Reditelj John Waters je direktno iz uspeha sa mjuziklom „Hairspray“ — koji je obeležio njegov prelazak u mainstream — uskočio u realizaciju „Cry-Baby“, muzičke ode 1950-im i njenim tinejdžerskim pobunjenicima. Ranije naviknut na snimanje tzv. ponoćnih filmova sa minimalnim budžetom, reditelj je bio oduševljen što mu je uspeh prethodnog filma obezbedio pozamašnu sumu novca, a samim tim i vrhunsku kinematografsku opremu i besprekoran kasting za predstojeći projekat.
Drapes vs Squares
„Cry-Baby“ se dešava u Baltimore 1950-ih, gde tinejdžeri u srednjim školama spadaju u tri kategorije: Squares (bogati, preppy belci u lanenim odelima), Drapes (kul nekonformisti u uskim pantalonama ili preuskim haljinama, i prezreni od strane srednje klase) i Nerds (zanemarljiva manjina u ovom narativu). Squares predvodi Baldwin, umišljeni poltron, sa nezadovoljnom devojkom po imenu Allison. Drapes predvodi Wade Cry-Baby Walker (Johnny Depp u svom vrhunskom izdanju), siroče i loš momak koji vozi motor, svira gitaru kao Elvis i plače jednu suzu dnevno.
Centralni deo narativa je početak i razvoj ljubavne priče između atraktivnih protagonista, Cry-Baby-a i Allison. Tu su i ekscentrični sporedni likovi koji svojom živopisnošću upotpunjavaju fabulu, kao važan podsetnik da, bez obzira na budžet, Waters će uvek biti promoter haotičnih outsidera, dok je fokus usmeren ka klasnoj nepravdi.
Cry Baby- fatalni plačljivko
Ovaj film je nastao kao parodija čuvenog „Grease“, a Waters je angažovao tek proslavljenog mladog Deppa kao zavodnika koji bi mogao da iznese glavnu ulogu. Centralni protagonista je emotivni alfa, što je samo po sebi kontradiktorno, uostalom kao i drugi Watersovi likovi. Depp je za ovu ulogu bresprekorno stilizovan u rockabilly maniru, pa su njegovi srcelomački outfiti bazirani na teksasu i kožnim jaknama, savršeno uklopljeni uz Elvis frizuru i statement gitaru.
Drapes heroine
U slučaju „Cry-Baby“, najupadljiviji primer Waters-ove naklonosti prema outsiderima može se pronaći u Moni Hatchet-Face Malnorowski, ključnom članu klana Drapes, koju tumaci Kim McGuire. Jedan pogled na njene facijalne karakteristike, koje vešto deformiše kao da su od plastelina, ukazuju na njen nadimak.
Bez obzira na gradju, veličinu ili sličnost, Drapes heroine nose šta god žele.
Hatchet-Face, kao i njene saborkinje: zgodna Wanda (Tracy Lords) i debeljuškasta Pepper (Ricki Lake), preferiraju dekoltirane haljine, uske suknje visokog struka, debele bele čarape do članaka, crne cipele i, esencijalno, crnu kožnu jaknu sa natpisom„Cry-Baby“ na leđima.
Hatchet Face- Watersovska lepota
Kada prvi put upoznajemo Hatchet, ona čeka u redu za vakcinu; posmatramo je s leđa, dok se ljulja s boka na bok i trese svoje izblajhane lokne. Trojica Squaresa pokušavaju da je udare po zadnjici, a ona se okreće, otkrivajući nož i svoje izobličeno, ultra-našminkano lice. Šminka je ključni deo Hatchet-izgleda: nosi boldovan mačkasti nanos eyelinera, razmazani ruž u različitim nijansama crvene i obrve iscrtane dramatičnim lukovima.
Pepper body-positive lepotica
Dok Pepper uskom odećom voljno naglašava svoje obline , ne prezajući od društvenih komentara, Hatchet-Face se šminka kako bi dodatno privukla pažnju na svoje neobične karakteristike, umesto da se prikloni rigoroznim parametrima lepote. To je fokus Watersove estetike neobičnosti. Ricki Lake je jedna od rediteljevih muza koja je obeležila njegov opus, a njenu punačku harizmatičnu pojavu, prosto morate da obožavate. Pepper je energična trudnica koja u svakom kadru slavi svoje zaobljeno telo, a promovisanje ovakve nestandardne lepote je preteča body-positive koncepta koji je usledio kao modni talas dvadesetak godina nakon ovog filma.
Waters je u filmu svakako ublažio svoje ekstremne sklonosti, ali je takođe iskoristio priliku da slavi različitost pred većom, konzervativnijom publikom, ne samo zato što voli da šokira, već zato što u tome pronalazi lepotu.
Wanda Drape- omiljena loša devojka
Lik Wande Drape tumači genijalna Tracy Lords, koja je pod Watersovim nagovorom promenila karijerni pravac, napustivši industriju filmova za odrasle. Ispostaviće se da je za nju ova sporedna, ali kultna uloga ozbiljan filmski iskorak. Koncept njenog lika je nezavisna estetika i česta referenca kod ljubitelja vintage mode. Njene rubin crvene usne, uske haljine i drzak stav čine je savršenom ženskom odmetnicom iz 1950-ih. Uvek navijamo za onog koji je u neprivilegovanom položaju, ili u ovom slučaju, Drape devojku koja promoviše moto: „naše grudi su naše oružje!“.
Stil Wande Drape podrazumeva uske pencil suknje, kožnu bajkersku jaknu, halter-neck pripijene haljine, debele bele sokne i crveni sal.
Tu su i savršeno mačkasto iscrtane oči eyelinerom i pin up šiške u Bettie Page stilu.
Allison Scrape- omiljena polu-loša devojka
Mora se odati modno priznanje i za nekoliko Allisoninih outfita kada se transformiše iz Squaresa u Drape ili, kako je Cry-Baby naziva, „Scrape“. Iako su njene preppy suknje i punđe slatke, ona nosi crveni karmin jednako dobro kao Wanda. Allisonina sladunjava lepota se savršeno uklapa uz njen, na početku, uštogljeni vajb, ali i u tranziciji u odmetnicu gde ne gubi sasvim svoj preppy identitet.
Cry-Baby je bez sumnje prepun retro modnih poslastica. Ako još niste imali priliku da vidite ovaj kultni klasik vreme je da prekopate arhivu i pronadjete fashion inspiraciju.
Foto: Pinterest