Pretraga

Prada ima plan da povrati poziciju koju je nekada imala, ali da li će uspeti u tome?

Prada ima plan da povrati poziciju koju je nekada imala, ali da li će uspeti u tome?

Tekst: BURO.


Jedan od najinventivnijih i najlegendarnijih brendova koji postoje nalazi se u poslovnom problemu: prodaja opada iz sezone u sezonu i vreme je za preduzimanje ozbiljnih koraka kako ne bi stigli do tačke sa koje povratak na vrh više neće biti moguć. Kada je Prada ponovo lansirala svoju "najlon torbu" bilo je jasno da vraćaju bestseler iz 90-ih kako bi iskoristili modni hajp koji ta dekada trenutno uživa i kako bi povećali prodaju koja opada već godinama. Sledeći korak bio je da se priključe popularnom pokretu u modi koji insistira na održivosti i etičnosti. Sve u cilju da se više približe milenijalsima i zadobiju nove kupce u generaciji Z.

 

Ovi potezi su svakako neophodni ako imate u vidu finansijske izveštaje o prodaji koji su nedavno objavljeni: Kering, koji poseduje brendove Gucci i Saint Laurent, prijavio je porast od 16% u prvoj polovini ove godine, a LVMH koji poseduje Dior i Louis Vuitton zabeležio je porast od 18%. S druge strane, Prada je prijavila porast od samo 2 procenta.

Problem leži u tome što je Prada oduvek bila ta koja je postavljala trendove, a danas samo prati šta se dešava i pokušava da ostane u igri

 

 

Kompanija se odmah dala na osmišljavanje plana kako da se preokrene novonastala situacija. Prvi koraci su objava da se planira ukidanje rasprodaja u Prada buticima, kao i revizija veleprodajnih partnera sa kojima sarađuju na globalnom nivou. Na ovaj način Prada želi da postigne što veću kontolu nad cenama svojih proizvoda, ali i nad tim kako se proizvodi prezentuju mušterijama. To je samo deo plana povratka na tržište luksuzne robe koji, po svemu sudeći, neće biti baš lak. Možda najveći problem leži u tome što je sama Miuccia Prada oduvek bila ta koja je postavljala trendove i bila nekoliko sezona ispred svih, da bi se danas ta situacija preokrenula: neki drugi igrači su preuzeli ulogu pionira, a njen brend samo sledi šta se dešava i pokušava da ostane u igri.

 

Novo doba u kojem živimo i poslujemo je izazov za Pradu koja, kao kompanija, pokušava da nauči iz sopstvenih poslovnih grešaka i da se priključi strujama koje trenutno vladaju: online prodaji koju su izbegavali godinama, modernizovanju radnji i pokušavaju da se aktivno ubace u tekuće društvene trendove. Za sada, firma je korak (ili dva) iza konkurencije. Ako uzmemo u obzir trenutno stanje svetske ekonomije i neverovatne turbulencije koje se dešavaju u Aziji, a koja je ogromno tržište  za Pradu, put ka oporavku će biti spor i težak. Navijamo da bude uspešan.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor