Pretraga

Sada jednim klikom možete da se obučete kao vaš omiljeni celebrity

Da li su "closet" nalozi na Instagramu budućnost mode?

Tekst: Manda Javorina


Šta poznata osoba nosi je pola zabave kad ste njen obožavalac (a nekada i ako niste). Čije farmerke je obukla Rihanna? Odakle su čizme Belle Hadid i čiji oversized blejzer danas nosi Kaia Gerber? Ozbiljno zagriženi fanovi prate i gutaju ove informacije kao slanu vodu - što im više daš, sve su žedniji. S obzirom na to koliko su klinci danas startniji i koliko imaju preduzetničkog duha, bilo je samo pitanje vremena kada će jedni drugima pružiti ono što žele. A žele da znaju šta njihove omiljene zvezde nose čim ih u nečemu ugledaju. Odmah, bez odlaganja, u sitne detalje.

I tako dolazimo da “closet accounts” koji su preplavili Instagram. Ako imate više od dvadeset i pet godina, vrlo je moguće da vam se i ne pojavljuju na feedu u preteranoj meri pošto su uglavnom posvećeni tinejdžerskim zvezdama uz časne izuzetke supersila komercijalnog modnog (i prodajnog) sveta kao što su Meghan Markle, Rihanna i Beyoncé… Svaka od njih ima ih nekoliko, u nedostatku boljeg izraza. Druge “starije” zvezde su retke na ovoj sceni, meni, konkretno, je na feedu iskočila samo Keira Knightley i to samo jednom. Većim delom, ovi nalozi se bave zvezdama koje su maksimalno jednu generaciju starije od tinejdžera koji ih vode ali modna industrija, pogotovo odrasli u njoj, su počeli ozbiljno da obraćaju pažnju. Zašto? Odgovor je jednostavan: ova deca sada već u rukama drže ozbiljan uticaj na prodaju.

Sada jednim klikom možete da se obučete kao vaš omiljeni celebrity (фото 1)
Sada jednim klikom možete da se obučete kao vaš omiljeni celebrity (фото 2)

Iako nisu e-commerce platforme sami za sebe, closet nalozi utiču na to kako ljudi kupuju. Kada ih pratite, imate neku vrstu ličnog stiliste ili, još preciznije, personal shoppera koji vam stalno pruža nove liste komada i stilova koji vam se sviđaju. Uz njih je lako oblačiti se kao omiljeni influenseri. Mnogo je brže baciti pogled na neki od njih umesto da sami kopate po internetu ili, ne daj bože, sami smišljate svoje kombinacije. Oprostite mi na ironiji. Pored toga, iako većina ovih naloga nije monetizovana, neki od njih imaju i direktne linkove ka sajtovima na kojima možete kupiti robu.

Način na koji smo nekada disecirali šta poznati nose je evoluirao. Ranije je priča išla ovim tokom: “XY nosi teksas šorts sa iskrzanim ivicama i crnu majicu na bretele. Idem da pronađem nešto slično.” Danas imate preciznu informaciju o brendu i modelu i šortsa i majice, kao i gde ih možete kupiti jednim klikom, u roku od pola sata od nečijeg pojavljivanja u njima.

Mnogi stilisti poznatih se iskreno dive brzini kojom se dešifruju lookovi, čak i oni koji su zasnovani na retkim vintage komadima. Mladim instagram lovcima na najnoviji par čizama ništa nije nemoguće za pronaći. Naravno, nakon nekog vremena administratori ovih naloga se upoznaju sa brendovima koje njihovi ljubimci najčešće nose i indentifikuju ih na prvi pogled. Kada naiđu teži zadaci, oslanjaju se na Google, Pinterest i Shop Style.

Sada jednim klikom možete da se obučete kao vaš omiljeni celebrity (фото 3)
Sada jednim klikom možete da se obučete kao vaš omiljeni celebrity (фото 4)

Logično, međusobna konkurencija je izuzetno jaka zato što se novi nalozi pojavljuju na dnevnom nivou, ima ih na hiljade, a outfiti ređaju jedan za drugim sve brže, nekada i po više njih u jednom danu. Oni koji ih vode provode bar sat dnevno tražeći sve i svašta po sajtovima koji se bave odećom, bilo prodajom bilo izveštavanjem i novinarstvom. Za vreme nedelja mode ili sezone nagrada, kada poznati izmile u hordama i u isto vreme, na traženje komada odlazi i više od pet-šest sati na dan. Ipak, da citiram jednu osamnaestogodišnjakinju koja vodi closet account posvećen seriji "Riverdale": "Traženje oduzima puno vremena ali kada nešto pronađete, osećaj se ne može opisati rečima. Osećate se ispunjeno."

Ovakva strast ne može da ne urodi plodom i zato sada odrasli budnim okom i sa puno divljenja prate šta se dešava u paralelnom modnom tinejdžerskom univerzumu, a ja ne mogu da se ne upitam da li je ovo prava budućnost mode?

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar