Modna revolucija na Vimbldonu

    16.07.2023.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/Cover_Wide_vimldon.jpg

    Trenutno je Vimbldon, najprestižniji teniski turnir, u centru pažnje sportske javnosti, ali se desilo nešto što je privuklo pažnju i modne javnosti. Naime, italijanski teniser Jannik Sinner, od prošle godine i ambasador brenda Gucci, na teren je došao sa Gucci torbom. Za one koji nisu upoznati sa pravilima Vimbldona ovo i nije neka vest, ali za one koji znaju koliko je ovaj teniski turnir rigorozan po pitanju garderobe, desila se prava revolucija!
    Grand slam turniri imaju stroga pravila oblačenja. Recimo, nije dozvoljeno nošenje dukseva, čak ni tokom zagrevanja, a ukoliko želite da na travi nosite sopstveni par patika, morate da dostavite jedan primerak 90 dana pre ulaska na teren. Ali, koliko vidimo, u poslednje vreme, pravila postaju malo liberalnija. Ove godine, All England Club po prvi put je dozvolio ženama da nose tamne šorceve, ali samo tokom menstruacije. Upravo zbog tih izrazito rigoroznih pravila, u svetu mode, a i sporta, odjeknula je vest da je 21-godišnji Jannik Sinner, osmi igrač sveta, došao na teren noseći ni manje ni više nego Gucci monogram torbu.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689511876906181-1.png
    Photo: Gucci

    Ovaj događaj je pokrenuo lavinu komentara, a svi se pitaju da li je moguće da je pravilo o nošenju isključivo bele odeće na Vimbldonu oborio mladi teniser koji još nije osvojio nijedan grand slam?


    ,,Količina truda koju je bilo potrebno uložiti da se ta torba pojavi na Centralnom terenu zaista je ogromna“, kaže Hikmat Mohammed,
    urednik Women’s Wear Daily.

    ,,Očigledno, visoka moda pronađe način da se prilagodi svim okolnostima. Pretpostavljam da je Gucci video kako su sportski giganti, Nike i Adidas, profitirali od saradnji sa sportistima i pomislio: zašto ne probati?“

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2023/07/1689536263425703-1.png
    Photo: Gucci

    To je, kaže Mohammed, delom posledica ,,efekta Emme Raducanu“, mlade britanske teniserke. „Pretpostavljam da su se veliki brendovi zainteresovali za sport kada je Reducanu počela da potpisuje ugovore i postaje ambasadorka brendova kao što su Dior i Tiffany 2021. Godine.“
    Teniseri su od davnina povezani sa modom. Od kada je René Lacoste patentirao čuvenu polo majicu sa logotipom- prepoznatljivim krokodilom u 1920im godinama, igrači su pomerili granice oblačenja u tradicionalnom pravilniku igre. Arthur Ashe je nosio majice sa grafikama i velike naočare tokom kasnih 1970ih. John McEnroe je nosio mikro šorceve brenda Sergio Tacchini sa trakom za glavu desetak godina kasnije. Andre Agasi je bio toliko vezan za svoju šarenu opremu da je odbio da igra na Vimbldonu od 1988. do 1990. godine zbog pravila o nošenju samo bele odeće. Suzan Leglen bila je poznata po svojim dužim haljinama i teniskim narukvicama, a svi se sećamo i kontroverze koja se desila 2018. na Roland Garosu, kada je Serena Williams dobila opomenu jer su joj čelnici tog turnira zamerili što je na meč nosila crni kombinezon.
    Ipak, prema rečima italijanskog brena Gucci, ovo je prvi put da je na teniski teren doneta high-end luksuzna torba. Činjenica je da je ovo fantastičan način za promociju brenda, a da li će ovaj trend zaživeti i da li će kršenje pravila postati praksa, ostaje nam samo da vidimo.

    Saznaj više:
    Povezani članci: