
Zeleni tepih umesto crvenog na Oskarima? Upoznajte organizaciju čiji je ovo cilj
Kako okrenuti igricu i naizgled samo "svetlucavu" stvar pretvoriti u nešto ozbiljnije? Ova kampanja koja skreće pažnju na odgovornost modne industrije je, izgleda, na odličnom putu.
Globalna kampanja Red Carpet Green Dress (RCGD Global) osnovana je 2009. godine, a iza nje stoji Suzy Amis Cameron borkinja za zaštitu životne sredine, poslovna žena, producentkinja, glumica i supruga oskarovca Jamesa Camerona. Strastveno posvećena našoj planeti, Amis Cameron je odlučila da na probleme i uticaj koji modna industrija ima na klimatske promene i planetu uopšte, skrene pažnju uz pomoć najglamuroznijih od svih njenih manifestacija - crvenog tepiha. Dugogodišnje partnerstvo sa Američkom filmskom akademijom i dodelom nagrada Oskar, donelo joj je upravo takvu mogućnost, a o samoj kampanji i njenom uticaju na stvaran svet oko nas, imali smo prilike da ekskluzivno razgovaramo sa CEO-om organizacije Samatom Pattinson.

Kako je nastao RCGD Global?
Inicijativu RCGD Global zamislila je Suzy Amis Cameron za vreme pres-turneje za film "Avatar" koji je režirao njen muž, James Cameron. Naš cilj jeste da privučemo pažnju na važnost primenjivanja pravila održivosti u svetu odeće i dizajna, kao i da budemo deo rešenja koje će pomoći svetskom tržištu u rešavanju problema modne industrije.
RCGD Global je organizacija koju vode žene. Na koji način se razlikuje ženski pristup aktivizmu?
Nije nikakva tajna da nema dovoljno žena na liderskim pozicijama u industriji ali je takođe dobro poznato da se na svi u velikoj meri oslanjanju u velikoj upravo na žene kada dođe do sprovođenja promena, usluga i proizvoda. Žene čine najveći broj radnika u tekstilnoj industriji ali nemaju uvek platformu sa koje bi povele u promene po pitanju uslova u kojima rade.
Istorija nas uči o tome u kojoj meri su žene borci, a danas se taj trend nastavlja na polju klimatskih promena. Samo pomislite na divne žene kao što su Wangaari Mathaai, Vanessa Natake, i naša osnivačica, Suzy Amis Cameron. Lista se samo nastavlja i beskrajno sam im zahvalna na trudu i snazi.
RCGD Global odabrao je crveni tepih kao simbol promena koje želimo da vidimo u (modnom) svetu. Zašto baš crveni tepih?
Platforma poput Oskara ima ogroman uticaj. Ko još nije skrolovao kroz galerije najbolje obučenih na dodelama nagrada i premijerama u želji da vidi kako se ljudi izražavaju kroz odeću? Ovakvi događaji su korisni zato što dopiru do svesti izuzetno velikog broja ljudi širom sveta i pomažu nam da širimo svoju poruku, te da započnemo razgovor na ovu temu na najrazličitijim i nejneočekivanijim mestima.

BAILEY BASS, OSKARI 2023.

CHLOE EAST, OSKARI 2023.
Zbog čega vam je važno partnerstvo sa Američkom filmskom akademijom?
Oskari su najprestižnije filmske nagrade na svetu i prate ih milioni ljudi sa svih njegovih strana. Naša inicijativa Red Carpet Green DressTM u saradnji sa Annual Academy Awards zapravo stavlja u fokus kako našu misiju, tako i naše partnere i kreativce koji nas podržavaju. Prošlog novembra, Akademija je unapredila svoj trud da bude što održivija i usvojila naš “Sustainable Style Guide,” koji daje smernice o održivom crvenom tepihu. Ovaj vodič se unapred deli svim zvanicama i to je za nas velika čast. Kada bi ga usvojile i druge slične manifestacije, to bi za nas bilo ostvarenje sna.
Na koji način uticaj RCGD Global-a prevazilazi crveni tepih i ovu ekskluzivnu nišu?
Crveni tepih je samo platforma putem koje RCGD Global diže svest o postojećem problemu i započinje razgovor. Ljudi su obično veoma srećni kad saznaju da su neki od njihovih omiljenih autfita zapravo održivi zato što im to direktno pokazuje kako nema potrebe žrtvovati lepotu u to ime. Na ovaj način zapravo prenosimo lekcije koje želimo da ljudi nauče, istražujemo različite teme i stavljamo u fokus rešenja kojima želimo da se ljudi bave, a naš posao zapravo se odvija van crvenog tepiha.
Svi smo svesni ozbiljnosti problema ali šta je stvarnost modne industrije? Šta bi za Vas predstavljalo realnu i izvodljivu promenu, i kojim tempom?
Pošto sam i sama aktivistkinja, najviše bih volela da imam čarobni štapić i da se sve ono što bi trebalo da se desi - desi odmah. To je, naravno, neizvodljivo u realnosti u kojoj živimo i sa kojom se susrećemo svaki dan. Prihvatila sam činjenicu da promena može biti i postepena i sveobuhvatna. Najrealniji put jeste da pomešamo obrazovanje sa zakonodavstvom, kako bi ljudi bolje razumeli i primenjivali ono što im objašnjavamo. Nedavno smo otpočeli seriju informativnog karaktera u saradnji sa Fashion Takes Action, upravo iz tog razloga. Njen cilj je obrazovanje javnosti već na školskom nivou. Sa druge strane, potrebni su nam novi propisi i zakoni, i to brzo.

ZOE SALDANA, OSKARI 2023.

BILLIE EILISH, OSKARI 2022.
Koliko je modna industrija otvorena za promene
Nisam sigurna ni da je reč "otvorena" prava reč za današnje stanje. Promena je neminovna, a mislim da je najvažnije pitanje zapravo to koliko je indusrija svesna toga kako će ta promena izgledati. Da li je spremna na revoluciju na polju toga kako se tretiraju radnici, nemogućnosti da se nabave sintetička vlakna i pamuk zbog iscrpljenosti resursa? Da li je spremna na grupu ljudi koji traže odgovore na pitanja i menjaju način na koji troše svoj novac i sve više se odmiču od brendova koji ne posluju održivo?
Ipak, svaki napredak je dobrodošao i uvek je od velike važnosti istaći i prepoznati bilo šta što je pozitivno. Imamo pravo bogatstvo u već prihvaćenim tradicionalnim stručnim zanatlijama od Benina do Gvatelmale, njihov doprinos je konačno vidljiv i prepoznat, a treba pohvaliti i mlade koje su spremni na promene i zalažu se za njih.
Sa kojim dizajnerima i brendovima sarađujete
Imamo privilegiju da radimo sa najpoznatijim modnim kućama i uvek smo im zahvalni na spremnosti i želji da promovišu održivost na crvenom tepihu. Sarađivali smo sa brendovima Benedetti Life, Patrick McDowell, Louis Vuitton, Vivienne Westwood, Armani, Ermenegildo Zegna, Laura Basci i Hellessy, kao i sa kreativcima sa svih strana sveta koji donose ličnu i kulturološku perspektivu u diskurs oblačenja za crveni tepih. Zahvaljujući našem dugogodišnjem partneru TENCELTM, uspeli smo da se udružimo, podelimo resurse i pokažemo da održivost i luksuz mogu itekako da idu zajedno.
Na svojoj tradicinalnoj večeri pre dodele Oskara, ove godine smo odali poštu Vivienne Westwood, njenom radu i posvećenosti održivoj modi. Ona je žena kojoj se duboko divimo i od koje smo jako puno naučili.
Kako vidite razvoj RCGD Global-a u budućnosti?
Planiramo nove poslovne poduhvate, od razvijanja ponude tkanina sve do izlaganja robe! Moja želja jeste da nastavimo da podižemo svest javnosti kroz RCGD Global, posao, uz pomoć naših partnera i ambasadora, svih talentovanih kreativaca koji su naši saveznici u borbi za promene. Nedavno smo udružili snage sa VeriSwype i Sustainable Apparel Coalition kako bismo radili na transparentnosti i edukaciji zajedno sa Institute of Digital Fashion i otvaramo temu mode u Metaversu!

TATI GABRIELLE, OSKARI 2022.

LEA SEYDOUX, OSKARI 2020.
Povezani članci
Buro 24/7 Izbor