’s Secret poslednji put imala u Americi gledanost od skoro deset miliona ljudi. Ove godine, ta ista kompanija je objavila da prenosa više neće biti, posle nekoliko meseci unajmila trans modela i otpustila jednog od čelnih ljudi. Pin-up ženstvenost je passé.

 

 

A šta je “in”? “In” je da se osećate dobro, da niko ne pokušava da vas bukvalno stisne i spakuje u neki oblik koji nije vaš ili koji vam se ne sviđa. “In” je da imate izbor. Ovo su neki od najboljih pionira brendova na polju donjeg veša (uključujući i čarape). Mnoge od njih su osnovale i vode žene. Slučajnost?

 

 

ThirdLove

Ako imate punu fioku veša, a ništa vam ne odgovara onda je ovo marka za vas. Imaju svoju sopstvenu tehnologiju savršenog fita zasnovanu na testiranju i merenju velikog broja žena, pa imaju i dupo veći broj različitih veličina u odnosu na ostale marke na tržištu.

 

 

 

 

Undress Code

Osnovan 2016. godine u Poljskoj, ovaj brend prati jednostavnu strukturu i dizajn, a svoje modele šalju svuda po svetu. Žensku formu naglašavaju bez upotrebe žice ili tapacirunga. Svaki model ima svoju afirmaciju pa ćete tu pronaći “You Are Enough” grudnjak i “Be Unique” gaćice.

 

 

 

Kala

Minimalistički veš sada polako preplavljuje tržište ali ono što ovu marku izdvaja od ostalih su setovi u različitim neutralnim nijansama koje savršeno odgovaraju različitim tonovima kože. Pored toga, proizvode sve na etičan način, a obožavaju ih i neke od naših omiljenih devojaka na Instagramu

 

 

 

Fruity Booty

Britanski brend koji je zabavan koliko i ime koje nosi. Njihov veš je apsolutno poseban, a pri tom ne mislimo na traka-umesto-gaćica poseban. Raznobojni dezeni i topovi koji su i grudnjaci i potkošulje u jednom su im specijalnost.

 

 

 

 

Harper Wilde

Fit, fit, fit. Ovaj sajt nudi opciju da naručite i isprobate tri modela grudnjaka besplatno, kod svoje kuće. Tako na miru možete da vidite kako vam stoje, kako idu sa odećom koju volite i da li su vam udobni. Na kraju zadržavate modele koji vam odgovaraju, a vraćate ostatak (ako ga uopšte ima).

 

 

 

Heist Studios

Specijalisti za pokret. Prvo su počeli sa svojim revolucionarnim najlon čarapama da bi nedavno prešli i u shapewear arenu i bacili se u borbu protiv veša koji se useca. Njihove bodije možete nositi i kao topove.

 

 

 

Negative

Brend postoji od 2014. godine pod devizom jednostavnosti. Prave ga žene, za druge žene, a pored veša imaju i liniju pižama. Bez karnerića i mašnica, razume se.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar