Moda je posao. Kreativan, da, ali i dalje prvenstveno posao. Njegova posebnost leži u tome što se temelji na idejama o izražavanju sebe i sopstvenog identiteta. Nekada su tu moć imali dizajneri, pa je odgovor na pitanje iz naslova bio poprilično jednostavan. Moć je imao onaj ko je mogao da upravlja našim željama, a to su bili kreatori, ok. Danas se našim snovima, idejama o identitetu i težnjama bave mnogi. Vrlo često ni ne znamo njihova imena pošto su iza kulisa, kao deo velike produkcije, što je moda svakako postala, i to na različitim nivoima. Otkivamo vam imena čije ruke, vizije i volja oblikuju modnu svest kakvu danas znamo. Neka sigurno znate, a sa nekima ćete se upoznati prvi put. Slobodno zagrebite ispod površine.
IB KAMARA
—
Stilista i art direktor
Rođen u Sijera Leonu, a stacioniran u Londonu, Ibrahim Kamara završio je modnu školu pre samo tri godine ali već preispituje ustaljena modna pravila kroz svoje stajlinge i kreativnu direkciju. Njegova jedinstvena estetika dovela ga je do klijenata kao što su Beyoncé i Madonna, kao i konsultantskih honorarnih poslova za Christian Dior, Stella McCartney i Nike.
PIERGIORGIO DEL MORO
—
Kasting direktor
Poreklom iz malog mesta pored Rima, Piergiorgio svoj pravi poziv nalazi u tome da stvara svet u kom se prava lica nalaze na pravom mestu u pravo vreme, a rezultat je fascinantno lep. Već neko vreme je na poziciji osobe odgovorne za kastinge u nekim od najjačih modnih magazina i najznačajnijih revija, gde njegov pristup traženja lepote u nesavršenosti najbolje dolazi do izražaja.
DANIEL LEE
—
Kreativni direktor Bottega Veneta
Poslednjih meseci njegovo ime ne silazi sa usana modnih insajdera. Da li je zaista naslednik Phoebe Philo ili ne, ne menja činjenicu da je preporodio italijanski brend Bottega Veneta i doveo ga na mesto nemerljivog hajpa. Ako je suditi po kritikama za kolekciju proleće/leto 2020. godine, nema naznaka da će tron prepustiti nekom drugom.
VITTORIA CERETTI
—
Model
U društvu najplaćenijih modela današnjice, Vittoria je jedina koja je dostigla zvezdani status bez zaleđine u vidu rijaliti emisija, prethodne Instagram slave, pedigrea u industriji ili kombinacije neke od ova tri (često presudna) faktora. Njene klasične crte lica sa posebnim stavom, dovele su je na mesto zaštitnog lica Dolce & Gabbana kozmetike, i kampanja za Chanel, Prada, Dolce & Gabbana, Valentino, Versace, Moschino i Fendi.
RIHANNA
—
CEO Fenty i Fenty Beauty, pevačica
Rihanna i LVMH su novi modni power couple. Sve što njena ruka dotakne pretvara se u zlato zato što gde ona krene, prodaja je prati. Zato je danas jedina žena koja nije belkinja na čelu brenda u sklopu francuskog konglomerata. Većina pevačicinog bogatstva (za sada!) dolazi od njene linije šminke ali ne bi nas čudilo ni da odeća vrlo brzo postane jednako uspešna. Za početak, Rihannina modna linija fukcioniše po principu dropova, a ne klasičnih kolekcija.
ALESSANDRO MICHELE
—
Kreativni direktor, Gucci
Michele je taj kome treba da se zahvalite za svoje obnovljeno interesovanje za maksimalizam, over the top tkanine, ukrase i vintage estetiku. Njegov pravi talenat je u tome što je savršeno redefinisao sveže značenje luksuza za novu generaciju, a rezultat toga jeste da je Gucci marka sa najvećim rastom u sektoru luksuza i nova referenca za kulturu, umetnost i dizajn. O poznatima da ni ne govorimo.
IMRAN AMED
—
Osnivač i glavni i odgovorni urednik sajta Business of Fashion
Svoj blog BoF započeo je sa sopstvenog kauča u Londonu 2007. godine, a danas je na čelu jednog od najuticajnijih sajtova namenjenog profesionalcima iz sveta mode i kozmetike. Pored podrobnih analiza, što poslovnih što dizajn tema, i intervjua sa vodećim ljudima iz industrije, Imran Amed je 2014. godine u rad pustio i deo sajta pod nazivom „karijera“ i tako daje svoj doprinos pronalaženju novih talenata i njihovom povezivanju sa poslodavcima.
EVA CHEN
—
Direktor za modne saradnje i partnerstva, Instagram
Instagram menja način na koji konzumiramo modu, a iza toga se krije Eva Chen. Ranije je bila neka vrsta konsultanta za Instagram pre nego što se i sama pridružila kompaniji, a sada je sila koja se nalazi iza opcije za šoping. Pored toga što i sama ima preko milion pratilaca, radi i kao konsultant za manje brendove i pomaže im kako da izvuku svoj maksimum na ovoj platformi.
KARLA WELCH
—
Stilista poznatih
Kada neki look postane internet fenomen, velike su šanse da iza njega stoji upravo Karla Welch. Od stilskog „preporoda“ Justina Biebera pa sve do prošlogodišnjeg protesta crnih haljina na dodeli nagrada Zlatni globus, ona je ta koja se krije iza nekih od najjačih modnih trenutaka u pop kulturi. Još jedna super moć koju poseduje jeste ta da je u stanju da svakog klijenta katapultira na vrh lista najbolje obučenih osoba.
MARIE CLAIRE DAVEAU
—
Chief Sustainability Officer, Kering
Ona stoji iza odluke da Gucci prestane da koristi krzno 2018. godine. Marie Claire Daveau je jedan od najvećih stručnjaka za ekologiju i održivu proizvodnju u modnoj industriji i vodi Keringove laboratorije za recikliranje materijala tako da se nemojte začuditi ako nova torba koju kupite bude neka inovacija od vlakana od recikliranih ribarskih mreža iz njenih pogona. Više nego išta drugo, trudi se da dokaže da eco-friendly može biti jednako unosan poslovni model kao i onaj na koji smo navikli. A to je, kako znamo, presudno.
MARIA RAGA
—
CEO platforme Depop
Dok se ostali e-commerce portali trude da se dodvore novoj generaciji kupaca, ona bi mogla da drži masterklas na tu temu. Maria Raga je generalni direktor Depopa, koji ima oko trinaest miliona korisnika upravo iz ove ciljne grupe i koja na svoj način, postoji kao paralelni univerzum Amazonu i Ebayu. I ne samo što je na čelu raja za ekološki i društveno osvešćene kupce, ona neguje i novu generaciju preduzetnika – većina mladih na Depopu vodi vrlo uspešne prodavnice i najbolji prodavci zarađuju i do 300.000 funti godišnje.
ANTOINE ARNAULT
—
Šef komunikacija i imidža, LVMH
Porodica Arnault je najmoćnija u modnoj industriji, a najstariji sin Antoine je pravi prestolonaslednik (iako mu je sestra Delphine više nego dostojan par). Kao dete trećeg najbogatijeg čoveka na svetu, poptuno je logično da i Antoin bude figura od moći, a možete li da zamislite veću od toga da bude zadužen za vizuelni identitet konglomerata LVMH? Uz njega uvek stoji i ultimativna modna trophy žena, Natalia Vodianova. Dinastija je napravljena.