Ko su kreativci koji su „pekli zanat“ kod Phoebe Philo?

    19.08.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/08/phoeve_cover.jpg

    Daniel Lee nije jedini

    Daniel Lee naširoko uživa reputaciju naslednika svoje mentorke Phoebe Philo – mnogi njeni obožavaoci bi rekli i sa dobrim razlogom. Bili ste iznenađeni kada ste saznali da postoji? Ona sama je uvek bila zaštitno lice kuća za koje je radila, a u slučaju Celine i sinonim za brend, ali nikada se nije plašila da i svom timu oda poštovanje. Pitanje je samo, koliko smo mi pažljivo gledali u njihova lica? Da li se sećate nekih od dizajnera, osim Leeja, koji su radili u njenim timovima? Pri tom mislimo i na Chloé (od 2001. do 2006.) i na Celine (od 2008. do 2018.). Da li znate na kojim pozicijama se nalaze danas? Preobražaj koji je Phoebe Philo donela modi ogleda se u velikoj meri i u njihovom radu. Na kraju krajeva, njena filozofija je deo korena onih na koje je uticala dok su se formirali (a neki su je on-off pratili na oba velika posla). Mnogi od njih su povezani i sa Philo i sa Stellom McCartney i u toku svoje karijere su radili i za jednu i za drugu.

    Philo je preuzela vodeću poziciju u kući Chloé od Stelle McCartney, kojoj je i sama bila desna ruka, u vremenu pre Instagrama. Internet je tek počinjao da daje znake koliko će promeniti svet, ali niko, pa ni njeni zaposleni, nisu imali online profile ili priliku da na taj način izađu iz anonimnosti. Značajan izuzetak desio se kada je Philo otišla na porodiljsko odsustvo 2004. godine i kontrolu ostavila u rukama svojih saradnika. Na sledećoj reviji je sedela u prvom redu, a njih ukupno petoro su se zajedno poklonili nakon revije za sezonu jesen/zima 2005. Ovo je bilo prenešeno kao velika vest, apsolutna retkost da dizajner na taj način celom svetu stavi na znanje koliko se oslanja i ceni svoj tim, ali nije bilo dovoljno da se šira javnost zapravo zainteresuje za članove tog istog tima. Malo ko je pominjao njihova imena i gotovo niko se nije udubljivao u njihove uloge. Velika razlika između njenih Chloé i Celine timova je ta što je ovaj drugi, u očima javnosti koja je udružena u jadikovanju za Phoebe, i sam nekako dospeo u žižu. Idemo redom, iznenadićete se.

    Sara Jowett, Stella McCartney

     

    Članica “petorke” i jedna od ključnih saradnika Phoebe Philo dok je radila za Chloé, Sarah je bila glavna za trikotažu i odeću od žersea. Ostala je kao deo tima i nakon njenog odlaska 2006. godine, a zatim je i sama promenila posao i prešla da radi kod Stelle McCartney. Ponovo se pridružila Philo 2008. godine, kao šef za trikotažu i žerse, ovog puta za Celine. 2011. godine otišla je iz francuske kuće i vratila se kod Stelle McCartney prvo na poziciju glavnog dizajnera, a trenutno je dizajn direktor za mušku liniju.

     

    Adrian Appiolaza, Loewe

     

    Zvanično senior dizajner za Chloé od 2002. do 2006. godine, Appiolaza je takođe deo petorke. Posle je prešao da radi za Pradu i Louis Vuitton, pre nego što se vratio u Chloé kao direktor za konfekciju. Na tom mestu se nalazio do 2014. godine, a od tada je dizajn direktor konfekcije za Loewe gde blisko sarađuje sa Andersonom. Sve poznatiji i cenjeniji u profesionalnim krugovima, argentinski dizajner bi uskoro mogao dobiti i svoj brend (pitanje je više „kad“ nego „da li“).

     

     

    Valeska Duetsch, Belize

     

    Još jedna pripadnica Chloé kvinteta i još jedna dizajnerka koja je posle prešla da radi za Stellu McCartney krajem dvehiljaditih. Za razliku od ostalih iz svoje grupe, Valeska trenutno ne radi ni za jednu veliku modnu kuću već je, zajedno sa još jednom pripadnicom “McCartney škole”, osnovala svoj brend po imenu Belize. U srcu njene estetike je look koji podseća na Chloé dok ga je vodila Philo (dakle, nije sve na svetu samo Celine).

     

     

    Annabelle Volaire Levasor

     

    Phoebe Philo se često pripisuje zaluga za to što je Chloé uvela u posao sa kožom i aksesoarima, a Anabelle je u tom procesu igrala ključnu ulogu pošto je bila menadžer za svu kožnu galanteriju. Za razliku od ostatka tima, ona je otišla pre Philo i prešla da radi za nemački brend Rena Lange 2005. godine, da bi se vratila u Chloé 2010. Od 2011. godine radi kao konsultatnt za kožnu galanteriju, a u svoje klijente ubraja Lemaire, Paco Rabanne, Ports 1961, Haider Ackermann i, naravno, Chloé.

     

     

    Daniel Lee, Bottega Veneta

     

    Po svemu sudeći, Daniel je najvoljeniji pulen Phoebe Philo, a radio je na poziciji direktora za konfekciju za Celine. Pre toga je neko vreme bio u kućama Balenciaga i Maison Margiela. Bilo je potpuno jasno da za njegovu estetiku neće biti mesta u Slimanovoj viziji ali nije prošlo dugo pre nego što je pronašao svoje novo mesto – ovaj put kao glavna zvezda. Vrlo je moguće da su u Keringu odlično znali šta rade i da ozbiljno igraju na kartu toga odakle je Lee stigao u Bottegu.

     

     

     

    Rok Hwang, Rokh

     

    Diplomac škole Central Saint Martins stigao je u Celine nakon što je osvojio L’Oréal Professionnel Creative Award za svoju diplomsku kolekciju 2010. godine. Hwang je ostao da radi za Philo pune tri godine nakon čega je postao freelancer, između ostalih i za Louis Vuitton i Chloé. Svoj brend Rokh osnovao je 2016. godine. Zajedno sa Leejem i Appioloazaom, on je jedan od onih čije ime je dobro poznato u modnoj industriji.

     

     

     

    Yuni Ahn, Maison Kitsuné

     

    Njen put je bio malo različitiji od ostalih iz ove grupe iz prostog razloga što je počela kod Stelle McCartney na mestu dizajnera za printove i vez, a završila kod Philo na poziciji direktorke za dizajn za Celine. Krajem 2018. godine Yuni Ahn je imenovana za kreativnog direktora brenda Maison Kitsuné, gde je već prvom kolekcijom pokupila pohvale.

     

    Johnny Coca, Mulberry

     

    Ok, znamo da nazvati Johnny Cocau jednostavno učenikom ili pulenom Phoebe Philo nije u redu pošto je, pre nego što je počeo sa njom da radi za Celine, već iza sebe imao vrlo solidnu karijeru. Počeo je kod Marca Jacobsa za LV, pa zatim radio za Bally i Celine pod Michael Korsom (sa kojim je i otišao). U Celine se posle vratio kao direktor za kožnu galanteriju, obuću i aksesoar i odigrao jednu od ključnih uloga u stvaranju kultnih aksesoara uključujući i Trapeze trobu. Nije čekao da Philo ode da bi pronašao novi posao: postao je kreativni direktor brenda Mulberry u junu 2015. godine.

     

     

     

    Abnit Nijjar, Jil Sander

     

    Abnit Nijjar je, kao i Yuni Ahn, počela prvo kod Stelle McCartney pa zatim prešla u Celine kao dizajner za konfekciju 2012. godine. Prošle godine postala je direktor za dizajn u brendu Jil Sander. Za razliku od nekih svojih starijih kolega, ona i dalje ne dobija veliku medijsku pažnju ali imajući u vidu da nemački brend doživljava svoju renesansu, to će se vrlo verovatno i vrlo brzo promeniti. Očekujemo da iz svoje grupe bude sledeća koja će biti imenovana na neku od glavnih pozicija.

     

    Saznaj više:
    Povezani članci: