Zeleni tepih umesto crvenog na Oskarima? Upoznajte organizaciju čiji je ovo cilj

Kako okrenuti igricu i naizgled samo „svetlucavu“ stvar pretvoriti u nešto ozbiljnije? Ova kampanja koja skreće pažnju na odgovornost modne industrije je, izgleda, na odličnom putu.
Globalna kampanja Red Carpet Green Dress (RCGD Global) osnovana je 2009. godine, a iza nje stoji Suzy Amis Cameron borkinja za zaštitu životne sredine, poslovna žena, producentkinja, glumica i supruga oskarovca Jamesa Camerona. Strastveno posvećena našoj planeti, Amis Cameron je odlučila da na probleme i uticaj koji modna industrija ima na klimatske promene i planetu uopšte, skrene pažnju uz pomoć najglamuroznijih od svih njenih manifestacija – crvenog tepiha. Dugogodišnje partnerstvo sa Američkom filmskom akademijom i dodelom nagrada Oskar, donelo joj je upravo takvu mogućnost, a o samoj kampanji i njenom uticaju na stvaran svet oko nas, imali smo prilike da ekskluzivno razgovaramo sa CEO-om organizacije Samatom Pattinson.

Kako je nastao RCGD Global?
Inicijativu RCGD Global zamislila je Suzy Amis Cameron za vreme pres-turneje za film „Avatar“ koji je režirao njen muž, James Cameron. Naš cilj jeste da privučemo pažnju na važnost primenjivanja pravila održivosti u svetu odeće i dizajna, kao i da budemo deo rešenja koje će pomoći svetskom tržištu u rešavanju problema modne industrije.
RCGD Global je organizacija koju vode žene. Na koji način se razlikuje ženski pristup aktivizmu?
Nije nikakva tajna da nema dovoljno žena na liderskim pozicijama u industriji ali je takođe dobro poznato da se na svi u velikoj meri oslanjanju u velikoj upravo na žene kada dođe do sprovođenja promena, usluga i proizvoda. Žene čine najveći broj radnika u tekstilnoj industriji ali nemaju uvek platformu sa koje bi povele u promene po pitanju uslova u kojima rade.
Istorija nas uči o tome u kojoj meri su žene borci, a danas se taj trend nastavlja na polju klimatskih promena. Samo pomislite na divne žene kao što su Wangaari Mathaai, Vanessa Natake, i naša osnivačica, Suzy Amis Cameron. Lista se samo nastavlja i beskrajno sam im zahvalna na trudu i snazi.
RCGD Global odabrao je crveni tepih kao simbol promena koje želimo da vidimo u (modnom) svetu. Zašto baš crveni tepih?
Platforma poput Oskara ima ogroman uticaj. Ko još nije skrolovao kroz galerije najbolje obučenih na dodelama nagrada i premijerama u želji da vidi kako se ljudi izražavaju kroz odeću? Ovakvi događaji su korisni zato što dopiru do svesti izuzetno velikog broja ljudi širom sveta i pomažu nam da širimo svoju poruku, te da započnemo razgovor na ovu temu na najrazličitijim i nejneočekivanijim mestima.






LEA SEYDOUX, OSKARI 2020.