Loewe posle Andersona: Šta dizajner ostavlja iza sebe i šta sledi dalje?

autor Dubravka Kovačević
1

U aktuelnom nizu velikih pomeranja u modnoj industriji, još jedna vest odjeknula je društvenim mrežama: Jonathan Anderson napušta Loewe nakon nepunih 12 godina provedenih na čelu brenda.

Činjenica je da još uvek nismo isprocesuirali sve goruće teme od samo prošle nedelje, a koje uključuju brojne promene na vodećim kreativnim pozicijama: Demna je zvanično prešao u Gucci, Donatella Versace se povukla iz brenda koji nosi njeno prezime, dok je Simone Belotti preuzeo kormilo u Jil Sanderu. Ipak, hajde da se osvrnemo na bogatu dekadu Andersonove kreativne vizije:

UMETNIČKA  TRANSFORMACIJA BRENDA

Od kada je preuzeo ulogu kreativnog direktora 2013. godine, Anderson je transformisao Loewe iz tradicionalnog proizvođača kožne galanterije u globalno atraktivan brend poznat po inovativnom dizajnu i spoju umetnosti i mode. Njegova vizija spojila je bogato nasleđe brenda sa savremenim dizajnom, što je rezultiralo proizvodima koji su postali stilski i statusni simboli nosive mode.

KULTNI KOMADI

Snapinst.app 484054145 18497663506041611 9075650229910588941 n 1080
Instagram loewe

Jedan od najpoznatijih Andersonovih doprinosa je dizajn torbe Puzzle, koja je postala sinonim za ovaj kultni brend, a nedavno je i proslavila svoju desetogodišnjicu. Pored toga, njegov rad je doneo niz inovacija u mušku i žensku modu, uključujući oversized siluete, avangardne krojeve i eksperimentalne materijale. Dizajner je takođe pokrenuo Loewe Foundation Craft Prize, nagradu koja slavi i podržava izuzetnu izradu i zanatstvo širom sveta.

Snapinst.app 481778960 18494753257041611 7986435069342913739 n 1080
Instagram loewe

FINANSIJSKI USPEH I GLOBALNA DOMINACIJA

Snapinst.app 480818207 18493547086041611 1291373957332000117 n 1080
Instagram loewe

Naposletku, suvoparan brojčani prikaz je uvek nedvosmislen dokaz uspeha. Pod Andersonovim kreativnim vođstvom, brend je doživeo značajan rast i međunarodno priznanje. Finansijski pokazatelji iz 2023. godine ukazuju na porast neto profita od 62,5%, dostigavši 207,3 miliona evra, dok je prihod porastao za gotovo 30%, dosegnuvši oko 810,8 miliona evra. Anderson je uspeo da ovaj španski brend sa 178-godišnjom tradicijom, pozicionira kao jednog od lidera u luksuznoj industriji, stvarajući prepoznatljivu estetiku koja kombinuje eksperimentisanje sa zanatskom preciznošću.

ŠTA DALJE ZA DIZAJNERA I BREND?

Snapinst.app 483479904 18497663521041611 6652399358331728728 n 1080
Instagram loewe

Andersonov odlazak dolazi u trenutku kada modna industrija beleži brojne promene na vodećim pozicijama. Iako još nije zvanično potvrđeno, spekuliše se da bi dizajner mogao preuzeti ulogu kreativnog direktora u Dioru, nakon nedavnog odlaska Kima Jonesa. Takođe, govori se da bi dizajneri Jack McCollough i Lazaro Hernandez, poznati po svom radu u Proenza Schouleru, mogli preuzeti Andersonovu poziciju u Loeweu.

ZAHVALNOST ZA KRAJ

U svom oproštajnom obraćanju, Anderson je izrazio zahvalnost svom timu i ponos zbog postignuća tokom protekle decenije. Istakao je da, iako njegova lična priča sa Loeweom završava, narativ brenda će se nezavisno nastaviti, a on će sa ponosom pratiti njegov dalji razvoj.

Odlazak Jonathana Andersona označava kraj jedne ere za Loewe, ali i otvara novo poglavlje za oba, brend i dizajnera, u svetu mode koji je u stalnoj evoluciji.

Foto: Instagram