Sastavili smo timeline godine koja je skoro pa iza nas uz pomoć komada koje smo nosili, onih koji su nam ulepšavali sumornu svakodnevicu, onih koje smo oživeli kao i onih od kojih se sada zvanično i opraštamo.
1 #balengucci sako
U svetu u kome neka nova kolaboracija osvane svakog dana, ipak se nađe pokoja koja uprkos svemu uspe da nas iznenadi. Povodom obeležavanja svog 100. rođendana, Gucci se udružio (ili je bolje reći pozvao u ih goste?) sa Balenciagom, još jednim brendom Kering konglomerata. Bilo je dovoljno da ukomponuju svoje logotipe na istom komadu pa da naprave pometnju, ali kreativni direktori Alessandro Michele i Demna Gvasalia otišli su još dalje, smeštajući čuvene Balenciaga komade i siluete u fantastičan Gucci svet. Ono što je zanimljivo jeste činjenica da je italijanski brend zahtevao da se ovo ne nazove kolaboracijom, već svojevrsnim hakerskim projektom.
2 Crvena Balenciaga jakna (i u njoj Homer)
Demna je orkestrirao briljantan Balenciaga performans koji ustvari najviše podseća na društveni eksperiment, a najmanje na reviju. Bila je to „mala studija ljudskog ponašanja“, možda i kritički osvrt na modu kakva ona danas jeste, fokusiraniju na neformalni deo sopstvenog folklora, poznate i fotkanje nego na samu reviju, odeću i kolekcije.
10 Bottega Veneta odelo
Na mesto ovog odela može se realno staviti bilo koja stvar koju je za brend potpisao Daniel Lee, i to u takozvanoj Bottega zelenoj nijansi. U novembru smo saznali za odlazak dizajnera iz italijanskog brenda. Za isti je radio tri godine, sve vreme ga podmlađujući i dižući prodaju . Pouch, Cassette i Arco torbe, bajkerske čizme, čizme kvadratnog oblika – sve što je Lee takao pretvaralo se u mega hit. Nakon što je Daniel otišao, korporacija Kering je odlučila da ne zapošljava novog dizajnera, već izabere nekoga iz postojećeg tima i tako je Matthieu Blazy postao novi kreativni direktor.