Pretraga

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti

Tekst: BURO247.ru

Umetnost i moda oduvek imaju neraskidivu vezu, a ove sezone smo to ponovo imali prilku da vidimo. Pogledajte radove umetnika čija remek-dela su se pojavila u novim kolekcijama visoke mode. Lista je impresivna i ubraja velikane od Rubensa do krajnje zahtevnog savremenog umetnika, George Conda.


Chanel Haute Couture i impresionisti

Chanel jesen / zima 2021. koleciju visoke mode inspirisali su sledeći impresionisti: Berthe Morisot, Marie Laurencin i Edouard Manet, a neki komadi doslovno predstavljaju slike sa njihovih platna. Crne trake, koje se nalaze na gotovo svakom modelu iz kolekcije, “pozajmljenje” su od devojke sa slike Morisota i njenog portreta, dok nežni, prozirni Chanel setovi nalikuju spavaćicama i predstavljaju sliku “Nana” koju potpisuje Manet. Ona prikazuje damu u prozirnom donjem vešu - muslin košulji i korsetu od satena.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 1)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 2)

Edouard Manet, “Nana” (1877)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 3)

Berthe Morisot, “Žena zaliva žbunje” (1883)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 4)

Valentino Haute Couture i 16 modernih umetnika

Pierpaolo Piccioli je pripremao ovu kolekciju u saradnji sa 16 savremenih umetnika istovremeno. Master Valentino ateljea nije samo preneo sadržaj njihovih platana na odevne komade, već je pokušao da ode korak dalje i da ideje umetnika izvede u tehnikama visoke mode. Za izradu haljine inspirisane radom Patricie Treib korišteno je preko stotinu različitih materijala. Beli kaput napravljen je u saradnji sa umetnikom Benny Bosettom, a izvezen je ručno, što je zahtevalo preko 800 sati rada, premda izdaleka može delovati da su u pitanju tanke linije povučene olovkom. Revija je završena satenskim plaštom sa puno volumena i detaljima u crvenoj boji i predstavlja omaž umetniku Jamie Naresu.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 5)

Jamie Nares, “Plavo u crvenom” (2004)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 6)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 7)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 8)

Anastasia Bay, “Ishitrena bolest” (2021)


Dior Men i George Condo

Imetak američkog umetnika, George Conda, porastao je za 2,5000% u poslednjih 10 godina. Prošle godine u Hong Kongu prodat je njegov do sada najskuplji rad “Force Field”, a tehniku rada sam umetnik je nazvao “psihološki kubizam”. Majice iz Dior kolekcije, koje je Condo koristio kao platno, takođe će biti stavljene na aukciju, a čitav prilog namenjem je stipendiranju studenata za privatnu umetničku i dizajnersku školu “Parsons” u Njujorku.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 9)

George Condo, “Lutalica” (2021)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 10)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 11)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 12)

George Condo, Bez imena (Bankar), 2010


Dries Van Noten i Rubens

Muška kolekcija za proleće - leto 2022. je nazvana "Kolaž Antverpena" i posvećena je Rubensovom rodnom gradu. Pored pejzaža i industrijskih predela Antverpena koje je dizajner iskoristio za svoj rad, poslužio se i grafikom velikog umetnika, a sve to uz pomoć muzeja Plantin-Moretus. Da li vidite Rubensa kako na nežnim svilenim košuljama lovi lavove, nilske konje i krokodile?

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 13)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 14)

Rubens, “Lov na nilskog konja i krokodile” (1644)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 15)

Rubens, “Lov na lavove” (1642)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 16)

Paco Rabanne i Victor Vasarely

Onlajn Paco Rabanne reviju ispunila je paleta boja koja krasi krov Hexa Grace, zgrade kongresa u Monaku, iza čega stoji mađarski umetnik Victor Vasarely kog potpuno opravdano zovu ga “ocem pop umetnosti”. Sama kolekcija je rađena u saradnji njim, a ono što je posebno interesantno jeste činjenica da je Julien Dossen ne samo preneo radove umetnika na svoju kolekciju, već je pokušao da imitira ovaj šablon na pletenoj garderobi, i da ih rekreira koristeći metalne pločice i šljokice.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 17)

Victor Vasarely, “Vega” 200 (1968)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 18)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 19)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 20)

Victor Vasarely, “Ljubav” (1942)


Lemaire i Joseph Yoakuma

Christoph Lemaire i Sara-Lin Tran predstavljaju nam umetnost samoukog Josepha Yoakuma iz perioda 1960/70-ih. Umetnik tvrdi da je posetio sve kontinente osim Antarktika, pošto je kao dete putovao sa cirkusom, služio vojsku u Francuskoj u Prvom svetskom ratu, a u poznim godinama sam je putovao vozom kroz zapadni deo Amerike. Počeo je da slika u 75. godini, a u poslednjih deset godina svog života, stvorio je više od 2000 umetničkih dela. Većinom su to pejzaži, naslikani na osnovu sećanja. U Lemaire koleciji, neki od ovih radova nalaze se na svilenim košuljama, haljinama i kariranim suknjama.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 21)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 22)

Joseph Yoakum, “Glava guštera u lancu San Juan Mtn u blizini Kolorada” (1970)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 23)

Joseph Yoakum, “Galdhøpiggen sa glečera Hardangervidda u blizini Dombasa, Norveška” (1967)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 24)

Alexander McQueen i William Blake, ilustracije za “Božanstvenu komediju”

Engliski umetnik i pesnik William Blake uspeo je da završi svega sedam ilustracija za Danteovu “Božanstvenu komediju” pre nego što je preminuo 1827. Ipak, uspeo je da prenese svoje ideje o tome da pakao i raj nisu toliko različiti jedno od drugog i svoj stav da oni zapravo predstavljaju jedinstvo. U novoj muškoj kolekciji za Alexander McQueen, Sarah Butron je iskoristila pomenute ilustracije koje predstavljaju bazu za košulje od poplina, odela i kapute od žakara.

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 25)

William Blake, ilustracije za “Božanstvenu komediju” (1824)

Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 26)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 27)
Ove revije su poput šetnje muzejom: Chanel, Dries van Noten i Alexander McQueen okrenuli su se umetnosti (фото 28)

William Blake, ilustracije za “Božanstvenu komediju” (1824)


Ovaj tekst prvobitno je objavljen na buro247.ru

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor