Gucci kaiš je aksesoar sa kojim niko ne može da se takmiči

autor Nenad Janjatović
guccibelt square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/10/gucci_belt_cover.jpg

Da li se sećate prve revije koju je Alessandro Michele uradio za Gucci 2015. godine. U prvom izlasku te kolekcije videli smo devojku u providnoj bluzi, crvenoj suknji, ravnim papučama i crnom kožnom kaišu sa zlatnim GG logom. I sada, recite nam – ko je mogao da pretpostavi da će baš nešto iz ovog prvog looka postati jedan od najprodavaniji komada ovog brenda. Ali upravo se to desilo sa Gucci kaišem.

 

U tom trenutku kada je modni svet vrteo glavu u neverici pred onim što su videli na Gucci pisti i razmišljali da li im se dopadaju ženske bluze na muškim manekenima ili ih preziru, nisu imali vremena da razlažu sitne aksesoare i da ih proučavaju jer im se glava pušila od zaokreta koji je Alessandro napravio. I evo, više od četiri godina nakon ovog looka i početka prodaje rebrendiraniog Gucci kaiša pomama za ovi komadom ne prestaje i njegova prodaja beleži neverovatne rezultate. Svaki put kada Lyst (globalna platforma za pretraživanje modnih artikala) objavi svoje liste 10 najpretraživanijih komada na njoj se skoro svaki put nalazi Gucci kaiš. Samo u poslednjem kvartalu 2018. godine Gucci kaiš i Gucci Soho torba imali su dva puta više porudžbina od svih ostalih osam komada na listi zbrojenih zajedno! Onda vam je bar malo jasnije koliko je popularan ovaj aksesoar.

 

 


 

Iza ovoga stoji jednostavna logika: on nije preskup. Gucci kaiš možete kupiti za 340 evra, što je mnogo manje nego dati minimalno 1500 evra za neku njihovu torbu. Ubacite u ovu formulu pored cene i pametno plasiranje i neverovatnu prisutnost na društvenim mrežama i imate tajnu uspeha razloženu na činioce. Što se tiče cene kaiša logika koja stoji iz te odluke je sasvim razumna. Kao i kod većine luksuznih brendova zarada (kada o modi govorimo, bez beauty ogranka) dolazi od kožne galanterije. Gucci nije izuzetak od te računice i načina biznisa – od 8.3 milijarde dolara zarade u prošloj godini 57% je došlo upravo iz te sfere aksesaoara. Tradicionalno, najprodavaniji komadi su it torbe, koje predstavljaju svojevrsni motor na kojem se zarada brendova generiše.

 

 

Ali u situaciji kada je tržište prezasićeno torbama, kao i pokušajima svih mogućih relevantnih brendova da stvore svoji it torbu kako bi poboljšali prodaju, kupci traže još neki detalj koji će im doneti status koji im te it torbe donose.  Taj it komad traže sve ćešće u obući i u aksesoarima. Pogledajte samo šta je Balenciaga uspela da napravi sa svojim „ružnim“ Triple S patikama. U tu igru se uključio i Gucci uspevajući da napravi bestselere od modela Ace patika i Horsebit mokasina. I kaiša sa GG logom.

 

 

Kupci imaju opciju koja nije preskupa, a opet sa druge strane nije prejeftina kako se ne bi izgubio osećaj luksuza i kako se ne bi osetili potcenjenim. Takođe, ovim potezom i ovom cenom prodaje se deo brenda mlađim mušterijama koje možda nisu novčano jake kao stariji potrošači. Istraživanje je pokazalo da 62% Gucci kupaca u prošloj godini imaju ispod 35 godina, a da se cifra onih ispod 24 godine podiže vrtoglavom brzinom. To ima dosta veze i sa tagretiranjem milenijalsa.

 

 


 

Sa druge strane i pored masovnog korišćenja ni u jednom trenutku nije dopušteno da se ovaj komad predstavi kao „jeftina“ ili „druga linija“ u odnosu na luksuzne Gucci kolekcije koje se prikazuju na pistama. Ne, Alessandro je pametnim pozicioniranjem uspeo da ubaci ovaj kaiš u svaku od svojih revija i tako pokaže da je ovaj komad relevantan za brend iz sezone u sezonu. Tako dobijate stalni cool aksesoar koji luksuzni potrošači, koji se vode već neko vreme devizom da mešaju komade lusuznih brendova sa onim iz high street radnji, mogu nesmetano da koriste u svojim kombinacijama bez osećaja da su „ispali iz igre“.

 

 

Kaiš takođe igra neverovatnu važnu ulogu u pokretu logomanije, ali nije preteran, niti prešaren, niti prevelik, te je savršen izbor za kupovinu i onih koji žele da se obuku trendovski i kod onih konzervativnijih mušterija. Njegova sila u ovom logo ludilu leži u njegovoj jednostavnosti. U potpunoj suprotnosti sa ostatkom Gucci kolekcije.

 

 

Sociološki i celebrity uticaj ne treba ni da pominjemo. Pored toga što ga nose svi mogući influenseri, još bitnija stvar jeste da je neizostavan deo stajlinga svake rep i hip-hop zvezde. Pokušajte da se setite nekog od tih izvođača koji nije nosio Gucci kaiš na crvenom tepihu ili u nekom od svojih spotova. Postoji čak i pesma koja mu je posvećena.

 

 

Pa i pored svih ovih neverovatnih cifara koje smo nabrojali i razloga popularnosti koje smo razložili dolazimo do činjenice da je tržište postalo prezasićeno Gucci brendom što dovodi do pada rasta njihove prodaje. Svakako da pored toga što su praktično iskakali iz frižidera, deo opadanja interesovanja imaju i kontroverze koje ih pogađaju a koje su u potpunoj suprotnosti sa moralnim i etičkim načelima mlađe publike kojoj se obraćaju.

 

 

Ipak, po rezultatima prodaje čini se da nema straha za Gucci kaiš. Bar ne za još koju sezonu. Za sada ne postoji aksesoar koji bi mogao da mu parira. Da li ste i vi poklekli pred ovom Gucci manijom?