Pretraga

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi?

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi?

Tekst: BURO.

Foto: @jacquemus

Ukoliko već niste, bacite pogled na Jacquemus kampanju za proleće/leto 2021. Jednostavno nazvana “L’Amour” ona je slika svega što nam trenutno treba, a to je dodir. Ljudski dodir.

Jacquemus nije jedini koji je kampanju za “sezonu posle karantina” napravio oko parova, ljubavi i seksa. Diesel je u svojoj “When Together” kampanji koristio prave parove, što strejt što LGBTQ+, a slično je i sa SuitSupply reklamama sa muškarcima i ženama koji se ljube u različitim stupnjevima skidanja. Modni marketing ponovo je postao seksi.

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 1)

Možda vam se čini da smo otkrili Ameriku i da modni marketing nikada nije bio ne-seksi. Jednim delom ste u pravu iako je za vreme pandemije sex sells princip stavljen na privremenu pauzu.

Sa druge strane, slike koje dobijamo sada su svetlosnim godinama različite od onih koje je modni mejnstrim podrazumevao sve ove godine. One više nemaju nikakve veze sa glossy seksualnošću koju smo vezivali za Tomom Fordom (i od koje je i on sam počeo da se suzdržava kada je marketing u pitanju ali to je posebna priča) ili fotografijama koje su potpisivali Testino i Richardson (obojica optuženi za neku formu seksualnog zlostavljanja).

Nakon prisilnog usporavanja i prekida uobičajenih tokova, modna industrija čini sve što je u njenoj moći da nam prikaže koliko je evoluirala. Jedna od prvih stavki na koju se ovo odnosi jesu modernizovani stavovi o seksu i seksualnosti, što o njenim bezbrojnim licima što o činjenici da je danas, u post #MeToo eri, praktično normativ truditi se da se seks prikaže iz ugla koji nije onaj iz kog gleda hetero beli muškarac.

Nestali su poznati (modeli ili zvezde) koje poziraju u sugestivnim pozama, jak blic, nauljena koža i (pažljivo) razmazana maskara, a atmosfera koja preovladava jeste ona sa kojom svi mogu da se identifikuju. A trenutno skor je Glamur 0 / Stvarnost 1 (ili, bar koliko je stvarnost moguća u modnoj kampanji). Ove slike izgledaju kao da su uhvaćeni momenti istinske intime među ljudima, iskrenost osećanja.

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 2)
Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 3)
Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 4)

Ovde dolazimo do novog pogleda na seks: ono u čemu možemo da prepoznamo sebe, to je ono što je seksi.

Ali, kako je uopšte došlo do promene i sadašnjeg stanja stvari, šta joj je prethodilo?

Pre nekoliko godina desila se promena težišta među brendovima koji su u datom trenutku bili definicija mejnstrim seksa, a koja je podrazumevala uglavnom tela koja su: pod jedan bela, pod dva neverovatno zgodna i pod tri, praktično uvek veoma mlada. Na neki način, danas bilbordi sa kojih nas gledaju nabildovani trbušnjaci na Abercrombie reklamama deluju kao da su bili pre sto godina. Ne zaboravite da je pre, sada već dve godine, otkazana Victoria’s Secret revija (i good riddance te parade nemaštovitog kiča na svim nivoima) nakon serije skandala vezanih za brend, a neka nekada neprikosnovone imena modne fotografije završila su pred optužnicama modela za seksualno zlostavljanje. Bilo na koju stranu da se priklonite po ovim pitanjima, ovo je bilo dovoljno da fotografijama koje su se vrtele oko seksa oduzmu pa… sexiness.

A onda se odjednom desila pandemija koja je učinila da se svi uplaše ljudskog dodira, kao nečeg što je opasno i što treba da uliva strah u kosti.

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 5)

Sada, kada se neki kraj pandemije ipak nazire u nekim delovima sveta, ljudi (čitaj: kupci) ponovo su spremni da prigrle spoj seksa i mode. Ovo se posebno odnosi na Gen Z koju interesuje otvoreno seksi lookovi. Činjenica da su ljudi proveli mesece i mesece odvojeni jedni od drugih (i svog normalnog načina života), kao i količina vremena koju provode onlajn, samo je pojačala ovu želju na koju su, kao odgovor, stigle i nove modne kampanje koje predstavljaju već osmišljene kolekcije za "kad se svet ponovo otvori".

Uz nju, ruku pod ruku, idu i nove seksi siluete, topovi i haljine sa strateški isečenim delovima, bandage haljine kakve nam je u prvom krugu servirao Hervé Léger sredinom osamdesetih, koža koja proviruje sa svih strana čak i kada se radi o oversized kožulji. Za sad se čini da je svet željno iščekivao ovu promenu ili, bar, postojanje alternative sistemu u kom smo odrasli, zar ne?

Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 6)
Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi? (фото 7)

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor