Pretraga

Victoria’s Secret: uspon i pad

Victoria’s Secret: uspon i pad

Najpopularniji američki brend donjeg veša i dalje pokušava da proda sexy imidž na kojem su se izgradili, ali to više ne funkcioniše

Tekst: Nenad Janjatović


Brendu Victoria's Secret potreban je ozbiljan makeover.

To je jasno i samim vlasnicima, ali pitanje je da li im je za to ostalo vremena. U najnovijoj vesti koja potvrđuje višegodišnje probleme u kojima se nalazi, objavljeno je da revija Victoria's Secret posle skoro 20 godina neće imati televizijski prenos, već da se brend okreće novim oblicima komunikacije sa publikom. Ne znamo koji su to tačno kanali kojima će se koristiti ubuduće ali ono što sa sigurnošću znamo jeste da je gledanost njihovog godišnjeg spektakularnog šoua, te eksplozije šljokica, perja, džinovskih krila i nastupa pop zvezda, koji je prenošen na nacionalnim televizijama ABC ili CBS, opala za neverovatne dve trećine od 2013. godine, sa 9,7 na 3,3 miliona gledalaca. Pitate se koji su razlozi za to, a odgovori su vam verovatno jasni i poznati.

Da li stvarno želite da iz godine u godinu gledate savršene modele kako hodaju pistom u camp outfitima, šalju poljupce publici, prave srce u vazduhu kada dođu do kraja piste, daju signale rukama dok hodaju kako bi podstakli publiku da aplaudira?

Odgovor se sam nameće: nobody got time for that.

Srž Victoria's Secret problema možda leži u samom početku: ovo je brend koji je osnovao muškarac da bi drugim muškarcima podario fantaziju u koju bi mogli da upakuju svoju ženu, devojku, ljubavnicu, pretvarajući je ulogu nevaljale sobarice koja je njihova ultimativna fantazija iz spavaće sobe. I kako onda taj muškarac otvara tu upakovanu ženu kao poklon koji je sam sebi kupio. Ta vremena su prošla.

Kompanija je rekla da se prilagođava novom vremenu i društvenoj klimi koja vlada, pričali su pred samu reviju kako je nastupio momenat kada oni žele da predstave snagu, jednakost, raznovrsnost. I onda je počeo šou. I na scenu su izašle: gaćice. I grudnjaci. I krila.

I tu postavljam pitanje: da li zaista u današnje vreme postoji neka žena koja sedi kod kuće, gleda taj šou na televiziji i u trenutku kada počinje "This is me" iz filma "The greatest showman" (himna koju peva žena sa bradom, pesma o neprilagođenima i odbačenima koji se okupljaju u cirkusu kao izgnanici, i jedino tamo se osećaju sigurno i bez osuda) i na pistu izlazi Gigi Hadid u kariranom brusu i gaćicama, zagrnuta kariranim plaštom i sa kariranom torbicom oko struka, ta žena ispred televizora pomisli: "Da, ove devojke su neshvaćene, ponižene, svet ih ne razume. One dižu glas protiv nepravdi koje su im učinjene! Ovo je feminizam novog doba!"?

Kada Romee Strijd izađe u bodysuitu optočenom kristalima, noseći veliku zvezdu na leđima, da li možete da mi nabrojite neke druge žene koje gledajući nju kažu: "Bravo, upravo se ovako mi žene oblačimo kada želimo da udovoljimo sebi!"

Ne znam - možda te žene zaista postoje. Javite mi ako ih poznajete. Ono što ja znam o ženama današnjeg doba jeste da one sve više vole svoje telo, žele druge opcije, zahtevaju da se svet menja prema njima, a ne one prema svetu. Brendovi donjeg veša koji su osnovale žene (ThirdLove, Knix, True and Co, Savage x Fenty) to razumeju i pružaju veš za raličite građe, sportski veš, grudnjake za dojenje, široke raspone veličina, mogućnost da se nađe veličina grudnjaka koja odgovara, a ne da se godinama nosi pogrešna. Pokazuju veliko i duboko razumevanje svojih kupaca i time uzimaju deo kolača koji im sa pravom pripada.

To je i dovelo do pada udela Victoria's Secret na tržištu sa 32% na 24%. Situaciju su dodatno pogoršale izjave koje je prošle godine dao Edward Razek, šef marketinga kompanije koja poseduje Victoria's Secret, kako ne žele da angažuju plus size ili transrodne modele jer se ne uklapaju u fantaziju koju brend želi da prikaže. Nakon toga je izdao zvanično izvinjenje, a pre nekoliko dana izjavio je da rade na „ponovnom rođenju brenda".

Pitam se: da li je kasno za to?

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor