5 stvari koje možda niste znali o Virginie Viard (a trebalo bi)

autor BURO.
1 2024 06 06T163740.510

Virginie Viard, nakon više od 30 godina, uključujući poslednjih pet na mestu kreativne direktorke brenda, odlazi iz Chanela. Francuska modna kuća potvrdila je vest, koja nije šokirala koliko je obradovala fanove ovog brenda, za Vogue Business.

– Chanel potvrđuje odlazak Virginie Viard nakon bogate saradnje od pet godina kao kreativne direktorke modnih kolekcija, tokom koje je uspela da obnovi DNK kuće poštujući Chanelovo kreativno nasleđe i skoro 30 godina unutar kuće. Nova kreativna direktorka ili kreativni direktor biće saopšten u dogledno vreme. Chanel bi želeo da se zahvali Virginie Viard na izvanrednom doprinosu Chanel modi, kreativnosti i vitalnosti, stoji u saopštenju.

I dok se njeno mesto nije ni ohladilo – poslednju haute couture kolekciju za Chanel, za jesen – zimu 2024/5, ako sve bude po planu, trebalo bi da prikaže 25. juna, uveliko se poleiše o tome ko bi mogao da je nasledi. Modni svet najviše navija za Pierpaola Picciolia, koji je nedavno napustio kuću Valentino, ali u igri su i Marc Jacobs, John Galliano, Hedi Slimane, Sarah Burton, Jeremy Scott, Phoebe Phillo….

Dok se njeno mesto ne popuni, evo šta bi trebalo da znate o dizajnerki koja je nakon osnivačice kuće – Coco Chanel, bila prva žena koja je zauzela njeno mesto na čelu.

virginie viard 4

Kako je započela karijeru u modnom dizajnu?

Virginie Viard rođena je 1962. godine u Frnacuskoj, u Dijonu gde su njeni baka i deda radili kao proizvođači svile. Studirala je pozorišni dizajn na Le Cours Georges, a zatim postala asistentkinja kostimografkinje Dominique Borg.

virginie prva slika

Kako je počela da radi u kući Chanel?

Njeno putovanje u svet mode bilo je rezultat sreće ili sudbine. Komšija njenih roditelja bio je upravnik domaćinstva princa Rainiera od Monaka i upravo on je preporučio Viard Karlu Lagerfeldu, koji je u to vreme imao kuću u Monaku. 1987. godine, Virginie je počela da radi kao pripravnica u Chanelu. Brzo je preuzela odgovornost za vezove modne kuće. Razvijajući blizak profesionalni odnos sa Lagerfeldom, Viard je napustila Chanel i prešla u Chloé kada se dizajner, koji je prethodno radio za Chloé od 1963. do 1983. godine, vratio u tu modnu kuću po drugi put 1992.

Viard je zatim napustila Chloé sa Lagerfeldom 1997. godine i vratila se u Chanel kao koordinator visoke mode. Godine 2000, postala je direktorka kreativnog studija u Chanelu, gde je nadgledala kolekcije visoke mode, ready-to-wear i aksesoara. Usko je sarađivala sa Lagerfeldom na svih 10 kolekcija koje Chanel proizvodi svake godine, a njihov odnos nadilazio je profesionalni.

virginie i karl

Lagerfeld je redovno nazivao Virginie svojom „desnom i levom rukom“ – on je bio majstor ideja i kreacija, a ona je bila ta koja ih je oživljavala u stvarnom svetu. Slali su jedno drugom skice preko WhatsApp-a i viđali se svaki dan.

Debi na modnoj pisti

Virginie Viard je počela da izlazi na poklon zajedno sa Lagerfeldom na kraju svake Chanel revije, počevši od cruise revije u maju 2019. u Parizu. Dok je Lagerfeld bio poznat po karakterističnom belom konjskom repu i tamnim naočarima za sunce i Viard je negovala prepoznatljiv izgled – oči uokvirene crnim ajlajnerom, ravne šiške i uglavnom crne odevne kombinacije.

virginie debi

Najsvetliji momenat Virginie Viard

Viard je prešla iz Karlove senke u centar pažnje kao njegov izabrani naslednik, debitujući samostalno sa resort kolekcijom 2020. godine. Nije rušila zidove, ali je, takoreći, povukla zavese. Njen Chanel je bio malo opušteniji i inkluzivniji u smislu raznolikosti veličina. Pod njenim rukovodstvom, Chanel je održao svoju prvu reviju (i prvu za bilo koji zapadni luksuzni brend) u Africi za pre-fall kolekciju 2023. godine. Ta kolekcija je bila posebno bogata u složenim vezovima, veštini koja je dizajnerki veoma draga. Francuski ulični šik, fantazija, sport i glamur obale neki su od tema koje je Viard istraživala dok je bila u Chanelu.

virginie 1 1 1

Još nešto…

Karl je jednom rekao da je moda odraz naših života i vremena i čini se da Viard zauzima sličan stav. Nikad je nije inspirisala moda kao moda, kada je govorila o onome što utiče na njen rad, uvek je navodila sina, muziku, pozorište, svog partnera i izložbe, kao neke od vanindustrijskih izvora inspiracije.

Viard je dizajnirala kostim za film Krzysztofa Kieślowskog, Tri boje: Plavo (1993), a nadzirala je i kostim za  film Tri boje: Belo (1994).

Fotografije: Instagram, Pinterest