Omiljena it devojka Julie Pelipas kreirala je brend kojim smo oduševljeni
“Imala sam samo jedno Celine odelo ali su ljudi idlučili da su sva moja odela bila Celine, iako su ustvari gotovo sva bila prototipi za Bettter!“
Ako ste na ovu izjavu ostali otvorenih usta kao ja, potpuno vas razumem. Julie Pelipas poznata je po svom stilu i smem da odem toliko daleko da joj dodelim titulu ikone stila iako se iste uglavnom klonim. Ipak, mislim da ona to jeste, jedna od retkih u poslednjih desetak godina, a u prilog tome ide činjenica da je više od pola modnih Instagrama danas nalik na njen od pre pet i više godina. Internacionalna modna direktorka ukrajinskog izdanja magazina Vogue i stilistkinja, a sada i vlasica modnog brenda Bettter, Julie je deo one originalne street style postave koja je na svoj način i u korenu samog fenomena pre njegovog razvodnjavanja. Od samog početka, njena androgina estetika oversized blejzera, opuštenih ramena, širokih pantalona i minimalističkog beauty-a izdvojila je od ostalih, a sada je odlučila da je podeli sa ostatkom sveta, sledeći primer australijanke Christine Centenera. Zašto poredim baš njih dve, a ne druge – uspešne – brendove nastale pod palicom influensera? Zato što ih obe, osim autentičnog stila koji uključuje gorepomenuta oversized ramena – vezuje to da su ustanovile jedinstvene koncepte za svoje brendove.
Wardrobe.nyc koji je ko-osnovala Centenera je, koliko znam, stariji od brenda Bettter ali je upravo on koncept capsule izdigao na novi nivo i ponudio novi model održivog poslovanja za male brendove i slow fashion uopšte, kada se o njoj mnogo manje pričalo nego danas. Julie Pelipas je otišla i stepenicu dalje. Kako?
Iako ispada da se ovom idejom bavi godinama ali da mi to nismo znali i da je odatle neprekidan niz genijalnih odela po kojima je poznajemo, Julie je tek nedavno odlučila da je došao parvi trenutak: „Ljudi su tek sada počeli da razmišljaju o tome šta kupuju. Do nedavno smo proizvodili previše, trošili previše i nikad nisam bila skroz zadovoljna zbog neprestanih zahteva marketinga.“ Kako bi se na pravi način pozabavila problemom „ne bacanja“, svako odelo koje se nađe u Bettter dropu (do sada ih je bilo 3) napravljeno je ili od second hand odeće ili od neiskorištenih rezervi materijala po fabrikama u njenoj rodnoj Ukrajini. Pelipasova je počela tako što je češljala po ogromnoj pijaci polovne odeće Lesnoy koja se nalazi u blizini Kijeva. Kada je osnovala brend, zaposlila je tim čiji je posao upravo potraga i pronalaženje garderobe koja će se prekrajati i restlova metarijala od kojih će se praviti odela (poslednje što su pronašli jeste rezerva starih ukrajinskih štofava za muška odela i Julie je oduševljena). Sledeći korak jeste da svoju potragu proširi i na susedne zemlje kao što su Poljska i Češka.